Beantwoord

Sms-diensten blokkeren

• 30 maart 2016
  • 3 reacties
  • 1128 Bekeken

Hallo
Ik krijg sinds al drie maanden sms-en waarvoor ik steeds hoge bedragen moet betalen. Ik heb al eerder(anderhalf maand) met jullie gebeld en toen heb ik gehoord dat ik via payinfo.nl de sms diensten kan blokkeren. Ik heb het toen al gedaan maar ik kreeg vandaag weer een factuur waarin stond dat ik steeds sms-en heb gehad waarvoor ik moet betalen. Ik weet heel zeker dat ik geen sms-en gedurende vorige maand van 8050 ontvangen heb. Het is erg vervelend dat ik dre maanden achter elkaar hoge bedragen door die vervelende sms-en moet betalen. Ik hoop dat jullie mij met blokkade van die verveldende sms diensten kan helpen. Ik hhor het verder graag van jullie!
M.V.G Mahdi
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 31 maart 2016, 09:03

Hoi Mirzae,

Vervelend, ik copy/paste even het volledige antwoord, want je kan ook nog een onderzoek starten om geld terug te vragen (als je je nooit hebt aangemeld!).

Je kan in My T-Mobile betaalde diensten via sms, zogeheten FTMSC diensten en lang en breed uitgelegd in dit topic, blokkeren.

Heb je dus, zoals je hier aangeeft, ongevraagde sms-jes, dan kan je ook een onderzoek starten waarin de dienst een bevestiging moet overhandigen dat jij wel om die dienst hebt gevraagd. Kunnen ze dat niet, dan krijg jij de onterechte kosten terug.
Dit formulier kun je hier vinden: https://www.t-mobile.nl/my/onderzoekfactuur

Normaal is Payinfo al werkend, maar negeren ze die afmelding, dan vermoed ik dat de dienst wel meer niet netjes doet... De aanmelding bijvoorbeeld. Als je je nooit hebt aangemeld, zeker het onderzoek laten starten en laat het ons weten of je (iig iets) terug krijgt!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het forum,

Je kunt SMS diensten ook zelf uitschakelen via My T-Mobile > Instellingen > Blokkades > en vervolgens Betalen via sms (sms-diensten) op Blokkeren zetten.

Groet,
Hoi Mirzae,

Vervelend, ik copy/paste even het volledige antwoord, want je kan ook nog een onderzoek starten om geld terug te vragen (als je je nooit hebt aangemeld!).

Je kan in My T-Mobile betaalde diensten via sms, zogeheten FTMSC diensten en lang en breed uitgelegd in dit topic, blokkeren.

Heb je dus, zoals je hier aangeeft, ongevraagde sms-jes, dan kan je ook een onderzoek starten waarin de dienst een bevestiging moet overhandigen dat jij wel om die dienst hebt gevraagd. Kunnen ze dat niet, dan krijg jij de onterechte kosten terug.
Dit formulier kun je hier vinden: https://www.t-mobile.nl/my/onderzoekfactuur

Normaal is Payinfo al werkend, maar negeren ze die afmelding, dan vermoed ik dat de dienst wel meer niet netjes doet... De aanmelding bijvoorbeeld. Als je je nooit hebt aangemeld, zeker het onderzoek laten starten en laat het ons weten of je (iig iets) terug krijgt!
Reputatie 6
Badge +17
Hi Mahdi,

Welkom op het forum!

Ik had je natuurlijk liever onder andere omstandigheden ontmoet, ik begrijp dat je baalt van deze sms-dienst! Ik zie dat Pilovali en Poco-Loco al het een en ander hebben verteld. Ik heb in het systeem gekeken wat er precies aan de hand is. Ik zie dat mijn collega op 1/3 een blokkade heeft toegevoegd voor sms-diensten. De kosten op je laatste factuur zijn gemaakt op 27/2, dus dat was voordat de blokkade was geplaatst. Dus geen zorgen: de blokkade staat gewoon goed!

Wel zie ik dat je gisteren zelf via My T-Mobile een blokkade voor sms'en hebt toegevoegd, ik denk naar aanleiding van bovenstaande reacties. Met deze blokkade kun je helemaal niet meer sms'en, dus ik denk dat dit niet de bedoeling was. Daarom heb ik 'm weer verwijderd. Mocht het toch wel de bedoeling zijn geweest, dan kun je de blokkade uiteraard weer via My T-Mobile toevoegen.

Zoals Poco-Loco al even had aangegeven, kun je een onderzoekformulier invullen. Ik zie dat je dat op 5/3 al hebt gedaan. Mijn collega's zijn nog bezig met het onderzoek, door drukte duurt het momenteel iets langer. Je ontvangt zo snel mogelijk bericht over de uitkomst. In dit algemene topic over sms-diensten vind je meer informatie over sms-diensten.

Hopelijk is alles zo duidelijk! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Reageer