Beantwoord

Sms met codes komen niet aan.

  • 24 maart 2014
  • 28 reacties
  • 1802 Bekeken

Van het ene op het andere moment ontvang ik geen smsjes meer van
webdiensten als Dropbox en PayPal.
Voor het inloggen gebruik ik de beveiligingoptie om een code per sms te ontvangen
en die komen nu opeens niet meer aan. Andere smsjes wel dus het is zeer specifiek
voor deze diensten (of mogelijk buitenlandse verzenders?).

Hoe is dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door David 5 juli 2017, 09:25

Hey Lee,

Ik zie dat mijn collega's jou eind mei al hebben proberen te bereiken, maar zonder succes. Het blijkt dat dit te maken heeft met de oorsprong van het nummer, in dit geval Lycamobile. Berichten uit het buitenland of van diensten die jij gebruikt worden altijd eerst via de andere provider doorgezet. Wij krijgen van uit hen dus niets binnen en dat is de reden dat het niet lukt. Aangezien het PrePaidnummer direct van ons is, is dat de reden dat het bij dat nummer wél lukt.

In dit geval zou Lyca degene zijn die dit issue moet onderzoeken en oplossen. Wat wij je kunnen bieden als oplossing is een nummerwijziging. Op die manier is het nummer van T-Mobile, net als het nummer van PrePaid, direct aangeleverd vanuit ons en zou het gewoon goed moeten werken. Als we dit voor je kunnen regelen, dan kun je het beste even telefonisch contact met ons opnemen. Wij bieden je dan de keuze uit 5 telefoonnummers en dan kun je er direct één kiezen. Ik snap dat dit niet de perfecte oplossing is, maar vanuit ons is dit wel de oplossing die wij nu direct aan kunnen bieden. Het alternatief zou in dit geval dan het behouden van het tweede PrePaidnummer zijn. Ik snap dat het niet ideaal is, maar dan behoud je wel jouw oorspronkelijke nummer

Als je nog verdere vragen hebt voor ons, dan horen we dat graag!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

28 reacties

Reputatie 6
Badge +16
@JvdK

Welkom op het forum!

Dat is vreemd. Ik heb gelijk een aantal instellingen voor je aangepast in het systeem. Zou je over minimaal 15 minuten je toestel een keer helemaal uit en weer aan willen zetten. Hopelijk kan je dan wel weer sms'jes ontvangen van deze diensten.
Ik kamp op dit moment met hetzelfde probleem. Ik heb per 15 maart een T-Mobile abonnement en heb mijn nummer geporteerd. Ik krijg geen smsjes van paypal en dropbox ter verificatie.
Deze komen gewoon niet aan. In het verleden heb ik eerder zoiets gehad en toen heeft de provider iets aangepast zodat ze wel aankwamen. Echter bij de klantenservice zeggen ze dat het allemaal goed staat en dat ik Paypal en Dropbox moet contacteren. En natuurlijk zeggen die weer op hun beurt dat het aan de telefoon provider ligt. Maw ik weet nu niet goed meer wat ik moet doen.
Zolang ik mijn nummer niet kan gebruiken voor dit soort diensten moet ik een ander nummer gerbuiken speciaal hiervoor. (beetje onhandig)
Reputatie 7
Badge +20
Hey Lknaap,

Goed dat je hierover aan de bel trekt, hopelijk kunnen we hier spoedig een oplossing voor vinden!

We hadden een vergelijkbaar probleem met andere diensten, waardoor we al een heel aantal vragen en stappen hebben opgenomen. In dit topic vind je deze stappen. Zou je deze eens kunnen doornemen? Daarnaast geef ik je ook even deze pagina mee, hier staan een aantal stappen om problemen met het versturen van SMS'jes op te lossen! In ieder geval helpt het ons al om wat meer duidelijk te krijgen over de mogelijke oorzaak.

We zien jouw reactie graag tegemoet en hopelijk zijn we dan al een stuk verder!
Hoi David,

Ik heb al de informatie van je doorgenomen en alles getest/geprobeerd, maar alles staat goed.
En ik kan ook gewoon smsjes ontvangen als iemand het van zijn mobiele telefoon verstuurd.

Verder ben ik erachter dat ik eigenlijk van de meeste (of alle) online diensten geen sms kan ontvangen mbt verifiëring of wijziging van telefoonnummer/wachtwoord. Want ook voor Google en Microsoft werkt het niet. Ik vind dit echt super frustrerend en heb eigenlijk hierdoor gelijk een stuk minder vertrouwen in de diensten van T-Mobile. Zeker gezien het feit dat de klantenservice mij ook gewoon van het kastje naar de muur stuurt.
Er staat duidelijk iets niet goed bij T-Mobile zelf mbt mijn nummer.
Niet werkend op T-Mobile maar wel bij mijn andere 2 abonnementen(Simyo, Robin Mobile):
- Messagebird.com (sms dienst)
- Google/Gmail
- Microsoft accounts
- Hotmail
- Paypal
- Dropbox
- Ieder andere sms dienst die ik getest heb met alle nummers komt wel aan bij de andere nummers maar niet bij mijn T-Mobile nummer.

Het is een beetje cru om te beweren dat het bij bovenstaand genoemde diensten fout staat denk ik.. Zeker gezien het feit het wel bij mijn andere abo's en zelfs nummers van anderen wel werkt.

In ieder geval bedankt voor je hulp en hoop dat je hier iets mee kunt.

Alvast bedankt en Vrg,

Lee
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lee,

Dankjewel voor de terugkoppeling. Ik begrijp dat je gewoon sms'jes wilt kunnen ontvangen van diensten. Ik heb daarom een case aangemaakt en dit doorgezet naar onze technische dienst. Zij gaan onderzoeken waar dit aan ligt. Je kan binnen 10 werkdagen een terugkoppeling verwachten van ze.

Houd je ons ook op de hoogte?
Hoi,

Ik zou binnen 10 werkdagen terugkoppeling ontvangen, maar tot nu toe nog niets voorbij zien komen.
Verder heb ik zelf onderzoek gedaan en een T-Mobile prepaid kaart/nummer gekocht.
En via deze kaart en nummer krijg ik ze dus wel binnen.
Via mijn T-Mobile abonnement krijg ik ze niet binnen en via dat T-Mobile prepaid nummer dus wel.
Ik denk dus echt dat het aan de instellingen van mijn abonnement ligt. Ik heb een abonnement waarvan het nummer is geporteerd en ik heb een duo sim. (misschien belangrijk..)

Graag zou ik nu toch wel binnenkort een oplossing willen hebben hiervoor gezien ik nml mijn andere nummer wil opzeggen en steeds extra kosten heb. Ik houd dat nummer nu puur alleen aan voor het geval ik een verificatie smsje moet ontvangen van online diensten zoal paypal, gmail, messagebird en enkele anderen. Dat is niet echt praktisch!

Dus mijn vraag is waarom werkt het wel via een TM prepaid en niet via mijn vaste TM abonnement?

Het nummer van mijn prepaid staat onder lknaap2 (mijn abo onder lknaap)


Alvast bedankt en Vrg,

Lee van der Knaap
Reputatie 7
Badge +20
Hey Lee,

Ik zie dat mijn collega's jou eind mei al hebben proberen te bereiken, maar zonder succes. Het blijkt dat dit te maken heeft met de oorsprong van het nummer, in dit geval Lycamobile. Berichten uit het buitenland of van diensten die jij gebruikt worden altijd eerst via de andere provider doorgezet. Wij krijgen van uit hen dus niets binnen en dat is de reden dat het niet lukt. Aangezien het PrePaidnummer direct van ons is, is dat de reden dat het bij dat nummer wél lukt.

In dit geval zou Lyca degene zijn die dit issue moet onderzoeken en oplossen. Wat wij je kunnen bieden als oplossing is een nummerwijziging. Op die manier is het nummer van T-Mobile, net als het nummer van PrePaid, direct aangeleverd vanuit ons en zou het gewoon goed moeten werken. Als we dit voor je kunnen regelen, dan kun je het beste even telefonisch contact met ons opnemen. Wij bieden je dan de keuze uit 5 telefoonnummers en dan kun je er direct één kiezen. Ik snap dat dit niet de perfecte oplossing is, maar vanuit ons is dit wel de oplossing die wij nu direct aan kunnen bieden. Het alternatief zou in dit geval dan het behouden van het tweede PrePaidnummer zijn. Ik snap dat het niet ideaal is, maar dan behoud je wel jouw oorspronkelijke nummer

Als je nog verdere vragen hebt voor ons, dan horen we dat graag!
Hoi David,

Beetje een antwoord van lik m'n vesje..
Met dit antwoord neem ik natuurlijk geen genoegen en valt me erg tegen van T-Mobile!

Omdat het niet is opgelost, ben ik moeilijk te bereiken op het 980 nummer en het is, denk ik, erg vanzelfsprekend dat ik minimaal een reactie verwachtte hier op het forum. MAW volgens mij wil de technische dienst zich er erg makkeljk vanaf maken..

Mijns inziens is het niet mijn verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat een nummerportering goed gaat, dus ligt deze verantwoordelijkheid bij de provider en dat is in deze T-Mobile. En deze behoort die verantwoordelijkheid dan ook na te komen door alle diensten werkend op te leveren.

Het is natuurlijk ten eerste zeer vreemd dat T-Mobile mij vraagt hun werk voor ze te gaan doen. En ik denk dat de ombudsman en de OPTA dat wel met mij eens zijn. Ik ben niet gauw ontevreden en ik maak nog zelfs extra kosten om T-Mobile duidelijkheid te verschaffen omtrent de service SMSjes door oa een extra prepaid te kopen om te kijken of het wel werkt. Maar dit is echt flut.

Natuurlijk ronduit grote ONZIN dat ik daardoor ineens een ander nummer moet nemen om het wel werkend te krijgen. Dat is erg kortzichtig en natuurlijk niet het probleem oplossen, maar gewoon het probleem ontlopen. Het betekent eigenlijk dat jullie niet je zaken op orde hebben.

Mijn ANDERE lyca-nummer wat voor de rest precies hetzelfde is (4x datzelfde cijfer), maar eindigend op 970, is namelijk naar Robin Mobile geporteerd en daarop ontvang ik dus WEL de service SMSjes. Misschien is het wel handig als T-Mobile contact opneemt met Lyca om te zien waarom de smsjes niet doorkomen als ze wel bij andere providers doorkomen!?

Het is voor mij niet belangrijk hoe het werkt of waardoor het wordt veroorzaakt! Het is voor mij belangrijk dat het werkt! Want waarom heeft Robin Mobile het dan wel goed geregeld met Lyca Mobile mbt nummerporteringen en werkt de SMS relay daar dus wel?

Jullie weten mijn nummer(s) en het zou natuurlijk te belachelijk voor woorden zijn dat ik van nummer ga veranderen. Zeker gezien dit niet zomaar willekeurig nummers zijn, zoals jullie kunnen zien en weten!

Het 980 nummer wil ik eigenlijk als mijn tweede nummer gaan gebruiken en ook het 970 nummer wil ik overhevelen naar T-Mobile sim-only om kosten te gaan besparen, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren als dit probleem niet is opgelost.

Ik hoop dat jullie mijn frustratie begrijpen door dit soort ondoordachte en lichtvoetige antwoorden.

Indien dit niet kan worden opgelost dan zie ik dit wel als contractbreuk!

Vrg,

Lee van der Knaap
.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lee,

Erg jammer om te lezen dat je ontevreden bent met het antwoord wat ik gegeven heb. Ik ben me bewust dat het ook niet het antwoord is geweest waar je op had gehoopt, maar iets anders is er in dit geval ook niet van te maken. Dat het bij een andere nummerportering wel goed is gegaan, is natuurlijk erg goed om te lezen, maar je kan met het andere nummer natuurlijk net pech hebben gehad. Ik ben ook benieuwd of je ondertussen contact met Lycamobile hebt gehad en of zij nog iets hebben aangegeven? Als zij iets aan informatie of iets dergelijks van ons nodig hebben, dan staan we natuurlijk 100% voor open, maar het zal vanuit hen moeten komen om dit op een andere manier aan te pakken dan het wijzigen van het nummer. Dat aanbod blijft sowieso natuurlijk ook staan, ook al snap ik dat je liever een andere oplossing ziet.

Zoals gezegd, als er iets is waar wij bij kunnen helpen, doen we dat natuurlijk graag. We horen dan ook van je wat wij op dit moment voor je kunnen betekenen.
Hoi David,

Zoals ik al heb aangegeven is het niet mijn taak om met Lycamobile contact te zoeken omtrent de portering!! Dat is toch echt jullie verantwoordelijkheid! Ik ga toch niet jullie werk doen?! Wat is dit nou voor iets belachelijks?! Het lijkt gewoon of jullie je eigen verantwoordelijkheid gewoon ontlopen en niet zelf überhaupt moeite willen nemen als het iets moeilijker wordt dan op een knop te drukken! Wat is dit voor amateurisme!?
Graag wil ik je verwijzen naar:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/internet-bellen-televisie/overstappen-opzeggen-verlengen/overstappen-nummerbehoud

Indien er geen adequate stappen worden ondernomen om dit te verhelpen, zal ik een klacht indienen bij de de geschillencommissie voor telecom, consumentenzaken waarbij T-Mobile is aangesloten. Ook zal ik dit aanhangig maken bij ieder ander forum waar dit betrekking op heeft! kassa, radar of whatever!
Reputatie 4
Hoi Lee,

Ik kan begrijpen dat je dit opgelost wilt hebben!

Zoals mijn collega David al zei heeft onze technische dienst hier uitgebreid onderzoek naar gedaan en het heeft te maken met het telefoonnummer van Lycamobile. Als het zo simpel was als drukken op een knop, hadden wij dat meteen voor je gedaan. Ik vind het heel jammer dat je het idee krijgt dat dit niet goed is onderzocht. Onze technische specialisten nemen elk verzoek zeer serieus. Ik kan heel goed begrijpen dat je gefrustreerd bent, want je krijgt nu een antwoord wat je liever niet wilt horen. Als je verder stappen wilt ondernemen, is dat jouw recht als consument zijnde. We hopen natuurlijk dat het niet zo ver komt en het allemaal snel opgelost wordt.

Ik ga in elk geval mijn best voor je doen en kijken of er nog iets anders is wat er gedaan kan worden. Natuurlijk kan ik niks beloven, maar ik ga het zeker voor je proberen! Zodra ik terugkoppeling heb, zal ik je daarvan op de hoogte stellen.

Als je in de tussentijd nog vragen hebt, mag je dat altijd stellen aan ons!
Reputatie 1
Dag,

Aangezien dit topic het meeste overeenkomt met mijn probleem, zal ik het hier voorleggen. Sinds een dag of 3 geleden krijg ik van Paypal geen SMS codes meer. Ik lees dat meer mensen hier last van hebben en wilde graag weten of dit een bekend probleem is bij T-Mobile en hoe dit opgelost kan worden.

Mvg,

Wesley
Reputatie 2
Zelfde probleem, kan al 2 dagen niet bij mijn Paypal account omdat ik de verificatie SMS niet ontvang. Zeer frustrerend.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Wesley en Naimed,

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je geen sms meer kan ontvangen. Is dit de eerste keer dat dit probleem voorkomt? Hebben jullie al contact opgenomen met Paypal en wat geven zij aan? Van welke toestellen maken jullie gebruiken? Hebben jullie misschien deze sms-dienst geblokkeerd in je toestel? Als je gebruik maakt van een Android toestel dan kun je dit heel eenvoudig deblokkeren door de volgende stappen te volgen; Ga naar apps > instellingen > applicaties > rechts boven 3 puntjes (menu) > speciale toegang > premium sms-services gebruiken > berichtenservice > maak dan de keuze 'ask/never allow/always allow'.

Laten jullie even weten of het dan wel lukt?
Reputatie 1
Dag Hajar,

Vanochtend probeerde ik het nog een keer en dit keer kwam de SMS gewoon door, verder is er geen enkele instelling aangepast geweest. Ik maak gebruik van een iPhone 7 Plus op iOS 11.4

In ieder geval bedankt voor je bericht.

Mvg,

Wesley
Ik kan sinds enkele weken ook geen sms-jes van Paypal meer ontvangen. Iphone 6, IOS 11.4. Er zijn in mijn telefoon geen relevante blokkades aanwezig. In eerste instantie kreeg ik de sms-jes met enige vertraging maar nu helemaal niet meer. Paypal gebeld maar bij hun is niets bekend wat dat zou kunnen veroorzaken.
Reputatie 1
Mijn vorige bericht kan zo goed als genegeerd worden, de codes komen nu weer niet door. Morgen maar even contact leggen met PayPal, ook al zie ik daar niet veel heil in.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Wesley en Jaho22,

Heel toevallig al iets vernomen van PayPal? Hadden jullie ook de instellingen al aangepast, die Hajar heeft doorgegeven?

Ik weet niet of jullie in de gelegenheid zijn, maar kunnen jullie eens kijken wat er gebeurt bij een kruistest? Krijg je de SMS'jes met de simkaart in een andere telefoon binnen, dan zou het goed aan de simkaart kunnen liggen. Zo niet, zullen we het ergens in de instellingen van de telefoons moeten zoeken!

Ik ben heel benieuwd naar jullie bevindingen, keep us posted!
Reputatie 1
Dag David,

De opties die Hajar aangaf zijn niet van toepassing op de iPhone, zo’n instelling bestaat niet op iPhones. Van Paypal heb ik nog niks mogen vernemen, maar ik zie op verschillende fora dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem waarbij Paypal verder niks in hun systeem kan zien en dus ook geen hulp kan bieden. Ik heb geprobeerd om het telefoonnummer van mijn vriendin te gebruiken om de sms codes te ontvangen aangezien zij Tele2 heeft, maar dit mocht ook niet baten. De codes kwamen nog steeds niet aan.

ik weet niet wat ik verder zou kunnen proberen om het probleem te isoleren en op te lossen.

Mvg,

Wesley
Voor alle duidelijkheid; je kan in een iPhone wel degelijk nummers blokkeren. Dat betekent ook dat er van die nummers geen sms'jes e.d. meer binnenkomen. Maar Paypal staat bij mij niet geblokkeerd. Wat ik al eerder aangaf was dat er volgens Paypal geen problemen van hun kant zijn.
Ik heb het volgende getest; in mijn Paypal account heb ik het mobiele nummer van mijn vrouw (ook T-Mobile en ook iPhone) opgenomen zodat daar ook een verificatie-sms naar toe kan. Kwam daar ook niet binnen. Toen heb ik mijn zakelijke nummer opgegeven; ook een iPhone maar een andere provider. daar kwam zonder problemen het sms-je binnen. M.u.v. roaming komen de instellingen op de diverse telefoons overeen.
Ligt er toch mogelijk ergens een link met T-Mobile en het niet kunnen ontvangen van de sms-jes.
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Bedankt voor alle reacties! Dit helpt zeker! We hebben dit probleem doorgezet en onze technische afdeling is nu met man en macht bezig om dit te onderzoeken zodat ze dit zo snel mogelijk kunnen oplossen voor jullie! In de tussentijd kunnen jullie Paypal bellen en dan schakelen ze de verificatie sms uit zodat je alsnog de betalingen kan doen. Zodra het opgelost is kan het weer aan.

Zodra wij een update hebben over het onderzoek zullen we dat uiteraard laten weten!
Ik wou even laten weten dat ik hetzelfde probleem heb.
Krijg ook al enige tijd geen smsjes meer van paypal.

Graag hoor ik wanneer het opgelost is.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Arno,

Het lijkt erop dat het probleem is opgelost! Zou je het nogmaals kunnen proberen? 🙂
Hi Arno,

Het lijkt erop dat het probleem is opgelost! Zou je het nogmaals kunnen proberen? :)


Volgens mij is het probleem weer terug ? Het was even weer normaal maar nu krijg ik weer de codes niet.