Beantwoord

Servicenummer gebruikelijke belkosten

• 22 februari 2019
  • 4 reacties
  • 484 Bekeken

Hallo, heb onlangs het 0900 servicenummer gebeld van de Kwantum. Op hun site staat bij hun nummer "gebruikelijke belkosten". Aangezien in mijn abonnement onbeperkt bellen zit, dacht ik dat dit dus gratis zou zijn. Tot mijn verrassing zie ik echter toch kosten bij T Mobile onder het kopje overige kosten / servicenummers. Is dit omdat Kwantum stiekem toch wat in rekening brengt? Of omdat T Mobile toch wat in rekening brengt? Een van de twee heeft een opmerkelijke opvatting bij gebruikelijke belkosten...
Groeten Rene
icon

Beste antwoord door Hajar 23 februari 2019, 11:33

Hi Rene,

Ik begrijp de verwarring. Ik geef je graag wat meer uitleg. Voor het bellen naar 0900 servicenummers betaal je altijd extra kosten. Dit is ook opgenomen in de voorwaarden van je abonnement. Op deze pagina staat ook uitgelegd hoe wij de kosten voor service nummers berekenen.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. Als je nog andere vragen hebt of als ik nog iets kan doen, hoor ik het graag!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Rene,

Ik begrijp de verwarring. Ik geef je graag wat meer uitleg. Voor het bellen naar 0900 servicenummers betaal je altijd extra kosten. Dit is ook opgenomen in de voorwaarden van je abonnement. Op deze pagina staat ook uitgelegd hoe wij de kosten voor service nummers berekenen.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. Als je nog andere vragen hebt of als ik nog iets kan doen, hoor ik het graag!
Hallo Hajar,

dank voor je reactie. Maar eerlijk gezegd is het er niet duidelijker op geworden.

In de voorwaarden / tariefplan staat allereerst: "Voor Servicenummers gelden andere tarieven en deze worden apart afgerekend". Dan ga ik uiteraard kijken naar hoe hoog die kosten dan zijn. In de tarieven staat daar niets over vermeld. Sterker nog, bij het overzicht van de kosten voor servicenummers in diezelfde voorwaarden staat "066, 084, 087, 0900, 0906, 0909, 18XY nummers vanuit Nederland: Tarief servicenummer". Oftewel, voor 0900 nummers staat er dat je het tarief van het servicenummer betaald. Niets over extra kosten.

Dan de tweede link die je stuur waarop volgens jou wordt uitgelegd hoe jullie de kosten voor service nummers berekenen: Ook hier staat: "Let op: Heb je een Go-abonnement, dan betaal je extra voor servicenummers." , maar niet hoeveel het dan kost. Maar gelukkig staat hier ook bij de veelgestelde vragen "Hoe berekent T-Mobile de kosten?", dus ik blij dat ik daar de kosten kan vinden. Maar daar staat weer: "De kosten die je maakt bij het bellen naar servicenummers bestaan uit:
  • De standaard gesprekskosten van je abonnement. Deze kosten vallen onder je gewone bundel.
  • Kosten voor het gebruik van de dienst. De aanbieder bepaalt zelf hoeveel de dienst kost en of je de kosten per gesprek of per minuut betaalt."
Oftewel, ook hier staan niet de extra kosten vermeld. Ik kan werkelijk waar nergens vinden hoe hoog de extra kosten zijn voor het bellen naar servicenummers, alleen dat er apart wordt afgerekend. Niet in mijn tariefvoorwaarden én niet op de pagina met de uitleg.

Op basis van de voorwaarden / tariefplan waar géén vermelding is van hoe hoog de extra kosten zijn en bovendien in de tabel staat dat de kosten voor 0900 nummers gelijk zijn aan "tarief servicenummer" ben ik dan ook van mening dat er geen extra kosten berekend mogen worden.

Hoor graag of er volgens jou wél ergens in de voorwaarden / tariefplan staat hoe hoog de extra kosten zijn.

Groeten Rene
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Rene,

Dat maakt het er inderdaad allemaal niet eenvoudiger op, soort vicieuze cirkel!

Ik kan op het moment niet meekijken naar de details van jouw abonnement en bijbehorende prijslijst, omdat je niet op de Community bent geregistreerd met jouw My T-Mobile. Je kunt een nieuwe account registreren mét My T-Mobile of stuur mij even een privébericht met jouw telefoonnummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN. Dan ga ik voor je kijken wat er te ontdekken valt!
Hi David,
heb je een privebericht gestuurd.
Groeten Rene

Reageer