Beantwoord

SMS spam van afzender zonder nummer?

  • 23 december 2017
  • 25 reacties
  • 4295 Bekeken

Ik krijg de laatste tijd geregeld spam via SMS van steeds wisselende afzenders, maar steevast zonder telefoonnummer van de afzender. Ik zie alleen de naam: Casinowin, Casinolove, Casinogold, etc. Zo kan ik die niet blokkeren. Is hier niks tegen te doen (bijv. SMS van onbekende nummers blokkeren)?
icon

Beste antwoord door Jaimy 29 april 2018, 12:18

Hoi allemaal!

Zoals verzocht kom ik even om het hoekje kijken! :)

Natuurlijk houden wij alle topics in de gaten. We laten vaak topics met rust als de juiste antwoorden al gegeven zijn door onze lieve Klantexperts/Superusers of andere klanten! Omdat ik merk dat er toch getwijfeld wordt aan de waarheid van de info die hier te vinden is, wil ik nog even bevestigen wat er al gezegd is: wij kunnen dit niet voor jullie uitzetten of blokkeren. Het is dus zeker raadzaam de andere adviezen op te volgen. Een laatste optie zou zijn om je telefoonnummer om te zetten naar een ander nummer, wat de overlast zou kunnen oplossen! Mocht je daar geïnteresseerd in zijn, laat het ons dan vooral eventjes weten. We zijn er natuurlijk voor om jullie daarin zo goed mogelijk te helpen.

Laat het me maar weten als daarin hulp nodig is! Voor nu nog een fijne zondag toegewenst!
Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 2
Pierre64.
Hoi hier heb je een link en hopelijk heb je er wat aan.
mvg

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/facturen/sms-diensten-betalen#ro5
Helaas. Of misschien moet ik zeggen: gelukkig gaat het niet om een betaalde dienst.
Ik heb precies hetzelfde! En ook dezelfde afzenders zo te zien. Heel irritant, en ik hoor ook graag of hier een oplossing voor is.

Geen idee welke partij hierachter zit, en hoe ze aan mijn nummer komen. Er wordt in ieder geval geen 'unsubscribe' mogelijkheid geboden.
Hallo.. hoezo kan ik geen sms ontvangen en sturen? Gr
Reputatie 4
Badge +3
Hallo.. hoezo kan ik geen sms ontvangen en sturen? Gr

Hi Yvonnejajaj,

Ik heb je vraag zojuist beantwoord in je eigen topic!
@T-Mobile, hebben jullie ook een antwoord op de vragen uit deze topic?
Ik wil wel eens weten hoe iemand anoniem maar wel met een verzonnen naam een sms kan sturen. Ik wil graag mijn telefoon blokkeren voor anonieme sms berichten. Samsung biedt die mogelijkheid niet en de standaard Android berichtenapp ook niet.
Reputatie 4
Badge +3
@T-Mobile, hebben jullie ook een antwoord op de vragen uit deze topic?

HI D82,

Ik reageerde op de vraag van Yvonnejajaj omdat ik net haar eigen vraag heb beantwoord.

Ik snap dat je (misschien) ook verwacht dat ik een antwoord voor jouw probleem heb. Alleen moet ik je daarin helaas teleurstellen, ik loop maar 1 dag in de week stage bij T-Mobile en buiten mijn stage uren om probeer ik wat vragen te beantwoorden van klanten.

Aangezien ik niet veel afweet van jullie probleem zal dit dus beantwoord moeten worden door een T-Mobile moderator. Het spijt me dat ik je niet kan helpen! Want ik had je graag geholpen.

Ik wens je alvast fijne feestdagen en een gelukkig nieuw jaar toe!
Hoi Pierre64.

De standaard berichten-app van Samsung heeft een spamfilter. Open de berichten-app > tik op de 3 puntjes rechts bovenin > tik op 'Instellingen' > tik op 'Spamfilter' > zet de spamfilter aan met het schuifje > tik op 'Toevoegen aan spamzinnen' > tik op het + symbool > voer hier het woord 'casino' in (zonder apostrofes) en tik op opslaan.

Laat je weten of het weer rustig is geworden na het in gebruik nemen van de spamfilter? :)


@D82
Van welk toestel maak jij gebruik? Zou je kunnen controleren of je ook een spamfilter (met steekwoorden/zinnen) kunt aanzetten?
Ik heb een iPhone 8. Daar nog geen spam filter op ontdekt. En ook als dat in sommige gevallen zou helpen lijkt me dit geen ideale oplossing. Er worden meerdere woorden en teksten gebruikt, en je loopt daarmee neem ik aan ook het risico dat normale berichten een keer ten onrechte geblokkeerd worden.

Kan T-mobile zelf niet zien waar deze berichten vandaan komen, en de afzender blokkeren? Soortgelijk aan wat emaildiensten ook doen.
Komt hier ooit nog antwoord op? Dit probleem is nog steeds niet verholpen.

Het is voor mij een reden om over te stappen naar een andere provider, zowel privé als op onze zakelijke accounts.
Goede middag D82

Ik heb al meer dan een half jaar precies het zelfde probleem.
Ik zit zelf bij Vodafone en daar is ook nog geen oplossing hiervoor....

ik krijg smsjes van Freebonus, Newbonus, secretbonus, spinvip, tonspinner, spinners, topspin, casinolove, bestspin, spintime, topbonus, topcasino, winster, casino7, bonus777, bonanza, casinotop,

en zo nog 20 andere,
om de zoveel dagen een nieuwe naam, zonder afzender...
Hoi AleksvanHeeren,

Zo te zien zijn het exact dezelfde afzenders, en hetzelfde patroon. Ook bij mij is dit al maanden gaande. Afmelden via de link waarmee al die sms'jes eindigen werkt niet.

Ik kan mij niet voorstellen dat een provider (of het nou T-mobile of Vodafone is) niet kan achterhalen waar dit vandaan komt, en hier niets aan zou kunnen doen. Dat de moeite niet wordt genomen om te reageren vind ik nog kwalijker, en ik stap daarom binnenkort over op een andere provider. Wellicht nemen die dit wel serieus.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo D82,

Vergeet niet om je nummer mee te nemen naar de andere provider.
Dan kunnen we meteen zien of het daar wel goed gaat.
Reputatie 3
Voorspelling: met hetzelfde nummer gaat het op dezelfde manier gewoon verder, omdat het niet aan de provider ligt. Met een ander nummer stop het, zelfs als je bij dezelfde provider blijft.
Kwestie van logica ...
@siert, dat is inderdaad heel logisch, en zoals ik al aangaf dus ook niet de reden van een switch. Waar ik naar zoek is een provider die dit soort problemen wél serieus neemt en actief probeert op te lossen, iets wat T-mobile niet doet.
Badge +13
Wat je in ieder geval zelf kan doen is je telefoon nummer niet afgeven bij win acties ed.
Kijk dus goed als je mee wilt doen met bepaalde acties wat de voorwaarde zijn.
En let op met installeren van apps op je telefoon want ook daar kan een mede veroorzaker zitten lees de de voorwaarden voor akkoord.
En dan moet je opletten dat het geen betaalde sms’jes zijn maar dat kan je controleren op payinfo.nl en je weer afmelden.
Thanks Rosan. Ik ben daar altijd heel voorzichtig mee, en doe om die reden ook nooit mee aan winacties en andere onnodige dingen waarvoor een telefoonnummer of emailadres worden gevraagd. Dat de oorsprong ligt in het installeren van apps lijkt me in dit geval ook onwaarschijnlijk, maar misschien ligt daar de oorzaak.

Het zijn verder gelukkig geen betaalde berichten, maar irritant is het zeker.
Badge +13
Het blijft een lastig iets maar ik denk dat de moderators dit topic wel mee gaan krijgen helaas is vanwege de wet op privacy weinig na te gaan naar de oorsprong en zullen ze de dingen die ik noemde ook herhalen.
Het is raadzaam om in je My T Mobile account betaalde sms uit te zetten en dus dat Payinfo na te gaan met regel maat.

Mocht het echt de Spui gaten uit lopen heb je nog een optie maar die is radicaal en dat is een nummer wijziging.
Reputatie 3
@siert, dat is inderdaad heel logisch, en zoals ik al aangaf dus ook niet de reden van een switch. Waar ik naar zoek is een provider die dit soort problemen wél serieus neemt en actief probeert op te lossen, iets wat T-mobile niet doet.
Nog even verder logisch nadenkend: Waarom zou een provider (of dat nou T-Mobile of een andere is) een probleem actief proberen op te lossen als dat probleem niet aan hen ligt? Dat jouw nummer "ergens" terecht is gekomen bij mensen die hier vervolgens spam naar sturen is toch niet de schuld van een provider?
En dat heeft tenslotte toch ook NIETS met het al-dan-niet serieus nemen van jouw probleem door een provider (T-Mobile of een ander) te maken?
Omdat een provider waarschijnlijk wel in staat is om te achterhalen wáár berichten vandaan komen; ze verwerken deze immers zelf. Daarmee zijn ze wellicht ook in staat om dit soort afzenders te blokkeren zodat T-mobile klanten hier geen last van hebben, net zoals email providers doen met spam berichten.
Reputatie 3
Nee: daartoe zijn ze niet in staat, hoezo zouden ze? Het is ook niet hun probleem, dus gaat ze ook niet op zoek naar een oplossing.
En je opmerking over email providers snap ik niet: dat is T-Mobile toch ook?

Pak je eigen probleem zelf op: negeer die spamberichten, gooi ze weg en hoop dat het vanzelf ophoudt OF neem een nieuw nummer!
Volgens mij werk jij niet bij T-mobile Siert, dus of ze daartoe in staat zijn hoor ik liever van T-mobile zelf, of van mensen die hier wel kennis over hebben.

Gezien al je (inhoudsloze) berichten in andere topics op dit forum zie ik wel dat je je overal druk over maakt en je met alles wil bemoeien. Misschien kan je bij ze solliciteren? Zo te zien heb je genoeg tijd over.
Reputatie 3
Nee, ik werk niet bij T-Mobile, heb ik ook nooit beweerd. Kennis en ervaring heb ik wel. Maar heb geen enkele behoefte om bij T-Mobile te solliciteren.

Ik hou niet van dit soort reacties, kwalificaties en op de man spelen zoals in dit laatste braaksel van jou. En stop dus met dit topic.

Je wacht al 4 maanden op antwoorden die je intussen allang hebt gekregen maar niet wilt accepteren: de aanhouder wint ofzo?
Succes met het wachten de komende tijd! Hou vol!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi allemaal!

Zoals verzocht kom ik even om het hoekje kijken! :)

Natuurlijk houden wij alle topics in de gaten. We laten vaak topics met rust als de juiste antwoorden al gegeven zijn door onze lieve Klantexperts/Superusers of andere klanten! Omdat ik merk dat er toch getwijfeld wordt aan de waarheid van de info die hier te vinden is, wil ik nog even bevestigen wat er al gezegd is: wij kunnen dit niet voor jullie uitzetten of blokkeren. Het is dus zeker raadzaam de andere adviezen op te volgen. Een laatste optie zou zijn om je telefoonnummer om te zetten naar een ander nummer, wat de overlast zou kunnen oplossen! Mocht je daar geïnteresseerd in zijn, laat het ons dan vooral eventjes weten. We zijn er natuurlijk voor om jullie daarin zo goed mogelijk te helpen.

Laat het me maar weten als daarin hulp nodig is! Voor nu nog een fijne zondag toegewenst!

Reageer