Ik krijg opeens een sms '' Heb je tijd dit weekend om af te spreken...'' van sms 5454.
Ik denk dat het een sms dienst is. Ik heb mijn nummer nergens ingevoerd of aangemeld ofzo. Ik hoop ook niet dat dit blijft doorgaan. Ik heb niet gereageerd want anders zit ik er misschien aan vast.
Mijn vraag is, Zijn er kosten aan verbonden aan deze sms die ik heb ontvangen? En hoe komt dat opeens aan mijn nummer?
Tijd van de sms 22:42 uur op 5-2-2016
Ik heb ook even opgezocht op internet en er hebben wat meer mensen last van de opeens sms van 5454.
Kijk op http://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/5454 voor de andere die dit ook hebben.
Beste antwoord door Poco-Loco
Welkom op het forum en even het standaard antwoord,
Als je naar www.payinfo.nl gaat kan je zien welke en of er sms-diensten zijn aangemeld. Deze diensten kan je daar afmelden, maar je kan ook in My T-Mobile betaalde diensten via sms, zogeheten FTMSC diensten en lang en breed uitgelegd in dit topic, blokkeren. Als je wel van tijd tot tijd die diensten wenst te gebruiken (er zijn er velen) dan is dat weliswaar geen optie, maar dien je goed in de gaten te houden of er geen foutieve tussen zitten.
Heb je dus, zoals je hier aangeeft, ongevraagde sms-jes (en al weet je het niet zeker, dit kan geld kosten), dan kan je ook een onderzoek starten waarin de dienst een bevestiging moet overhandigen dat jij wel om die dienst hebt gevraagd. Kunnen ze dat niet, dan krijg jij de onterechte kosten terug.
Dit formulier kun je hier vinden: https://www.t-mobile.nl/my/onderzoekfactuur
Bekijk origineel
Als je naar www.payinfo.nl gaat kan je zien welke en of er sms-diensten zijn aangemeld. Deze diensten kan je daar afmelden, maar je kan ook in My T-Mobile betaalde diensten via sms, zogeheten FTMSC diensten en lang en breed uitgelegd in dit topic, blokkeren. Als je wel van tijd tot tijd die diensten wenst te gebruiken (er zijn er velen) dan is dat weliswaar geen optie, maar dien je goed in de gaten te houden of er geen foutieve tussen zitten.
Heb je dus, zoals je hier aangeeft, ongevraagde sms-jes (en al weet je het niet zeker, dit kan geld kosten), dan kan je ook een onderzoek starten waarin de dienst een bevestiging moet overhandigen dat jij wel om die dienst hebt gevraagd. Kunnen ze dat niet, dan krijg jij de onterechte kosten terug.
Dit formulier kun je hier vinden: https://www.t-mobile.nl/my/onderzoekfactuur