Beantwoord

Smsdienst 4239

• 19 januari 2016
  • 6 reacties
  • 185 Bekeken

Ook ik ben het slachtoffer geworden van smsdienst 4239. Het oudste bericht hierover dateert van november 2009. Waarom blokkeert T-mobile deze dienst niet? Waarom staat het betalen via een smsdienst niet standaard op uit of wordt er tenminste gevraagd wat er moet gebeuren. Schandalig dat telecombedrijven willens en wetens geld verdienen aan sms-schurken.
icon

Beste antwoord door Pilovali 19 januari 2016, 11:24

Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Er zijn mensen die wel eens gebruik maken van SMS diensten (om bijvoorbeeld te stemmen op iemand, of om een donatie te doen), daarom is het standaard ingeschakeld.

Hier kun je meer informatie vinden over SMS diensten, en hoe je daar voor kunt afmelden.

T-Mobile verdient hier niet zoveel aan als je denkt. T-Mobile ontvangt het standaard SMS tarief, de rest wordt doorgestuurd naar de dienst.

Groet,
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Er zijn mensen die wel eens gebruik maken van SMS diensten (om bijvoorbeeld te stemmen op iemand, of om een donatie te doen), daarom is het standaard ingeschakeld.

Hier kun je meer informatie vinden over SMS diensten, en hoe je daar voor kunt afmelden.

T-Mobile verdient hier niet zoveel aan als je denkt. T-Mobile ontvangt het standaard SMS tarief, de rest wordt doorgestuurd naar de dienst.

Groet,
Je geeft geen anwtoord op de vraag waarom T-mobile deze dienst niet heeft geblokkeerd terwijl al jarenlang bekend is dat het schurken zijn. En weinig verdienen x miljoenen smsjes is heel veel, T-mobile zou dat niet moeten willen. Graag antwoord dus op mijn vraag.
Badge +9
Hoi HansuitBreda,

Mijn collega Pilovali geeft wel degelijk antwoord op je vraag. Ik citeer:

Deze instelling staat dus eigenlijk open voor de 'niet-doorlopende' SMSdiensten, zoals stemmen bij SBS6 voor so you think you can dance, serious request, donaties voor het rode kruis, of bijvoorbeeld radio-acties van bijvoorbeeld 538.

Hierin kan echter geen onderscheid worden gemaakt tussen diensten (waar je per week zo'n 15 euro betaald) of eenmalig wat zo rond de 1,50 of 3 euro kost.

Van de honderden nummers die er zijn, zijn het dus niet allemaal schurken zoals jij noemt, sommigen bieden een nuttige alledaagse service, terwijl er een paar rotte appels zijn.

Heb je nog meer vragen, stel ze gerust 🙂
Mijn vraag is: waarom T-mobile deze dienst niet heeft geblokkeerd terwijl al jarenlang bekend is dat het schurken zijn. Nu eindelijk eens jouw antwoord!
Reputatie 6
Badge +17
Mijn vraag is: waarom T-mobile deze dienst niet heeft geblokkeerd terwijl al jarenlang bekend is dat het schurken zijn. Nu eindelijk eens jouw antwoord!
Hallo,

T-Mobile kan simpelweg niet een dienst blokkeren. Er zijn namelijk mensen die het gebruiken.
Een gebruiker ontvangt SMSjes van SMS diensten alleen als ze erop geabonneerd zijn door middel van online registratie of door te SMSen naar een bepaalde nummer.

Het is dus de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Als je niet abonneert op een dienst, ontvang je ook geen dure SMSjes.

Groet,
Badge +9
Hoi Hans,

Bij deze sluit ik je topic.
We hebben nu tot 2 maal toe (een keer wat korter, de tweede keer vrij uitgebreid) uitgelegd waarom dit zo is, echter dringt of het antwoord niet tot je door, of je weigert het antwoord te lezen.
Ik acht in dit geval je topic beantwoord.

Lodan