Beantwoord

SMS sturen duurt lang

• 23 januari 2016
  • 5 reacties
  • 168 Bekeken

sinds een tijdje duurt het erg lang voordat een sms vanaf mijn toestel wordt verzonden, soms wel een uur.
Waar kan dit aan liggen? Ik heb een LG L70 en een abonnement bij T-Mobile.
icon

Beste antwoord door Hajar 25 januari 2016, 14:16

Hi Mona,

Welkom op ons Forum!

Goed dat jij je vraag hier stelt. Ik begrijp dat je natuurlijk gewoon snel wilt gewoon kunnen sms'en. Ook erg goed dat je een kruistest hebt kunnen uitvoeren zoals Kaassausje heeft aangegeven.

Je geeft aan dat je simkaart wel werkt in een ander toestel. Ik heb ook gecontroleerd of je gebruik maakt van een verouderde simkaart, maar dat is niet het geval. Je zou dus wel moeten kunnen sms'en. Staat het sms-centralenummer correct in je toestel? Dit sms-centralenummer moet zijn: +316 2400 0000. Staan je netwerkinstellingen ook correct?

Ik heb ook even je simkaart opnieuw op ons netwerk geregistreerd. Kun je aangeven of je nu wel kunt sms'en?

Ik hoor graag van je! 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Mona13, welkom op het forum.

Zou je kunnen aangeven hoe oud de simkaart ongeveer is? Het zou kunnen zijn dat je een oude simkaart gebruikt, die willen nogal eens dwars gaan liggen in combinatie met een smartphone.

Heb je al een kruistest geprobeerd? Dat is het testen van een andere simkaart in jouw toestel en jouw simkaart in een ander toestel. Als je dan een sms'je stuurt met de andere simkaart in jouw toestel, duurt het dan ook zo lang? En met jouw simkaart in een ander toestel niet? Of precies andersom?
(Met zo'n test kun je meestal de boosdoener aanwijzen, is het de simkaart, dan is vervangen meestal voldoende, is het het toestel, dan kan dat verder uitgeplozen worden.)

We horen graag je bevindingen om je verder te kunnen helpen. 🙂
Hoi kaassausje, dank voor de reactie. Ik heb mijn simkaart in een andere telefoon gedaan en toen waren de sms'jes binnen een paar minuten verzonden. Weer hetzelfde met mijn LG gedaan maar een vertraging bij het verzenden van sms van 15-20 minuten naar dezelfde contacten.
Ik ben dus bang dat er iets in de instellingen van mijn mobiel niet goed staat.

Wat nu?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mona,

Welkom op ons Forum!

Goed dat jij je vraag hier stelt. Ik begrijp dat je natuurlijk gewoon snel wilt gewoon kunnen sms'en. Ook erg goed dat je een kruistest hebt kunnen uitvoeren zoals Kaassausje heeft aangegeven.

Je geeft aan dat je simkaart wel werkt in een ander toestel. Ik heb ook gecontroleerd of je gebruik maakt van een verouderde simkaart, maar dat is niet het geval. Je zou dus wel moeten kunnen sms'en. Staat het sms-centralenummer correct in je toestel? Dit sms-centralenummer moet zijn: +316 2400 0000. Staan je netwerkinstellingen ook correct?

Ik heb ook even je simkaart opnieuw op ons netwerk geregistreerd. Kun je aangeven of je nu wel kunt sms'en?

Ik hoor graag van je! 🙂
Hallo Hajar,

Ik heb gecontroleerd of het nummer van de sms centrale goed ingesteld staat, maar dat was idd al wel zo. Ik weet niet goed wat je precies bedoeld met de netwerkinstellingen, misschien kun je me nog deze toezenden? bedoel je dan de instellingen bij sms of van het toestel? Bij netwerk staat T-Mobile NL.
Er is helaas niet veel veranderd bij het sturen van een sms, het duurt nog steeds lang.

Hopelijk heb je nog wat tips.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Mona,

Hajar bedoelt hier inderdaad de instellingen van het toestel. Zou je deze stappen eens willen doorlopen. Daarmee stel je het internet opnieuw in in het toestel. Mocht dit ook niet werken dan wil ik je adviseren om dit topic even door te nemen. Het staat vol met tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is.

Houd je ons op de hoogte hier? :8

Reageer