Beantwoord

Spam SMS rogers.com

Reputatie 2
Hi,

Ik heb een SPAM SMS ontvangen van Rogers.com van nummer : +44 7903 004206 . Ik heb zogenaam een heel bedrag gewonnen en of ik even wil mailen en met een link waar ik op moet klikken.
Hoe komen zij aan mijn nummer??!!
Is hier iets tegen te doen? Kan ik dit nummer blokkeren?

Groet
icon

Beste antwoord door WillemE 10 juli 2013, 13:40

@ DiDI86

Bedankt voor je reactie, begrijpelijk dat je dit meldt! Ontvang je vaker dergelijke sms'jes? Ik raad je (zoals Dwieb al goed aangeeft) aan om hier niet op te reageren. Er kunnen inderdaad geen kosten in rekening worden gebracht als jij hier niet op reageert. Mocht dit nogmaals voorkomen, laat ons dit dan even weten! 🙂
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1
Op sommige smartphones is het mogelijk om nummers te blokkeren, maar niet op alle. Zolang je niet op de link klikt is er verder denk ik weinig meer aan de hand. Dit soort (criminele) organisaties weten bijvoorbeeld dat een hele reeks nummers begint met 06-41.......... en sturen daar vervolgens dan massaal zo een SMS naar toe.
Reputatie 4
@ DiDI86

Bedankt voor je reactie, begrijpelijk dat je dit meldt! Ontvang je vaker dergelijke sms'jes? Ik raad je (zoals Dwieb al goed aangeeft) aan om hier niet op te reageren. Er kunnen inderdaad geen kosten in rekening worden gebracht als jij hier niet op reageert. Mocht dit nogmaals voorkomen, laat ons dit dan even weten! 🙂
Hallo,

Ook ik heb gister een sms gekregen van + 44 7950 199032 met het bericht dat ik ben geselecteerd voor een lotto en moest mailen naar freelot102@gmail.com

Kan ik dit nummer niet blokkeren?

Mvg
Reputatie 2
@Saber5
Ik heet je welkom op het T-Mobile Forum! :)
Wanneer je ge-sms't of gebeld wordt door een onbekend buitenlands nummer raad ik je aan om niet op te nemen, sms terug te sturen of doen wat er in het bericht staat.
Helaas is het niet mogelijk om dit nummer te blokkeren, wel kun je kijken of in het toestel zelf je hiervoor een mogelijkheid hebt.
Ook ik kreeg vandaag dat smsje is het mischien mogelijk om deze naar t mobile te sturen zodat ze het ook bij anderen klanten kunnen blokeeren zodat hier verders geen andere mensen de dupe van worden dit is het wat er in stond

+44 7506 135049

Congratulation!!:Your mobile number has won £1,000,000.00 with Draw No:29464/2013. For more info & claims, email our office on: mobilelotterydept@rogers.com

Gr. Mmtpc
Reputatie 5
@Mmtpc2009 Welkom! Bedankt voor het melden. Ons advies is om dit soort sms'jes te negeren. Helaas heeft het blokkeren van zo'n nummer weinig zin, de fraudeurs veranderen continue het nummer waarmee zij dit soort berichtjes uitsturen.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/mmtpc2009-316160/" Welkom! Bedankt voor het melden. Ons advies is om dit soort sms'jes te negeren. Helaas heeft het blokkeren van zo'n nummer weinig zin, de fraudeurs veranderen continue het nummer waarmee zij dit soort berichtjes uitsturen.
Hallo ik word dagelijks met deze spam lastig gevallen, heb al contact met T-Mobile gehad en deze zegt er niets aan kunnen doen. Jammer dat er zulke criminelen actief zijn.
T-mobile kan er inderdaad niks aan doen. Buitenlandse oplichters vallen niet onder onze OPTA.

Net zoals de overdaad aan Afrikaanse erfenissen die ik wekelijks op mijn hotmailaccountje ontvang.

Hinderlijk, maar helaas niks aan te doen.

Dat je dagelijks last hebt van deze overlast kan betekenen dat je misschien je nummer een keer op het www hebt gezet, of ergens anders hebt achtergelaten?
Ik krijg nooit SMS-spam maar ben ook extreem voorzichtig met het weggeven van mijn nummer, ik gebruik het nummer ook zakelijk namelijk.

Mocht de overlast erg hinderlijk zijn dan kan je (eenmalig kostenloos) een nieuw nummer krijgen, dat is direct geregeld als je even met de klantenservice (1200 vanaf je eigen toestel, kosten uit de bundel) belt.

Groet,
Gwendolyn
Ik heb vandaag hetzelfde bericht ontvangen als de poster van dit topic.

Reageer