Beantwoord

Sms-diensten niet kunnen gebruiken

  • 23 mei 2019
  • 9 reacties
  • 640 Bekeken

Hoi iedereen,

Ik probeer al een paar keer om een sms-dienst te gebruiken, maar ik krijg telkens het bericht dat het nummer geblokkeerd is en dat ik naar smsdienstenfilter moet gaan. Helaas werkt deze site niet en heb al meerdere antwoorden vanuit andere vragen geprobeerd zoals via sms instellingen de sms-diensten aan te zetten en via app>instellingen>applicatie het op toestaan te zetten maar dit staat nu allemaal aan en het doet het nog niet. Weet iemand wat ik nog meer kan doen of waar het aan licht? Ik heb dit probleem trouwens al vanaf 2016 en heb Android versie 7.0

icon

Beste antwoord door Jaimy 24 mei 2019, 10:03

Hoi Jennifersewalt,

Ik ben direct even met je mee gaan kijken, zodat vanuit ons in elk geval alles goedstaat! ☺

Ik zie dat er geen blokkade actief is in ons systeem, en ook via jouw My T-Mobile staat alles goed. Wat je nog kunt proberen, is even naar http://www.payinfo.nl/ gaan. Daar kun je eventuele blokkades ook naar wens wijzigen!

Hopelijk lukt het daar wel. Laat je weten hoe het afloopt?
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Jennifersewalt,

Ik ben direct even met je mee gaan kijken, zodat vanuit ons in elk geval alles goedstaat! ☺

Ik zie dat er geen blokkade actief is in ons systeem, en ook via jouw My T-Mobile staat alles goed. Wat je nog kunt proberen, is even naar http://www.payinfo.nl/ gaan. Daar kun je eventuele blokkades ook naar wens wijzigen!

Hopelijk lukt het daar wel. Laat je weten hoe het afloopt?
Hoi Jaimy.

Wwanneer ik naar payinfo ga geeft hij aan dat blokkades via my T-Mobile gaan. Ik kan via daar dus ook niks wijzigen.

[Afbeelding verwijderd ivm privégegevens]
Reputatie 7
Badge +19
Hi Jennifersewalt,

Ah wat gek zeg! Laten we dan vooral verder zoeken naar een oplossing!

Kun je het simkaartje eens in een ander toestel stoppen en dan proberen of je wel naar hetzelfde nummer kunt sms'en? Zo kunnen we achterhalen of het probleem in het toestel zit of in de simkaart/de service.

Laat je het weten?
Ik heb het geprobeerd en ook bij de andere mobiel gaf hij aan dat de sms diensten geblokkeerd waren. Dit loopt tevens al sinds 2016 dus ik denk niet dat het aan mijn mobiel zelf ligt. Ik heb hiervoor simyo gehad en ben toen overgegaan naar T-Mobile met nummerbehoud. Kan het zijn dat ik op simyo de blokkades heb staan? Omdat ik nu bij T-Mobile zit kan ik dat niet meer nakijken op payinfo.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @jennifersewalt,

Het kan gebeuren dat er bij het overzetten van het telefoonnummer wat verkeerd gaat, maar dat gebeurt echt maar heel sporadisch. Werkte een andere simkaart in jouw telefoon wel goed? Heb je ook al eens een andere SMS-dienst getest? Kun je anders 'PRIJS DUITSLAND' SMS'en naar 5545? Dat is vanuit ons een gratis dienst, maar jouw telefoon zou dit dan herkennen als een premium dienst.

Ik heb dit topic in de dieptes van onze Community gevonden en hier worden nog een aantal opties gedeeld om dit op te lossen via jouw toestel zelf. Dat is ook zeker nog even de moeite waard!

We zijn benieuwd naar jouw bevindingen!
Hoi @David,

Als een andere simkaart in mijn mobiel zit kan die wel nog gewoon sms-diensten gebruiken. Ik heb meerdere diensten geprobeerd en die doen het niet, echter werkt de sms-dienst die jij voorstelde van 5545 wel. De opties die in de topic stonden heb ik al geprobeerd of lukte niet vanwege nieuwere software.
Reputatie 7
Badge +19
Hi Jennifersewalt,

Dankjewel voor het proberen! Omdat er toch iets verkeerd lijkt te gaan, heb ik dit doorgezet naar onze specialisten! Zij gaan dit verder voor je uitzoeken en het samen met jou oplossen. Mocht je gebeld worden door een anoniem nummer, dan is de kans groot dat wij dat zijn, dan weet je dat vast! ☺

Ik ga er vanuit dat het snel goedkomt. Mocht ik je in de tussentijd nog ergens mee kunnen helpen, laat het dan gerust even weten.
Servicenummer 47646027

Ik heb op woensdag 12 juni om 17.41 weer geprobeerd te sms'en naar 5030. Weer kreeg ik de melding dat het niet is gelukt en dat mijn nummer geblokkeerd is voor sms-diensten. Het is dus niet andersom dat jullie 5030 hebben geblokkeerd. Ik hoop weer van jullie te horen.

Groetjes Jennifer Sewalt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jennifer,

Bedankt voor het doorgeven van een voorbeeld. Ik heb dit doorgezet naar onze technische afdeling. Zij gaan dit verder oppakken!

Reageer