Vraag

Samsung S7 Apps betalen via T-Mobile Factuur

Ik heb sinds begin juni een samsung S7 met een nieuwe simkaart van T mobile. Nu kan ik niet meer apps betalen via op factuur t-mobile. Wat voorheen wel gewoon kon. Hij geeft steeds aan dat hij de sms niet kan verifieren. Heb de tips van het forum en de website tmobile al geprobeerd niets helpt. Heb ook geen blokkades aanstaan. Hoe kan dit verholpen worden?

31 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Debby G,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Nog gefeliciteerd met je nieuwe toestel! 😉 Bevalt hij goed?

Vreemd dat je geen Apps meer kunt betalen via je T-Mobile Factuur. Krijg je bij je aankoop welk de mogelijkheid om de betaalmethode te wijzigen? Heb je de stappen en het filmpje op deze pagina ook al bekeken? Zou je aan kunnen geven bij welke stap het verkeerd gaat?

Op deze pagina vind je ook een aantal tips voor wanneer je problemen hebt met apps betalen via je T-Mobile factuur. Zou je die ook eens door willen nemen?

Ik ben benieuwd of je er met deze tips uitkomt. Houd je ons op de hoogte hier?
Hi Amy,

Dank voor je berichtje.
Toestel is helemaal top!

Als ik op het pijltje boven t bedrag klik en betaalwijze kies voor factureren via T mobile, gaat hij n verificatie sms sturen en zegt hij fout kan niet verifieren bij provider. Ik heb alles gedaan zoals in t filmpje en ook de tips gecheckt op jullie site. Heb geen blokkades erop staan maar hij wil het gewoon niet doen. Op mijn vorige toestel S4 was t geen probleem.
Hij geeft aan dat hij de verificatie sms niet kan verzenden
Reputatie 7
Badge +15
Hi Debby,

Bedankt voor je reactie! Zou je onderstaande stappen eens uit willen voeren:

• Log de Google account uit op het toestel. Het uitloggen uit het Google account gaat via de instellingen in het toestel bij Accounts.
• Zet de wifi uit
• Zet het toestel uit
• Zet het toestel weer aan
• Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het T-Mobile netwerk, niet met wifi!
• Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn
• Als dit gedaan is mag je wifi weer aanzetten

Mocht dit niet werken wil je dan de volgende stappen ook eens uitproberen:

1. Log in op https://wallet.google.com
2. Ga naar onderdeel Betaalmethoden
3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'

Laat je weten of je hier verder mee bent gekomen? Mocht het niet werken dan gaan we voor je op zoek naar een andere oplossing! Ik zie je reactie tegemoet 🙂.
Hi Amy, als ik het uitloggen en opnieuw inloggen probeer geeft hij dezelfde melding. Als ik via wallet inlog staat er geen betaalmogelijkheid ingevuld ook geen t mobile nl....
Reputatie 7
Badge +20
Hi Debby,

Dankjewel voor je reactie. Kun je mij in een privébericht je IMEI nummer en de laatste succesvolle poging sturen? Dan zet ik dit door naar onze technische jongens. Zij onderzoeken dan waar het aan ligt en proberen het zo snel mogelijk op te lossen. 🙂
Hi Hajar,

-weggehaald- is het imei nummer. Ik heb op mijn S7 nog nooit een succesvolle poging gehad. Alleen op mijn telefoon hiervoor n S4.
Hoi Debby.

Hajar vroeg om een privébericht, het is namelijk niet toegestaan om bepaalde gegevens op het forum te posten. Ik heb het imei-nummer uit je bericht weggehaald, maar geen zorgen, ik zorg dat het alsnog bij Hajar terechtkomt.

Mocht je niet weten hoe je op dit forum een privébericht verstuurt, dan vind je op deze pagina een uitleg. 🙂
Dank je. Ik had het te laat door dat t geen prive berichtje was.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Debby,

Dankjewel voor je gegevens. Ik heb dit doorgezet naar onze technische afdeling. Zij gaan dit verder uitzoeken voor je. 🙂
Goedemiddag, hoe lang duurt het voordat ik wat hoor over mijn 'probleem' van de technische afdeling?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Debby,

Goed dat je het even navraagt. Ik zie dat de technische afdeling nog druk bezig is met het onderzoeken van jouw probleem. Ze hebben hiervoor nog wat aanvullende informatie nodig. Kun je aangeven wat jouw Google-account (username) is? En wanneer was de laatste onsuccesvolle poging was voor het aanschaffen van een app via jouw T-Mobile factuur? Met deze aanvullende informatie kunnen ze weer verder.

Het is momenteel wat drukker dan normaal, dus het kan iets langer duren. Als je binnen twee weken (nadat ik de extra info heb toegevoegd) nog niets gehoord hebt, laat het dan even weten. Ik zie jouw reactie graag tegemoet!
Hoi Thalina. Het is inmiddels 2 weken geleden en ik heb nog niets van jullie gehoord.
Hoi Debby.

Thalina heeft in ieder geval in dit topic geen extra informatie ontvangen, heb je haar dit in een privébericht toegestuurd? Anders zul je alsnog de gevraagde gegevens moeten opgeven.
Ja dat heb ik gelijk al gedaan
Reputatie 6
Badge +17
Hey Debby,

Sorry voor onze late reactie. Ik ben gelijk voor je gaan kijken naar de status van het onderzoek die is gestart door onze collega's.

Zij geven aan dat er op 10 augustus een poging is gedaan tot een aankoop en dat deze poging door jou is beëindigd. Zou je nogmaals een poging willen doen via de Google Play store en mij in een privébericht willen sturen op welke datum en tijdstip je dit hebt gedaan? Dan zet ik dit voor je door naar de afdeling die hiervoor verantwoordelijk is.

Ik wacht je berichtje af.
Goedenavond. Ik ben vanochtend door jullie gebeld dat het probleem opgelost is. Heb het net nog n keer geprobeerd maar hij doet t nog steeds niet. Blijf maar foutmelding krijgen dat hij de verificatiesms niet kan verzenden
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Debby,

Ai, dat is natuurlijk niet handig! Kun je voor alle zekerheid toch even onderstaande stappen doorlopen:
• Log de Google account uit op het toestel. Het uitloggen uit het Google account gaat via de instellingen in het toestel bij Accounts.
• Zet de wifi uit
• Zet het toestel uit
• Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het T-Mobile netwerk, niet met wifi!
• Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn
• Als dit gedaan is kun je wifi weer aanzetten

Als bovenstaande stappen niet helpen, kun je dan een jouw registratie verwijderen? Volg daarvoor deze stappen:
3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'
4. Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kies je opnieuw de betaalmethode.

Laat je even weten of dit geholpen heeft? Mocht dat niet het geval zijn, dan ga ik het gelijk weer doorzetten naar de IT-afdeling zodat ze het kunnen onderzoeken en oplossing. Sorry voor het ongemak!
Beste Thalina. Dit heb ik al geprobeerd zie 1e mail. Net weer geprobeerd maar werkt nog steeds niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Debbyg,

Helaas kunnen wij op het moment ook verder niets doen dan hier een nieuwe melding van maken. Ik heb dat dan ook direct gedaan, zodat dit hopelijk alsnog spoedig opgelost wordt. Sorry voor het ongemak!

Mocht het ondertussen gelukt zijn of als je nog nuttige informatie hebt voor het onderzoek, laat het ons weten. 🙂
Hallo, ook ik kan geen apps meer betalen via de t-mobile factuur. Heb al meerdere malen uitgelogd en opnieuw ingelogd. Ook toestel uit en weer opnieuw opgestart.. hij geeft aan dat ik contact op moet nemen met mijn provider.. kunnen jullie mij verder helpen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Drupke83,

Welkom op ons Forum!

Sinds wanneer ervaar je dit probleem, Drupke? Lukte het voorheen wel om apps te kopen via de T-Mobile factuur? Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie geen blokkades actief staan dus het zou wel moeten werken.

Zou je onderstaande eens kunnen proberen? In vele gevallen lost dit het probleem op.

• Zet de wifi uit
• Zet het toestel uit
• Als dit gedaan is kun je wifi weer aanzetten

Als bovenstaande stappen niet helpen, kun je dan een jouw registratie verwijderen? Volg daarvoor deze stappen:
4. Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kies je opnieuw de betaalmethode.

Mocht dit allemaal niet werken, trek dan even aan de bel. Dan zet ik dit door naar de technische afdeling.
Het werkt inmiddels weer.. geen idee wat nu het probleem is geweest maar voor nu opgelost! Iig bedankt voor jullie reactie!
Bij mij werkt t nog steeds niet. Hoe lang moet ik nog wachten? Klacht anderhalve maand geleden al geplaatst nog steeds geen oplossing
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Debbyg,

Sorry voor de vertraging! Ik heb het nogmaals doorgegeven aan onze collega's. Het onderzoek loopt nog, dus ze staan zeker niet stil. Als er meer bekend is zullen zij contact met je opnemen. We zullen het nog even moeten afwachten.

Reageer