Beantwoord

spam berichten ontvangen, wat te doen?

gefeliciteerd, jou mobiel heeft voor jou 1.00,000,00 pond in de UK met een gratis lotto met een getrokken getal nummer 3612\14 geclaimd om een prijs te krijgen Email claimsdep122@gmail.com, wie stuurt mij dit bericht.
icon

Beste antwoord door ShadowLea 14 juni 2014, 18:36

Dit soort spamberichten kunnen meerdere herkomstpunten hebben:

- Willekeurig zenden. Er wordt door oplichters gewoon een hele massa willekeurige telefoonnummers ingevoerd in de hoopt dat er een aantal daadwerkelijk bestaan en aankomen.
- Bedrijven als Sanoma Media. Heb je je telefoonnummer achter gelaten bij een onderdeel van Sanoma (nu.nl, bijvoorbeeld), dan is de kans groot dat die de informatie hebben doorverkocht. Dat is internationaal bekend van Sanoma.

Gewoon nergeren, hier kan niemand veel aan het doen.
Bekijk origineel

4 reacties

Duhhh Ik denk niet dat de verzender dit forum leest en je een antwoord zal geven..... Maar als je heel even Google gebruikt komt het antwoord vanzelf bovendrijven.

Als je jouw telefoonnummer ergens achterlaat of apps instaleert kun je deze berichten krijgen....
Reputatie 7
Badge +9

- Willekeurig zenden. Er wordt door oplichters gewoon een hele massa willekeurige telefoonnummers ingevoerd in de hoopt dat er een aantal daadwerkelijk bestaan en aankomen.
- Bedrijven als Sanoma Media. Heb je je telefoonnummer achter gelaten bij een onderdeel van Sanoma (nu.nl, bijvoorbeeld), dan is de kans groot dat die de informatie hebben doorverkocht. Dat is internationaal bekend van Sanoma.

:D ja heb het toch maar gemeld'' kan namelijk ook een positief grapje zijn. nou ja voor alle zekerheid toch
Duhhh Ik denk niet dat de verzender dit forum leest en je een antwoord zal geven..... Maar als je heel even Google gebruikt komt het antwoord vanzelf bovendrijven.

Als je jouw telefoonnummer ergens achterlaat of apps instaleert kun je deze berichten krijgen....
:$ als jij meer weet hoor ik het graag van jou.

Reageer