Beantwoord

Skype nummer niet bereikbaar


Ik heb een Skype nummer (Nederlands) wat prima werkt behalve van het T-mobile netwerk. Als ik of mijn vrouw dit Skype nummer bellen, krijgen we direct de melding 'dit nummer is niet in gebruik'.
Is dit een bekend gegeven dat T-Mobile dit soort nummers blokkeert?
Is dit ook problematisch met andere (VOIP) oplossingen die bijvoorbeeld een vast nummer door verbinden naar mijn mobiel?
icon

Beste antwoord door Winterbergbus 30 april 2018, 10:55

Hi Bas en andere lezers,

De afgelopen weken druk over en weer gemaild en redelijk onverwachts (dacht eigenlijk dat deze issue op een grote stapel zou belanden) is het probleem opgelost! Ik kan vanaf T-Mobile ons Skype nummer weer bereiken. Zie bericht hieronder!

Hello,



This is an update about your case.



We have closely worked in resolving your case and we are glad to inform you that the issue should be fixed by now. To confirm, kindly perform some test calls on your end. If ever you encounter the same issue, we will need three samples of faulty calls including the following information:

The number(s) you called the Skype number from
The telephone company or provider used
Dates of failed calls (not older than one week)
Time of failed calls in GMT time zone
We are looking forward to hear from you.





Best regards,

Diane R.
Skype Specialist
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Surricatta,

Top dat je je vraag stelt op deze Community! Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het antwoord niet meteen klaar heb, maar uiteraard ga ik met je meedenken!

Naar mijn weten blokkeren wij dit niet vanuit T-Mobile, maar ik heb dit ook voorgelegd aan een netwerkspecialist die hier veel meer verstand van heeft dan ik. Hij geeft aan dat wij dit inderdaad niet aanpassen en je het beste even contact op kunt nemen met Skype zelf. Zij kunnen je hierover meer vertellen en ik hoop dat het aan de hand van dat contact zo snel mogelijk werkend wordt gemaakt voor jullie!

Ik ben benieuwd! Laat je het ons ook weten?

Mocht je meer (andere) vragen hebben, dan ben je hier altijd welkom!

Naar mijn weten blokkeren wij dit niet vanuit T-Mobile, maar ik heb dit ook voorgelegd aan een netwerkspecialist die hier veel meer verstand van heeft dan ik. Hij geeft aan dat wij dit inderdaad niet aanpassen en je het beste even contact op kunt nemen met Skype zelf.

Dank voor je respons, ik kan het bij Skype proberen, maar als ik via andere providers probeer is het Skype nummer normaal bereikbaar. Alleen T-mobile aansluitingen geven direct een 'nummer is niet in gebruik' boodschap. Mijn eerste indruk is dan natuurlijk dat er bij T-mobile iets net wat anders is dan bij andere providers.
Reputatie 7
Badge +10
skype gebruikt in nederland priority telecom T Mobile ziet dus niet het verschil tussen een skype nummer en een nummer van een ziggo klant. soms word het nummer niet goed gerouteerd waardoor het onnet wel goed gaat maar offnet niet.
Hi T-Mobile, wij hebben hetzelfde probleem. Vanaf o.a. T-Mobile en Ziggo: "Dit nummer is niet in gebruik", terwijl ik vanaf een toestel met KPN gewoon kan bellen.
Reputatie 4
Badge +13
Hey Winterbergbus,

Mijn collega Jaimy heeft het direct nagevraagd bij onze technische jongens (netwerkspecialisten)! Vanuit daar krijgen we te horen dat je het beste even contact op kunt nemen met Skype zelf. Zij kunnen je hier namelijk verder bij helpen.

Ik heb uiteraard meteen voor je opgezocht hoe je het beste met Skype in contact kunt komen. Via deze ondersteuningspagina kun je het probleem bij hen melden. Mocht je het liever via hun Community doen, dan kun je hier terecht.

Hou je ons op de hoogte? Ik ben namelijk benieuwd wat hun bevindingen zijn! 😃
Hi Bas,

Bedankt voor je bericht. Met enige moeite contact gekregen met Skype. Ze gaven aan dat ze veel van deze klachten ontvangen hebben in het bijzonder uit Nederland. Niet alleen vanaf T-Mobile werkt het niet (meer), maar ook vanaf Ziggo. KPN kan het Skype-nummer wel bereiken. Ze gaven aan dat er op hoger niveau aan gewerkt wordt, ik laat het weten als er een update is.
Reputatie 4
Badge +13
Thanks voor de update, Winterbergbus! Fijn om te lezen dat Skype er druk mee bezig is, nu maar hopen dat ze snel met een oplossing komen. Mocht ik ergens bij kunnen helpen, laat het me dan vooral weten!
Reputatie 2
Beste,

ik heb dezelfde probleem, niemand kan bereiken Skype nummer met T-mobile, ze zeggen T-mobile moet oplossen, jullie zeggen nee Skype moet oplossen, we de klant worden extreem ontevreden...hoe lang moeten we nog wachten om te begrijpen wat er in de hans is? dank je
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Sanchez,

In een vorige post geeft Winterbergbus dat hij in contact is geweest met Skype en dat Skype bevestigd heeft dat ze bij meerdere providers het probleem zien. Zij zijn ermee bezig om dit op te lossen. T-Mobile kan hier dus niks aan doen.
Hi Bas en andere lezers,

De afgelopen weken druk over en weer gemaild en redelijk onverwachts (dacht eigenlijk dat deze issue op een grote stapel zou belanden) is het probleem opgelost! Ik kan vanaf T-Mobile ons Skype nummer weer bereiken. Zie bericht hieronder!

Hello,



This is an update about your case.



We have closely worked in resolving your case and we are glad to inform you that the issue should be fixed by now. To confirm, kindly perform some test calls on your end. If ever you encounter the same issue, we will need three samples of faulty calls including the following information:

The number(s) you called the Skype number from
The telephone company or provider used
Dates of failed calls (not older than one week)
Time of failed calls in GMT time zone
We are looking forward to hear from you.





Best regards,

Diane R.
Skype Specialist
Reputatie 4
Badge +13
Super om te lezen dat het opgelost is, Winterbergbus! Ik wil je dan ook enorm bedanken voor de updates en terugkoppelingen. Voor overige klanten met een soortgelijk probleem is dit enorm handig. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, laat het ons dan vooral weten. Geniet van je dag 😃
Fijn om te lezen dat het werkt, echter als ik nu zelf probeer met mijn T-mobile nummer naar mijn Skype nummer te bellen, krijg ik nog steeds direct hetzelfde: 'dit nummer is niet in gebruik'.


Winterbergbus: in het begin heb ik bijzonder lang in de wachtrij gezeten en daarna via chat een medewerker van Skype geprobeerd uit te leggen wat het probleem was. Ik kwam daar niet echt verder mee. Kan je misschien jouw contact bij Skype doorgeven zodat ik dezelfde expert kan informeren over mijn bevindingen?
Hi, dat is balen! Stuur mij even een mailtje dan kan ik de mail van Skype doorsturen: marcel@winterbergbus.nl

Reageer