Vraag

SOS sms gestuurd

• 19 november 2017
  • 2 reacties
  • 807 Bekeken

Mijn telefoon heeft net uit zichzelf een sis melding gedaan naar mijn naasten. Normaal gesproken moet je daarvoor 3x de aan en uitknop indrukken. Dat heb ik absoluut niet gedaan. Wie heeft dit eerder gehad en wat is er aan de hand? Ben ik gehackt? De melder staat nu uit.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Assietmobile,

Van welk toestel maak jij gebruik? Had jij je toestel bij de hand op het moment dat de melding werd verstuurd? Heb je wellicht per ongeluk op de homeknop gedrukt zonder dat je het doorhad?

Mocht je toch iets vreemds merken aan je toestel, trek dan aan de bel.
Hoi Assiet,

Nee, je bent naar vrij grote zekerheid niet gehackt... Dit omdat dat eigenlijk gewoon kolder is en komt uit een media die meer gericht is op angst en sensatie dan werkelijke informatie dezer dagen.

Omdat ik persoonlijk echt een hekel heb aan de 'onzin' van "ohw nee, ik ben gehackt" bij simpele virusjes of scriptjes... of in het geval van mobieltjes een simpel malware reclame appje... ga ik enkel nog linken naar simpelweg belerende reacties.
- T-Mobile is dus niet gehackt
- Ook het forum is niet gehackt

Zoals je kan lezen... ik heb niet veel geduld voor angst, sensatie en spektakel verhaal. Wat is logischer;
- je hebt zonder te weten wel de knop ingedrukt (broekzak, borstvakje, toeval in een tas/jas)
- een kwaadwillend persoon heeft je telefoon gehackt en besloot dat dit noodsignaal af laten gaan het meeste in zijn belang was

Logisch denken en niet meteen het ergste denken....

Reageer