Beantwoord

Samsung Note 8 actie €100 extra inruilkorting

• 4 december 2017
  • 5 reacties
  • 221 Bekeken

Beste Klantenservice,

Onlangs heb ik geprobeerd in een van jullie winkels gebruik te maken van de aanbieding om mijn oude toestel in te ruilen voor een Note 8 en daar 100 euro extra inruilkorting voor te krijgen. Via de site https://t-mobile.teqcycle.com/ een berekening gedaan en daar kwam uit dat voor mijn toestel de waarde nog op 144 euro word geschat (ex de 100 euro inruilkorting). Volgens de voorwaarden moet een toestel aan een aantal zaken voldoen:

Van de frontpage:

aan- en uitgezet kan worden.
een werkend display heeft.
geen barsten in het scherm heeft.
geen (zichtbare) waterschade heeft.

*De inruilwaarde in de online tool is een indicatie (offerte). De experts (medewerkers in de T-Shop of medewerkers van onze inruilpartner Teqcycle) stellen de daadwerkelijke inruilwaarde vast. Inruilprijzen kunnen daarom afwijken.

Na het proces:

1 Hierbij gaat het om een voorlopig aanbod gebaseerd op de door u verstrekte gegevens. Bij een afwijkende beoordeling van Teqcycle doen wij u een nieuw en voor Teqcycle bindend aanbod.

In de winkel aangekomen doet de zogenoemde expert (blijkt een stagair te zijn) een handeling op jullie interne TTIP pagina en komt tot dezelfde beoordeling als ik via jullie site en wat blijkt, de telefoon is nog maar 80 euro waard? Zelfde beoordeling, ander bedrag? In jullie vestiging geven zij aan dat dit onverklaarbaar is en ik maar even contact moet opnemen met de helpdesk, contact helpdesk geeft aan dat zij dezelfde prijs krijgen als ik dus moest ik terug naar de winkel en er zou een notitie van mijn telefoontje gemaakt worden. Naar de winkel geweest en wat blijkt, geen notitie en zij kunnen mij niet verder helpen.

Nu ben ik dus bij een 2e vestiging geweest en ook zij komen met een zelfde beoordeling op een bedrag van 80 euro, uiteraard, want ook zij gebruiken het interne TTIP systeem. Zij voeren echter als reden aan dat T-Mobile dit bedrag hanteert als standaard bedrag want dan heb je in ieder geval gegarandeerd iets aan geld?
Ook hier geld wederom dat ik spreek met iemand die overduidelijk geen expert is en de telefoon dan ook niet met enige expertise heeft beoordeeld, want de vragen in TTIP zijn niet meer dan gaat de telefoon aan en werkt alles?

Ik zou graag weten hoe dit nu zit, want op dit moment voelt het meer alsof ik opgelicht word waar ik bij sta? Waar is die expert die zogenoemd de telefoon beoordeeld, en hoe komt het dat de site zegt dat er aangegeven word dat er bij een andere beoordeling een ander bedrag uit kan komen maar in mijn geval is de beoordeling exact hetzelfde maar de prijs toch anders?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Jaimy 5 december 2017, 10:34

Hoi Puntjuh,

Ik snap heel goed dat dit een beetje krom aanvoelt en dat je hier meer informatie over wilt hebben. Daarom is het goed dat je jouw vraag hier stelt!

Om direct antwoord te geven op jouw vraag: het klopt inderdaad dat de waarde in de online tool kan afwijken van de waarde die in de T-Shop wordt vastgesteld. In de online tool zie je namelijk wat het toestel mogelijk waard is, het is dus een indicatie. In de Veelgestelde vragen staat dit wat uitgebreider uitgelegd. Ik heb het meteen even voor je gekopieerd, zodat je dit niet meer zelf hoeft op te zoeken:

Zoals je hieruit kunt opmaken wordt het vaststellen van de waarde en het inruilen van het toestel alleen in de T-Shop gedaan.

Ik hoop dat mijn antwoord wat meer duidelijkheid brengt! Ik hoor het graag als je hier meer vragen over hebt: ik beantwoord die graag voor je. 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Puntjuh,

Ik snap heel goed dat dit een beetje krom aanvoelt en dat je hier meer informatie over wilt hebben. Daarom is het goed dat je jouw vraag hier stelt!

Om direct antwoord te geven op jouw vraag: het klopt inderdaad dat de waarde in de online tool kan afwijken van de waarde die in de T-Shop wordt vastgesteld. In de online tool zie je namelijk wat het toestel mogelijk waard is, het is dus een indicatie. In de Veelgestelde vragen staat dit wat uitgebreider uitgelegd. Ik heb het meteen even voor je gekopieerd, zodat je dit niet meer zelf hoeft op te zoeken:

Zoals je hieruit kunt opmaken wordt het vaststellen van de waarde en het inruilen van het toestel alleen in de T-Shop gedaan.

Ik hoop dat mijn antwoord wat meer duidelijkheid brengt! Ik hoor het graag als je hier meer vragen over hebt: ik beantwoord die graag voor je. 🙂
Hoi Jaimy,

Allereerst bedankt voor je antwoord, maar ik heb toch mijn twijfels, even hieronder dus.

In die voorwaarden staat dan toch hetzelfde als in mijn quote, dat de onlinetool een indicatie/offerte geeft en de definitieve waarde in de winkel word gegeven na keuring door een expert. Waar het hier schort is dat de expert geen expert is maar een systeem waarbij een aantal ja/nee vragen worden beantwoord en daar komt een bedrag uit. Echter vind ik het verschil in waarde na "keuring" wel erg groot (64 euro!).

De site geeft aan dat een toestel een X bedrag waard is op basis van de door mij als klant opgegeven gegevens over de conditie van het toestel en wanneer de conditie hetzelfde is mag je er toch strikt genomen vanuit gaan dat de waarde niet 60 euro zakt in de winkel na een zelfde beoordeling? Als ik mijn toestel online beoordeel en aangeef dat het toestel helemaal tip top in orde is, is die 150 euro waard is, en wanneer die krassen heeft een lichte scheur in het scherm vertoont online 105 euro waard is maar in de winkel is die dan spontaan niets meer waard?

Mijn persoonlijke mening is dan dat het systeem op de website een wel erg rooskleurig beeld schetst van wat iemand kan krijgen en in de winkel is het dan na een naar mijn mening niet zo heel erg experteachtige beoordeling ineens een flink stuk minder. Dan zou jullie website eigenlijk gewoon hetzelfde moeten aangeven als jullie TTIP systeem voor wat betreft de waarde? Een telefoon kan in mijn ogen niet zoveel minder waard worden als de beoordeling van de zogenoemde expert hetzelfde is? Want zoals gezegd :
het klopt inderdaad dat de waarde in de online tool kan afwijken van de waarde die in de T-Shop wordt vastgesteld
kan afwijken, maar nu wijkt het dus gewoon altijd af. Ik heb het namelijk voor de grap nog maar eens met een ander toestel geprobeerd waar bij de waarde op 100 euro werd geschat online en de winkel aangeeft dat het niets meer waard is bij een goede beoordeling?

Nogmaals, mijn mening, ik kan het mis hebben en misschien ligt het aan mij en snap ik de voorwaarden niet, maar volgens mij is het vrij duidelijk dat de verschillen toch echt te groot zijn om te kunnen spreken van een gedegen systeem met een eerlijke visie op wat je telefoon waard is.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Puntjuh,

Ik snap goed dat je het graag allemaal duidelijk wilt hebben en ook wel baalt als de daadwerkelijke prijs een stuk lager uit blijkt te vallen dan de indicatie. Mijn collega Jaimy heeft het eigenlijk al helemaal uitgelegd en ik heb er niet heel veel aan toe te voegen. Een indicatie op de website moet natuurlijk altijd geverifieerd worden in de winkel en dan wordt er nog wel extra gecontroleerd. Dit kan uiteindelijk ook een groot verschil opleveren, wat bij jou het geval is geweest. Uiteindelijk kunnen wij op afstand ook niet zien wat de daadwerkelijke gebruikerssporen zijn en welke mankementen het toestel heeft, vandaar de tweede check in de winkel.

Had ik een ander antwoord voor je gehad, had ik dat natuurlijk met je gedeeld, maar in dit geval kan ik er niets anders van brouwen. Mocht je echter nog andere vragen hebben, dan horen we het graag!
Hoi David, maar dat is precies wat ik zeg.. er waren geen sporen van gebruik of mankementen! De beoordeling van jullie expert was gelijk aan mijn online beoordeling? Die tweede check had dus hetzelfde resultaat als mijn check.Dus was komt dan het verschil vandaan?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Puntjuh,

Een terechte vraag! Ik kan me goed voorstellen dat het tegenvalt als het bedrag minder is in de winkel en dat je dan ook wilt weten waar het verschil vandaan komt. Waar 'm dat exact inzit, kan ik niet verklaren. Het enige wat ik nogmaals kan benadrukken, is dat de online tool een indicatie is en dus niet een definitieve berekening en geen leidende beoordeling. Daardoor kan het resultaat ervan verschillen.

Reageer