Beantwoord

Sms uit het buitenland

Reputatie 2
Recent ontving ik een sms uit Engeland (+44...) dat ik 2.500.000 Engelse pond heb gewonnen in "the T-mobile lottery".
Ik heb zelf geen aanleiding gegeven door telefoongedrag waardoor ik een kans loop dat mijn telefoonnummer zou kunnen worden misbruikt.
Vraag: Hoe komen die oplichters aan mijn telefoonnummer?
icon

Beste antwoord door Gwendolyn70 20 oktober 2013, 11:08

Hallo,

Welkom op het forum :)

Een telefoonnummer is gewoon een cijfercombinatie van 10 cijfers, en niet zoals bij e-mail een zelfbedacht adres.
Volgens mij worden die berichten lukraak naar een aantal van die cijfercombinaties, beginnende met 06- gestuurd.

Dat je t-mobileklant bent is volgens mij toeval en ik denk ook dat het maar eenmalig is, de volgende keer pakken ze weer een andere cijferreeks.

Dat denk ik..

maar wel goed dat je het hier meldt, als er nou veel t-mobile klanten met dezelfde SPAM-berichten te maken hebben dan moet er wellicht in een andere richting gezocht worden.

Groet,
Gwendolyn
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo,

Welkom op het forum :)

Een telefoonnummer is gewoon een cijfercombinatie van 10 cijfers, en niet zoals bij e-mail een zelfbedacht adres.
Volgens mij worden die berichten lukraak naar een aantal van die cijfercombinaties, beginnende met 06- gestuurd.

Dat je t-mobileklant bent is volgens mij toeval en ik denk ook dat het maar eenmalig is, de volgende keer pakken ze weer een andere cijferreeks.

Dat denk ik..

maar wel goed dat je het hier meldt, als er nou veel t-mobile klanten met dezelfde SPAM-berichten te maken hebben dan moet er wellicht in een andere richting gezocht worden.

Groet,
Gwendolyn
Ik kreeg vandaag exact hetzelfde smsje, meteen verwijdert maar hoe komen ze aan mijn nummer??....lekken er t-mobile gegevens?
Hoi viss0702,

Die berichten komen wereldwijd voor, een mobiel nummer is niks meer dan een combinatie van cijfers.

Die spammers proberen gewoon alle nummers uit en als ze mazzel hebben reageert er iemand (meestal uit hebberigheid of nieuwsgierigheid) en dat kost de reageerder dan geld.

Zodra een mens bestaat is ie vindbaar. Hoe voorzichtiger je bent met het uitgeven van je nummer, adres en andere persoonlijke gegevens, hoe minder troep je krijgt (per SMS, mail, of post), maar nooit troep krijgen is niet mogelijk.
Reputatie 7
Badge +9
Oh, deze dingen weer.

Niemand heeft je nummer doorgegeven. (Tenzij je je telefoonnummer aan Sanoma Media hebt doorgegeven. Dan vraa je erom.)

Je telefoonnummer is een willekeurig nummer bestaande uit een vast aantal cijfers tussen de 0 en de 9. Een simpel computerprogrammatje genereert gewoon een reeks cijfers en stuurt een vooropgesteld berichtje. Soms is het raak en soms niet. That's it.

Reageer