Beantwoord

Smartphone/Tablet - het gemis van de MB-verdeler

• 15 februari 2018
  • 8 reacties
  • 382 Bekeken

Beste T-Mobile,

Momenteel loopt mijn oude abonnement af en heb ik de mogelijkheid om mijn abonnement te 'verlengen'. Helaas moet ik concluderen dat het huidige aanbod van T-Mobile niet aansluit op mijn wensen zoals mijn huidige abonnement deed, graag zou ik van de afdeling Marketing willen horen waarom hun van mening zijn dat het huidige aanbod beter is.

Ter referentie, ik gebruik een eigen compacte smartphone en een 4G compacte 7" tablet die ik voor navigatie en als persoonlijke assistent gebruik. In het verleden had ik 2 separate contracten vanwege deze constructie. Na een discussie hierover met de klantenservice heeft Jalon Salomon, de toenmalige Marketing Manager Postpaid van T-Mobile zich sterk gemaakt voor het MB-verdeler systeem.

Om deze reden heb ik dan ook als huidige abonnement het Stel Samen & Stel bij pakket met 6GB data, 120 belminuten en een MB-Verdeler. Dit kost mij in abonnement vorm €24,25 en straks zonder korting €35,58, met de bijkomende voordelen dat ik een enkel contract heb en altijd beschik over mijn data ongeacht welk apparaat ik benut.

Als ik kijk naar de huidige alternatieven, dan heb ik 2 opties;

1. Basis Sim, 2GB, 150min met MB-verdeler
In abonnement vorm voor €21,- en zonder korting €26,-

Doordat dit gelimiteerd is aan 2Gb data lever ik dus 4Gb aan data in, terwijl dit er los bij kopen €20 kost. Heel erg jammer, aangezien ik momenteel gemiddeld rondom de 2Gb aan data verbruik zit en geen zin hebt om sporadisch tegen de datalimiet aan te lopen.

2. Go Sim only, 1GB -> totaal 22,50 (19,- na korting) in combinatie met Tablet Go, 5GB -> totaal 30,- (17,- na korting) (eventueel €2,50 extra korting met alles onder 1 dak)

Hierdoor heb ik voor €32,50 inclusief alles onder 1 dak korting hetzelfde als wat ik nu heb, met de volgende nadelen:
- 2 abonnementen om te beheren, 2 aparte rekeningen -> extra administratie.
- geen gecombineerd dataverbruik voor als ik eens extra gebruik maak van mijn smartphone.
- hetzelfde voor meer geld

Mijn conclusie is dan ook dat het huidige aanbod weinig aansluit op mijn huidige situatie.
Ik betaal ronduit hetzelfde en krijg in beide gevallen minder.

Ondertussen stelt T-Mobile dat het T-Mobile Extra pakket wordt afgeschaft om een goedkoper abonnement aan te bieden -> daar merk ik niks van.
Het verdwijnen van T-Mobile family/samen is voor mij als alleenstaand persoon ook een negatief iets, het vervangende Alles onder 1 dak is enkel nuttig als ik een tweede, separate abonnement afneem voor mijn 4G tablet. Wederom een stukje pure marketing praat die mij weinig oplevert, aangezien ik een enkel abonnement wil voor beide devices.

Graag hoor ik dan ook waarom de afdeling marketing vindt dat ik nog bij T-Mobile zou moeten blijven, aangezien alle voordelen die ik had vervallen en het huidige aanbod niet lijkt aan te sluiten op mijn wensen; aangezien dit duurder uitvalt, minder bied en meer administratie oplevert wanneer ik weer 2 separate contracten neem.

Met groet, Alex
icon

Beste antwoord door Hajar 16 februari 2018, 14:55

Hi Dark_Axel,

Dankjewel voor je bericht. Het is zeker fijn om te lezen dat je graag je abonnement wilt verlengen. Ik begrijp dan ook dat je op zoek gaat naar een abonnement dat bij je wensen past. Een MB-verdeler kan zeker handig zijn vooral als je graag data verbruikt op verschillende apparaten. Maar bij Go-abonnementen is onbeperkt internet in Nederland beschikbaar en dan zou met de MB-verdeler het mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ons netwerk is klaar voor de toekomst, maar toch bestaat het risico dat andere klanten hierdoor trager internet ervaren. En dat willen we niet. Daarom hebben we besloten de MB-verdeler niet aan te bieden bij het Go-abonnement.

Ik begrijp dat het lastig is om een keuze te maken en daarom wil ik je adviseren om te bellen met onze verkoopafdeling. Zij kunnen met je meedenken en dan kunnen jullie jouw wensen bespreken. Ze zijn gratis bereikbaar op dit nummer 0800 7123.

Laat je even weten of je er zo uitkomt?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 1
Hoi Dark_Axel,
Ik loop hier binnenkort ook tegenaan en zoek naar een oplossing. Ik vrees dat die oplossing er niet is bij T-Mobile. Als jij een oplossing hebt gevonden [buiten T-Mobile] wil je die dan aan mij doorgeven? Zou ik erg op prijs stellen. Zelf heb ik momenteel de SS&SB 20Gb/120 minuten met een einddatum oktober 2018. Overstappen kan dus vanaf juni 2018.
Ik ben bang dat Telecom land nog steeds vast zit in een oud denken, voor hun is elk particulier nummer een apart contract. Als ik wil overstappen kan ik 2x aansluitkosten betalen :@
Diep teleurstellend en achterhaald, jammer dat de ACM daar niets mee doet.

In de T-Mobile shop werd ik ook al aangekeken waarom ik niet gewoon mijn tablet tether? Als ik dit 15 jaar geleden deed met mijn mobiel maakte ik misbruik van mijn data volgens de telecomproviders. Laat staan dat ik een 4G tablet met een reden kocht... :?

Het is jammer dat de marketing de toekomst visie mist, duidelijk een gebrek aan technisch inzicht aldaar. Met het IoT (Internet of Things) zullen mensen steeds vaker meerdere data abonnementen hebben, het meest duidelijk voorbeeld is de ingebouwde internet verbinding in de auto. Momenteel worden dat soort zaken afgekocht door autofabrikanten, maar ook dat zal niet altijd blijven. Met de MB-verdeler was de marketing van T-Mobile ver vooruit met een unique selling point, maar er wordt duidelijk een behoorlijke stap terug gedaan.

De enigste oplossing die ik ken is een zakelijk abonnement, met een vaste datapool. Maar daarvoor moet je wat meer dan 2 simkaarten hebben. 😞
Reputatie 7
Badge +20
Hi Dark_Axel,

Dankjewel voor je bericht. Het is zeker fijn om te lezen dat je graag je abonnement wilt verlengen. Ik begrijp dan ook dat je op zoek gaat naar een abonnement dat bij je wensen past. Een MB-verdeler kan zeker handig zijn vooral als je graag data verbruikt op verschillende apparaten. Maar bij Go-abonnementen is onbeperkt internet in Nederland beschikbaar en dan zou met de MB-verdeler het mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ons netwerk is klaar voor de toekomst, maar toch bestaat het risico dat andere klanten hierdoor trager internet ervaren. En dat willen we niet. Daarom hebben we besloten de MB-verdeler niet aan te bieden bij het Go-abonnement.

Ik begrijp dat het lastig is om een keuze te maken en daarom wil ik je adviseren om te bellen met onze verkoopafdeling. Zij kunnen met je meedenken en dan kunnen jullie jouw wensen bespreken. Ze zijn gratis bereikbaar op dit nummer 0800 7123.

Laat je even weten of je er zo uitkomt?
Hajar,

Wederom ontbreekt het aan een inhoudelijk antwoord op mijn vraag.
Aan jullie telefonische verkoopafdeling heb ik niks, want die mag mij enkel datgene bieden wat de verkoper in de winkel ook mag en dat is het huidige aanbod zoals ook op jullie website staat en zoals ik vrij duidelijk heb gemaakt zijn beide opties een achteruitgang. Er is dus geen fatsoenlijke keuze om te maken.

Het antwoord met betrekking tot de onbeperkte Go abonnementen in samenspraak met de MB verdeler snap ik en daar heb ik begrip voor. Maar dat verklaart niet waarom de 5Gb of 10Gb Go abonnementen zijn uitgesloten van de MB-verdeler, want dat is geen onbeperkt internet.
Ditzelfde geld voor de Basis sim, waarom is deze maar beperkt tot 2Gb?!?! :?
Waarom is daar geen 5Gb of 10Gb mogelijk, dan was ik er al...

De enige conclusie die ik kan trekken is dat een stagiar bij marketing bedacht heeft dat door aanbod weg te nemen, de mensen weer lekker gedwongen kunnen worden om 2 seperate contracten af te nemen wat duurder uitvalt.
*Sarcasme* En ik voel nu al aan mijn Nederlandse klompen dat ik dan ook nog eens aansluitkosten mag betalen om van mijn MB-verdeler kaart een normaal data abonnement te maken. :8

3 jaar geleden heb ik vanuit jullie marketing afdeling via Jalon hier een duidelijke visie op ontvangen en gehoor gevonden in mijn casus, het doet mij zeer pijn dat deze visie bij de marketing afdeling nu ondergesneeuwd is en praktisch verdwenen. Het was een unique selling point die mij bij T-mobile vast legde, maar nu voel ik mij wederom nergens meer begrepen binnen Telecom land.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Dark_Axel,

Bij de Unlimited abonnementen kun je natuurlijk maandelijks je bundel wijzigen. Je kunt een Limited abonnement dan ook opschroeven naar Go Unlimited, dus in dat geval gaat de vlieger voor de MB-verdeler ook niet op. Ik verwacht ook geen vervangend alternatief voor de MB-verdeler, bij de Go-abonnementen.

Basis Sim is echt bedoeld voor de mensen die geen behoefte hebben aan grote bundels en dan liever wat minder betalen voor een abonnement wat beter bij hun wensen past. Vandaar ook de kleinere bundels, voor grote bundels moet je inderdaad al gauw naar Go.

Iets anders kan ik er in dit geval ook niet van maken. Als je nog andere vragen voor ons hebt, dan horen we dat natuurlijk alsnog graag!
Dus wederom een bevestiging dat de MB-verdeler een ondergeschoven kindje is geworden en niemand bij Marketing er een visie bij heeft. De meeste mensen die een MB-verdeler gebruiken zullen een boven gemiddeld dataverbruik hebben, dus dit onderschuiven onder Basic sim met een limiet van 2GB is een onbegrijpelijke keuze. :?

Dus wederom verwijs ik naar mijn originele vraag waar nog steeds geen antwoord op is gegeven, wie van de afdeling Marketing die vorm geeft aan de abonnementen wil hier eens inhoudelijk op reageren in deze casus?
Reputatie 1
Als ik het goed zie Dark_Axel dan kost een Vodafone Red Essential 6Gb en onbeperkt bellen 19 euro per maand. Dan nog een Multi Data Sim voor 5 euro is totaal 24 euro per maand voor in totaal 6 Gb en onbeperkt bellen. Alleen geen datavrije muziek. Zelf overweeg ik dit ook maar ik heb nog even tijd. Helaas moet je dan wel Ziggoklant zijn.
Ah, die was mij nog niet opgevallen toen ik bij hun keek, zal ik wel over het hoofd hebben gezien. Helaas doe ik aan xs4all glasvezel en KPN loopt al helemaal achter, enkel onder zakelijk is multi sim mogelijk. Hooguit kan ik 2 contracten afsluiten (2x aansluitkosten) en onderling MB-delen -> kansloos.

Maar goed, het meest trieste is dat je bij T-Mobile van de service afdeling enkel een bevestiging krijgt van de keuzes van het bedrijf (die je al weet en duidelijk aangeeft) en niemand inhoudelijk de discussie aan wilt gaan of aan kan gaan waarom die gemaakt zijn. Want door de desinteresse/onachtzaamheid van de marketing afdeling is de MB-verdeler een moederloos kindje geworden; waardoor deze nu zodanig is weggeparkeerd dat deze zo goed als nutteloos is geworden.

Reageer