Beantwoord

Spam via WhatsApp

Hallo,

Ik heb Whatsapp op de gsm. Nu kwam er gisteren een nummer binnen wat ik niet ken. Het is uit het buitenland met netnummer +63. Wat in het bericht staat is: Make Big Profits On Autopilot Over $570 per..

Ik heb het nummer geblokkeerd in Whatsapp. In mijn contactlijst staat hij niet. Maar toch blijft degene hetzelfde bericht verzenden. Wat nu? Hoe kom ik hier vanaf?
icon

Beste antwoord door iamPuk 2 februari 2015, 22:22

Erg vervelend als je lastig gevallen wordt door spamberichten. Ze gaan steeds meer over in digitale berichten zoals e-mails en ook Whatsapp.
Je hebt gedaan wat je kan doen en dat is het nummer blokkeren. Dan zouden ze ook niet meer door mogen komen. Krijg je ze nog wel binnen en kun je ze nog lezen? Of hebben ze dan weer een ander telefoonnummer?

Op Whatsapp zelf vind ik niets terug over spam rapporteren. Wellicht kun je via contact vragen wat je nog meer kan doen.
Mocht je een bruikbaar antwoord krijgen wil je die dan hier ook plaatsen? Je zal er ongetwijfeld anderen ook mee helpen. 🙂

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Erg vervelend als je lastig gevallen wordt door spamberichten. Ze gaan steeds meer over in digitale berichten zoals e-mails en ook Whatsapp.
Je hebt gedaan wat je kan doen en dat is het nummer blokkeren. Dan zouden ze ook niet meer door mogen komen. Krijg je ze nog wel binnen en kun je ze nog lezen? Of hebben ze dan weer een ander telefoonnummer?

Op Whatsapp zelf vind ik niets terug over spam rapporteren. Wellicht kun je via contact vragen wat je nog meer kan doen.
Mocht je een bruikbaar antwoord krijgen wil je die dan hier ook plaatsen? Je zal er ongetwijfeld anderen ook mee helpen. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Sandra,

Goed dat je het nummer gelijk geblokkeerd hebt!

Heeft dit ook gelijk geholpen of krijg je nu nog spam? Zelf heb ik het ook eens meegemaakt, maar dit stopte nadat ik het nummer geblokkeerd had. Hopelijk helpt dit ook voor jou! :)

Laat even weten of het geholpen heeft of dat je een andere oplossing hebt gevonden!
Reputatie 2
Ik heb zojuist hetzelfde bericht ook ontvangen via Whatsapp en meteen geblokkeerd. Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk weg zal blijven. Eerste keer trouwens dat ik spam ontvang via Whatsapp in vier jaar!

Reageer