Vraag

stalking duitse nummers

• 5 september 2019
  • 2 reacties
  • 328 Bekeken

Reputatie 2
Word elke dag lastig gevallen door Duitse nummers al 3 weken lang.
Heb nu 24 nummers geblokkeerd
wie weet misschien wat dit is of hoe te stoppen?
ik roep woorden die verboden zijn en misschien opgepakt worden door de lijn door de politie eigenlijk dom maar misschien houden ze dan op

2 reacties

Reputatie 2
Badge +13
@Dondarwin Telefonisch overlast kan erg vervelend zijn. Nog vervelender is het als de telefoontjes vanuit het buitenland komen. T-Mobile heeft niet de mogelijkheid om dan gegevens te achterhalen.

Je kan wel via Consuwijzer een melding maken omdat het een europees telefoonnummer betreft. Zie deze pagina voor meer informatie.

Hopelijk houd de overlast snel weer op! 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @Dondarwin,

Ik kan mij voorstellen dat het allesbehalve ideaal is. Je zou de telefoonnummers kunnen blokkeren (via je toestel). Het is dan wel dat je min of meer enkel reactief kan handelen. Dus als er steeds een nieuw nummer wordt gebruikt wat ook uit je screenshot blijkt, dan kun je enkel een herhaling van dat nummer tegenhouden. Je zou kunnen overwegen om een ander 06-nummer te nemen. Dit kun je laten wijzigen, hiervoor zou ik adviseren om telefonisch contact op te nemen. Natuurlijk is er wel altijd het 'risico' dat je 06-nummer op eenzelfde manier 'bekend' wordt en het verhaal opnieuw begint. Verder is mijn advies om eigenlijk niet op te nemen en zeer zeker niet terug te bellen. De ervaring leert dat dit het verdienmodel is van dergelijke handelspraktijken.

Reageer