Beantwoord

SMS gateway

• 2 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 1302 Bekeken

Hoi, er was vroeger een mogelijkheid om via een gateway Rest api smsjes te versturen.

Is dit nog steeds mogelijk?

Ik wil vanuit mijn eigen server SMS versturen met mijn eige bundel.

groetjes,
Nitin
icon

Beste antwoord door Jaimy 3 augustus 2018, 15:17

Hoi Nitin,

Goede vraag zeg!

Ik wist het antwoord niet direct maar ben uiteraard voor jou op onderzoek uitgegaan. Onze slimme Klantexpert @Pilovali geeft aan dat dit er naar zijn weten niet is, dus ik vermoed inderdaad dat de mogelijkheid er niet meer is!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Nitin,

Goede vraag zeg!

Ik wist het antwoord niet direct maar ben uiteraard voor jou op onderzoek uitgegaan. Onze slimme Klantexpert @Pilovali geeft aan dat dit er naar zijn weten niet is, dus ik vermoed inderdaad dat de mogelijkheid er niet meer is!
Dat is jammer, ik had namelijk graag hetzelfde gedaan!

@Jaimy: Wil jij nagaan (eventueel via @Pilovali) waarom er is besloten dit off-line te halen (persoonlijke nieuwsgierigheid) en of dit nog (in een andere vorm) terug komt in de toekomst?

@nivnisoapeople: Mocht T-Mobile deze service blijvend niet bieden dan kun je het volgende nog overwegen:
  • Spryng (eenvoudig, maar is een betaalde hosted dienst).
  • PlaySMS (FOSS self-hosted, maar dan uiteraard eigen GSM hardware nodig).
  • Kannel (FOSS self-hosted, maar dan uiteraard eigen GSM hardware nodig).
Ik wacht nog even Jaimy's antwoord af, want het mooiste zou zijn als onze eigen (telefoon/glas) provider ons deze dienst gewoon levert uiteraard maar ik vrees (gezien het antwoord van Jaimy) dat dat er niet in zit bij T-Mobile (misschien nog voor zakelijke contracten?).
Reputatie 7
Badge +10
Hier staat de api documentatie: https://capi.t-mobile.nl/documentation/

Reageer