Beantwoord

Retour google play store

• 26 mei 2016
  • 4 reacties
  • 214 Bekeken

Afgelopen maandag kwamen wij met schrik tot de ontdekking dat onze zoon van 7 lekker angry birds heeft gespeelt en de afgelopen periode even 260 euro aan coins en value pacs heeft gekocht.
Oke duidelijke fout van mij als ouder om betaling via t mobile factuur ingesteld te hebben.
Dit is inmiddels niet meer mogelijk en heb ook een wachtwoord ingesteld die de kids niet weten.
Dus herhaling komt er niet.
Ik ben met de factuur bezig geweest en heb vandaag met google Play contact opgenomen en de zaak voor gelegd met de vraag of er ook gemonitord word dat er op een account ( van mij ) plotseling een verbruik gedrag plaats vind die er anders nooit is en of ze daar dan geen blokkade op zetten en even bellen of sms en of het gedrag op dat moment wel bekend is.
De medewerkster die ik dus sprak kon mijn gedachte hierover zeker wel begrijpen maar zei dus ook dat er ontzettend veel geld word uit gegeven bij in app game aankopen.
Maar dat is er niet .
Ze heeft met mijn account mee gekeken en zag inderdaad het gigantische bedrag staan plus 101 euro van alleen af gelopen weekend .
totaal is dat 362 euro in nog geen 1,5 uur tijd verdeeld over 4 dagen .
Ze heeft naar een oplossing gezocht terwijl ik in de wacht stond en kwam terug met het nieuws dat alle aankopen geretourneerd werden.
Ongelofelijk toch dat zag ik niet aankomen .
uiteraard dolblij he.
Daarna contact met T mobile genomen wat uiteindelijk na 1 uur lukte .
Hier de zaak uitgelegd en gevraagd hoe het met de factuur zit .
De dame vertelde dat dit zo niet hoort te werken (?????? duidelijk op de website staat bij terug gave retourneren google play neem contact op met google play.
Ik moet dan een formulier invullen met de datum van aankoop en t mobile gaat er dan achteraan .
Oke maar ik heb het al terug ?
dan betaald u de rekening toch met dat geld zegt de dame ?????
Nee dat kan niet want ik heb het geld niet op mijn rekening het gaat via t mobile factuur.
dus ik hoef dus nu geen 260 euro aan google play te betalen .
Dame;, ja maar de factuur is al gemaakt dus u moet betalen.
Oke wanneer krijg ik dan de 260 euro terug ?
Dan moet u eerst dat formulier invullen en dan gaan wij het na vragen bij google play als het klopt dan verrekenen wij dat weer met u.
Mijn vraag is dus hoelang gaat het duren voordat ik mijn 260 euro terug ga krijgen of word dit met toekomstige facturen weer verrekent ?
Wie heeft dit ook mee gemaakt ?
En helaas vertrouw ik de dame niet in haar antwoorden.
Wel dikke duim voor google play
icon

Beste antwoord door David 27 mei 2016, 09:34

Hoi Gerth69,

Welkom op ons forum!

Jemig, ik zou ook behoorlijk schrikken van zo'n hoog bedrag voor een spelletje! :S Verstandig dat je hier direct actief achteraan bent gegaan om het op te lossen. In ons systeem zie ik ook je chat terug met mijn collega Remco, hij heeft je geholpen met je factuur en ervoor gezorgd dat je niet het gehele bedrag hoeft af te lossen. Google heeft het bedrag voor je kwijtgescholden en dat zal ook bij ons uiteindelijk in orde komen, gelukkig eindigt het dus positief! :)

Als wij verder nog iets voor je kunnen betekenen, laat het ons gerust weten!
Bekijk origineel

4 reacties

Trouwens is nu mijn verbruik status buiten de bundel ook nog niet veranderd naar 0
terwijl ik die ook terug heb gekregen , hoelang duurt dit voor het word door gevoerd.
Dus bewijzen genoeg he .
Tevens voor mensen met kinderen geen aankopen doen via factuur T mobile is veel te makkelijk

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Gerth69,

Welkom op ons forum!

Jemig, ik zou ook behoorlijk schrikken van zo'n hoog bedrag voor een spelletje! :S Verstandig dat je hier direct actief achteraan bent gegaan om het op te lossen. In ons systeem zie ik ook je chat terug met mijn collega Remco, hij heeft je geholpen met je factuur en ervoor gezorgd dat je niet het gehele bedrag hoeft af te lossen. Google heeft het bedrag voor je kwijtgescholden en dat zal ook bij ons uiteindelijk in orde komen, gelukkig eindigt het dus positief! :)

Als wij verder nog iets voor je kunnen betekenen, laat het ons gerust weten!
Nou echt positief is het nog niet geworden.
Er is wel geprobeerd het bedrag van 260 euro van mijn rekening te halen en er is een herinnering verstuurd met aanmaning anders komt er 15 euro extra bij.
Weer hebben we gebeld en ons is verzocht een onderzoeks formulier in te vullen .
dit hebben wij gisteren gedaan en vandaag kregen wij een mail met de volgende mededeling;
Geachte mevrouw Vonk,

Naar aanleiding van uw klacht waarin u kenbaar maakt in rekening te zijn gebracht voor Google Play aankopen bericht ik u als volgt.

Allereerst mijn welgemeende excuses voor het ontstane ongemak.

Uit onze gegevens blijkt dat er vanaf 24 april 2016 tot en met 22 mei 2016 via de Google Play store spellen zijn aangeschaft. T-Mobile zal deze kosten niet aan u vergoeden aangezien wij alleen verantwoordelijk zijn voor de facturering van deze kosten. Ik verzoek u daarom vriendelijk om contact op te nemen met Google Play-ondersteuning.

U kunt Google Play-ondersteuning bellen als u vragen heeft over iets wat u heeft gekocht op Google Play, neem hiervoor contact op met het ondersteuningsteam via onderstaand telefoonnummer.

Maar ondertussen wel dreigen met extra kosten .
Dus hoezo positief?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Gerth69

Het invullen van het forumlier was helaas niet de manier waarop dit goed zou verlopen. Ik baal er ook van dat dit naar je gecommuniceerd is en ik zal dit ook meenemen als feedback. Wanneer app aankopen die via de T-Mobile Factuur geannuleerd zijn zal de verrekening weer op je factuur komen te staan. Vaak is dit op dezelfde factuur als factuur waar de aankoop op staat. Wanneer dit niet het geval is, zoals bij jou, wanneer de factuur al opgemaakt is, komt de verrekening op de volgende factuur te staan.

Verder heeft een van mijn collega's je uitstel van betaling willen geven zodat er geen automatische blokkades geactiveerd zouden worden en we je geen herinnering zouden sturen. Helaas is deze niet volledig geactiveerd. Ik heb dit nu uiteraard alsnog voor je gedaan.

Ik wil je dus adviseren om je aankomende factuur even af te wachten. Mocht het daar niet op staan kun je het beste weer contact op nemen met Google. Uiteraard helpen we je hier wel graag verder als je nog vragen hebt hierover, maar qua betaling vanuit Google kunnen wij hier helaas niet in ondersteunen.

Reageer