Beantwoord

Ringy zooi, reactie vereist of juist niet?

• Debutant
  • 0 reacties
Goedemorgen,

Was vanmiddag op internet aan het kijken voor een ringtone. Kwam toen via Google op Ringfy uit.
Daar aangekomen heb ik in mijn dommigheid een liedje aangeklikt. Vervolgens verscheen er een sms in mijn inbox dat ik (kennelijk) een abonement zou hebben afgesloten.
De tekst in de sms luidde als volgt:

Gratis bericht:
je gebruikt abonnement Ringfy. kosten zijn E5,00/week,5/Credits.
Ga naar nl.ringfy.mobi Info: payinfo.nl

Als ik op de link klik kom ik op de site van Ringfy. Er staat dan een button 'inloggen' Dus kennelijk ben ik niet ingelogd...
Moet ik hier op reageren door mij ergens af te melden, of ben ik überhaupt nog niet aangemeld en zijn dit smerige lokkertjes en maak ik het erger door in te loggen?
Als ik op de site trouwens op een liedje klik dan staat er: Bedankt voor uw bestelling! en dan een code met wederom de bottom inloggen. Heb ik dus NIET geklikt.

Iemand enig idee wat dit is en hoe te handelen?
icon

Beste antwoord door DavidK 1 april 2015, 14:32

Hey Loeyd,

Vervelend dat dit zomaar in rekening gebracht wordt! :S

5959 is een sms-dienst die automatisch geld afschrijft, zoals bij jou het geval is. Een snelle zoekopdracht op Google en ons Forum leren al snel dat dit vaak ten onrechte gebeurt! Zoals Frutjuh al aangeeft kun je dit dan ook het beste blokkeren via PayInfo !

Je kunt hier ook een onderzoek naar laten doen, om te zien of je recht hebt op vergoeding van de gemaakte kosten. Hierover lees je meer op ons pagina over diensten van derde partijen.

Als je nog vragen hebt of ergens hulp bij zou willen, laat het ons dan weten! 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
hier staat iets klopt niet waarom moet ik zo bedrag betaalden ik heb geen abonne by sms-diensten ook niet bij Ringfy hoe kunnen we dat nu correctie

Controleer SMS-diensten SMS-diensten € 19,84
Datum Tijd Type Bestemming Land Duur/Vol Uit Bundel* Kosten
SMS-diensten € 19,84
30-3-2015 22:36 SMS 5959-Te... 3,72
30-3-2015 22:36 SMS 5959-Te... 2,48
30-3-2015 22:38 SMS 5959-Te... 3,72
30-3-2015 22:38 SMS 5959-Te... 3,72
30-3-2015 22:39 SMS 5959-Te... 2,48
30-3-2015 22:39 SMS 5959-Te... 3,72
Reputatie 4
Badge +5
Het lijkt me niet verkeerd om op www.payinfo.nl een controle uit te voeren en zo nodig te blokkeren. Daar zou ik i.i.g mee beginnen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Loeyd,

Vervelend dat dit zomaar in rekening gebracht wordt! :S

5959 is een sms-dienst die automatisch geld afschrijft, zoals bij jou het geval is. Een snelle zoekopdracht op Google en ons Forum leren al snel dat dit vaak ten onrechte gebeurt! Zoals Frutjuh al aangeeft kun je dit dan ook het beste blokkeren via PayInfo !

Je kunt hier ook een onderzoek naar laten doen, om te zien of je recht hebt op vergoeding van de gemaakte kosten. Hierover lees je meer op ons pagina over diensten van derde partijen.

Als je nog vragen hebt of ergens hulp bij zou willen, laat het ons dan weten! 🙂

Reageer