Beantwoord

sms hack?

• 11 mei 2016
  • 1 reactie
  • 324 Bekeken

beste,

Onlangs werd er een sms spontaan verstuurd van mijn telefoon naar de telefoon van iemand anders. Ik heb de telefoon niet aangeraakt, ik heb die sms niet geschreven. Het gebeurde exact op het moment dat degene mij belde. Degene maakt onderdeel uit van mijn contacten. De inhoud van de sms roept vragen op en brengt mij in een lastige situatie.
Ik pieker me suf hoe dit kan en of dit kan. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door 05alexander92 11 mei 2016, 19:06

Heb je de inhoud van de sms nog? Kun je deze misschien in Google intypen om er op die manier achter te komen?

Het zou een malware app kunnen zijn die toegang heeft om automatisch sms'jes te mogen sturen. Wat voor toestel heb je in gebruik?

Ik zou in ieder geval in My T-Mobile even alle premium sms diensten blokkeren bij Gegevens en Instellingen> Blokkades en als je buitenland niet nodig hebt momenteel, deze ook maar voor de zekerheid totdat je erachter bent gekomen wat de oorzaak is. Op die manier kun je eventuele financiële schade voorkomen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Heb je de inhoud van de sms nog? Kun je deze misschien in Google intypen om er op die manier achter te komen?

Het zou een malware app kunnen zijn die toegang heeft om automatisch sms'jes te mogen sturen. Wat voor toestel heb je in gebruik?

Ik zou in ieder geval in My T-Mobile even alle premium sms diensten blokkeren bij Gegevens en Instellingen> Blokkades en als je buitenland niet nodig hebt momenteel, deze ook maar voor de zekerheid totdat je erachter bent gekomen wat de oorzaak is. Op die manier kun je eventuele financiële schade voorkomen.

Reageer