Beantwoord

T-Mobile abonnement in België

• 18 augustus 2017
  • 17 reacties
  • 8279 Bekeken

ik ben boos. Boos op T-mobile en alle EU kakkers die het onmogelijk hebben gemaakt om als inwoner van België een Nederlands gsm abonnement af te sluiten.
De Eu is er voor vrij verkeer van personen, goederen en diensten, Alleen denkt T-mobile hier heel anders over.

Dit druist in tegen alles waar de EU voor staat toch?

Ik zou hier graag een goed onderbouwd antwoord op willen hebben.
icon

Beste antwoord door centaur 18 augustus 2017, 20:38

Legitimatiebewijs bij aankoop T-Mobile abonnement
Welke identiteitsbewijzen accepteert T-Mobile als ik een abonnement wil aangaan?
Voor het bestellen van een nieuw T-Mobile abonnement heb je een van de volgende identiteitsbewijzen nodig:
Image Nederlandse Europese ID-kaart
Image Nederlands rijbewijs (uitgegeven door de gemeente, dus niet door de RDW)
Image Nederlands paspoort
Image Buitenlands paspoort met IND-sticker Verklaring inschrijving unie
Image Buitenlands paspoort met IND-sticker Verblijfsaantekening
Image Buitenlands paspoort zonder IND-sticker*
Image Verblijfsvergunning types 1-5
Image Verblijfskaart type EU/EER
Image Verblijfskaart Familielid EU/EER
Image Geprivilegieerdendocument

* Je kunt alleen een Sim Only abonnement nemen, geen abonnement met toestel.

Wat heb je niet? Doen alle providers tegewoordig.
Ik kan ook niet zomaar een abonnement nemen bij een belgische provider
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

17 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Legitimatiebewijs bij aankoop T-Mobile abonnement
Welke identiteitsbewijzen accepteert T-Mobile als ik een abonnement wil aangaan?
Voor het bestellen van een nieuw T-Mobile abonnement heb je een van de volgende identiteitsbewijzen nodig:
Image Nederlandse Europese ID-kaart
Image Nederlands rijbewijs (uitgegeven door de gemeente, dus niet door de RDW)
Image Nederlands paspoort
Image Verblijfsvergunning types 1-5
Image Verblijfskaart type EU/EER
Image Verblijfskaart Familielid EU/EER
Image Geprivilegieerdendocument

Reputatie 2
[snip]

Bijna twee jaar geleden stond hier ook al een draadje waaruit naar voren kwam dat de IND al sinds 2013 geen stickers Verklaring inschrijving unie meer verschaft. Het is werkelijk te triest voor woorden dat T-Mobile in die tijd wel voor de zoveelste keer weer alle abonnementsvormen heeft weten te veranderen maar niet een door de wetgever opgelegd regeltje waar zij zelf aan dient te conformeren.

Waarom niet eigenlijk? Vanwaar dat opdringen van lokale oligopolies terwijl er wettelijk sprake zou moeten zijn van één grote open markt binnen de EU?
ik heb een NL paspoort/rijbewijs en een Belgische ID, dus ik heb alles.
T-Mobile en alle andere providers denken zelf bovebn de EU regelgeving te staan. Ik heb daar ook een klacht neergelegd!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Splif,

Spijtig om te lezen dat je boos bent, op ons en "alle EU kakkers". Ik geef je hier graag wat meer uitleg over!

In ieder geval zie ik dat onze Klant Expert Centaur al goede informatie heeft gedeeld. Het klopt inderdaad dat er legitimatie nodig is voor het afsluiten van een contract, waarbij je het toestel maandelijks betaalt. Daarnaast moet je dus wel woonachtig zijn in Nederland, aangezien we een Nederlands adres van je nodig hebben. Daarnaast bieden wij ook geen netwerk zelf aan in België, dus dan is een abonnement ook niet erg handig.

Het komt dus uiteindelijk allemaal neer op de legitimatie en woonplaats. Als je wel een Nederlands adres hebt, maar geen geldige legitimatie, dan kan je een Sim Only-abonnement nemen. Als je een Sim Only neemt, dan kun je natuurlijk altijd opteren voor een directe aanschaf van de telefoon.

Mocht je hier nog vragen over of aanvullingen op hebben, dan horen we het graag van je!
maar wie heeft dat dan bepaald? en buiten dat; het zal niet lang meer duren voor t-mobile in belgie opereert. fietelijk doen jullie dat al want orange hadden jullie in nl overgenomen en het is nog maar een kwestie van tijd dat dat hier in tm wordt omgezet, dus wat jij zegt klopt niet. er zijn nl maar een aantal key operators (kpn (=base in belgie), o2(vodafone) en jullie incl orange.

maar ook deze klacht ligt bij de eu raad. is deze week ingediend.
Waarom niet eigenlijk? Vanwaar dat opdringen van lokale oligopolies terwijl er wettelijk sprake zou moeten zijn van één grote open markt binnen de EU?

hear hear.. eindelijk iemand die het begrijpt
Reputatie 4
Hi Splif.be,

Wellicht dat dit in de toekomt kan veranderen, maar voorlopig zal dat niet het geval zijn. Onze voorwaarden zijn tot stand gekomen in overeenkomst met de wettelijk bepaalde wetgeving door de Nederlandse overheid. Ik kan mij voorstellen dat dit voor jou niet goed uitkomt, maar dat kunnen wij niet veranderen. Misschien dat de Europese Raad jou meer informatie kan geven hierover. Je hebt altijd het recht als consument om hier meer informatie over op te vragen.

Als wij je ergens anders bij kunnen helpen, dan ben je altijd welkom.
Reputatie 7
Badge +9
Het antwoord is vrij simpel: Nationalisme en Geld.

Die vervelende "We moeten de kern van ons land bewaken!" zeikerds die zo anti-EU zijn willen graag hun eigen marktje beschermen tegen buitenlandse "invloeden".

Die primitieve vlagaanbidders zijn ook de reden dat ik niet eens een pizza uit Gronau(Duitsland) kan laten leveren 10 meter over de Nederlandse grens. Het moet allemaal "Van Hollandse bodem" komen. Bah.

Zolang die nationalistische vlagaanbidders wat te vertellen hebben, zal de EU weinig meer blijven dan een poging tot samenwerking. Want ze werken internationale marktwerking zo fel mogelijk tegen om hun eigen boeren marktje te beschermen.

Elk land hanteert zijn eigen belastingen, en in het ene land betaal je meer dan in het andere land. Tevens ligt de inkomens/prijzen verhouding anders.

Wat ga je dan krijgen? Dan gaat de hele EU in het goedkoopste land z'n abonnement afsluiten, want de lokale providers zitten gebonden aan de belastingen die de overheid vraagt.

Het resultaat is vervolgens dat je grote megabedrijven gaat krijgen die één prijs hanteren voor elk land. En ik kan je garanderen dat die prijs niét gebaseerd wordt op de laagste prijs. Dan ga je betalen naar de inkomensgrens van Noorwegen, en die is 2x zo hoog.

Daarnaast zit je ook met de Privacywet. Elk land heeft een eigen privacy wet, en als buitenlandse klant zit je met twéé wetten die meestal niet bij elkaar aansluiten.

Overigens is T-Mobile NL niet hetzelfde als Orange, of T-Mobile DE, of T-Mobile AT, of T-Mobile USA, of welke andere dan ook. Het zijn allemaal op zich staande dochterbedrijven van het moederbedrijf Deutsche Telekom. Ze hebben allemaal een eigen klantenbestand, eigen directie, eigen budget en eigen bedrijfsvoering.

Etos en AH zijn allebei van Ahold, maar je kan ook niet met een kassabon van de Etos terecht bij de Albert Heijn.
Reputatie 2
Het antwoord is vrij simpel: Nationalisme en Geld.

Die vervelende "We moeten de kern van ons land bewaken!" zeikerds die zo anti-EU zijn willen graag hun eigen marktje beschermen tegen buitenlandse "invloeden".

Die primitieve vlagaanbidders...

Ja dat is lekker constructief bezig zijn. Het ene moment op Twitter zitten orakelen dat Wilders in dertien jaar tijd helemaal niks bereikt heeft en vervolgens zitten vitten dat dankzij hem en andere nationalisten ons de geneugten van een verenigde staten van Europa ontzegd worden. Dat soort links sociopatisch gezever krijg ik dus echt een punthoofd van.

Dat die pizzakoerier niet bij jou langs wil komen is hoogstwaarschijnlijk omdat dit voor hem een hoop papieren rompslomp oplevert. Hij moet dan namelijk in Nederland BTW gaan afdragen en om jou even aan de woorden van je eigen fanclubje te herinneren: dat heeft Wilders of enige andere nationalist die nog nooit iets bereikt heeft dus niet verzonnen.

Het is ondanks dit soort barrières geen enkel bedrijf verboden om over de landsgrenzen te handelen. Sterker nog: overheidsinstanties zijn vanaf een bepaald investeringsbedrag verplicht een Europese aanbesteding te doen, hetgeen volgens jou dus omwille van nationalisme niet mogelijk zou zijn. Dat T-Mobile de Europese markt verdeelt conform de bestaande landsgrenzen is écht de beslissing van T-Mobile. En T-Mobile alleen. T-Mobile schrikt ook echt niet terug van de extra administratie die deze grensoverschrijdende activiteiten met zich meebrengen. Integendeel, die richt gewoon voor een paar miljoen euro een nieuw nationaal hoofdkantoor op om dit stukje administratie af te handelen alvorens de opbrengsten richting Duitsland te verschepen. En lekker beuren natuurlijk wanneer jij onverhoopt in het "verkeerde" stukje T-Mobile netwerk je telefoon gebruikt, want je denkt toch niet dat een of andere overheid dat verschil incasseert? Je betaalt toch ook niet extra voor iedere kilobyte die je van bijvoorbeeld een .au domein haalt?

En wat is er nou op tegen dat jij zelf even die pizza gaat halen? Als jij deze zelf de grens over draagt is er namelijk niets aan de hand en dan zijn zowel jij als die lokale ondernemer blij.
Reputatie 7
Badge +9

Ja dat is lekker constructief bezig zijn. Het ene moment op Twitter zitten orakelen dat Wilders in dertien jaar tijd helemaal niks bereikt heeft en vervolgens zitten vitten dat dankzij hem en andere nationalisten ons de geneugten van een verenigde staten van Europa ontzegd worden. Dat soort links sociopatisch gezever krijg ik dus echt een punthoofd van.

Ahh, echt Rechts. Verzinnen, verzinnen, verzinnen.

Ik tweet niet over politieke kwesties, laat staan zo'n over idioot als Wilders.

Als er iets is waar de Rechtse holbewoners goed in zijn, is het feiten uit de duim zuigen en net doen alsof het allemaal de schuld is van Links.

Het is ondanks dit soort barrières geen enkel bedrijf verboden om over de landsgrenzen te handelen. Sterker nog: overheidsinstanties zijn vanaf een bepaald investeringsbedrag verplicht een Europese aanbesteding te doen, hetgeen volgens jou dus omwille van nationalisme niet mogelijk zou zijn.

Twee dingen,
- T-Mobile is geen overheidsinstanties en ook niet verplicht om dit te doen.
- Politiek... doe nou niet via tekst/forum...

Discussiëren is iets moois als je ook intonatie ter beschikking hebt, maar politiek is dat bijna nooit. Buiten dat partijen niet eens naar elkaar luisteren, maar meestal een preek presenteren, hebben alle partijen het over de 'kern van ons land' met alleen andere opvattingen over hoe dat bereikt moet worden. Dat is 'de' politiek in Nederland in zijn basis, een actueel onderwerp uitmelken met de eigen visie van de partij.

Dit is echter hier een forum en de kwestie is simpel:
T-Mobile stelt deze eisen, die mogen ze eisen dankzij de EU verordening die zelfbescherming toestaat (om bijvoorbeeld te voorkomen dat alle Duitsers in Nederland een Unlimited komen halen, zoek de prijzen maar eens op)... Eindresultaat, de al strenge bescherming is strenger geworden.

Niet mee eens, ga bij de politiek, landelijk of europees, klagen, maar niet hier... op het forum, voor klanten onderling...

Hier kunnen we alleen informatie delen, suggeren en bespreken zoals die er is... niet veranderen, hoe hard er ook geklaagd over wordt. Wees constructief, help een ander met informatie.
Reputatie 2

Ahh, echt Rechts. Verzinnen, verzinnen, verzinnen.

Ik tweet niet over politieke kwesties, laat staan zo'n over idioot als Wilders.

Als er iets is waar de Rechtse holbewoners goed in zijn, is het feiten uit de duim zuigen en net doen alsof het allemaal de schuld is van Links.

Niet om het een of ander, maar JIJ was degene die erover begon dat jij geen pizza kon bestellen en dat dit de schuld van nationalisten was. Ik heb je uitgelegd wat de werkelijke reden is en hoe T-Mobile misbruik maakt van de EU regels om meer winst te kunnen maken. Maar je hebt meteen al je stempeltje klaar hè? Als ik niet achter jouw agitprop aanren zijn het "rechtse verzinsels". Vooral niet zelf nadenken of er misschien een punt in zit of een argument aandragen waarom het niet zou kloppen.

Ik zou zeggen: oefen nog even lekker door met je ganzenpas. Kan je meteen die pizza ophalen.
Reputatie 2
[quote=Poco-Loco]
- T-Mobile is geen overheidsinstanties en ook niet verplicht om dit te doen.
- Politiek... doe nou niet via tekst/forum...

1. Dat klopt, maar geef dan ook niet als argument dat politiek wel de reden zou zijn. Bovendien verwar je de begrippen aanbesteden en aanbieden.

2. En waarom spreek je (uitsluitend) mij daar dan op aan? Nota bene bij mij betreft het een antwoord van slechts één alineaatje - die agitprop van Lea beslaat negen (9!) alinea's.
Reputatie 2
Oh en als we dan toch bezig zijn: indien je er zo heilig van overtuigd bent dat het (omwille van geld) aanhouden van landsgrenzen binnen de EU betekent dat je een vieze enge nationalist bent, wat doe je dan bij T-Mobile? Ga dan weg. Zoek een provider die wel aan jouw one happy EU family beeld voldoet.
1. omdat politiek wel de reden is dat we dit soort regels hebben. Zowel bescherming komt vanuit EU politiek als regel en ook de kredietcheck komt vanuit de politiek. Dus politiek is zeker als bron aan te merken.

2. Dat is een interpretatie op basis van dat ik jou citeerde, maar het is zeker niet alleen op jou gericht. Verder, puur omdat het misschien niet hier staat betekent niet dat er geen verdere communicatie plaats vindt, dat is een foute aanname. Simpele onderbouwing, zie je KE's hier ooit overleggen/discussiëren? Dat doen we ergens anders ;)

Heb je wel door dat je als verdediging de slechtste en meest kinderachtige reden die er mogelijk is geeft?Want hunnie deden het ook! Gezien eerdere discussies heb ik wel iets hogere verwachtingen op jou staan, zelfs als ik het absoluut niet met je eens ben kwam je met betere argumenten dan dit hoor :P

Nou... zoals gezegd, hoe ondersteunen we gezien de situatie zoals die is?
Reputatie 2
"hunnie deden het ook"?

Nee vriend. Ik spreek jou er op aan dat jij specifiek mijn antwoord op extreemlinkse agitprop eruit licht. En je hebt het daarbij nog fout ook, want in dat antwoord geef ik geen enkele politieke overtuiging aan (nee! echt niet! lees nog maar een keer). Het enige dat ik aangeef is dat de ontzettend foute wijze waarop Lea politiek aan (niet) grensoverschrijdend handel drijven helemaal nergens op gebaseerd is.

Wat Lea doet is haat jegens andersdenkenden aanwakkeren. En om dan nog even de essentie van Artikel 1 van onze Grondwet te duiden: dat is ongeacht of je links, rechts, jood, moslim, "wit" (gatverdamme wat heb ik een hekel aan dat woord) of zwart bent verboden bij de wet.
Ok, Gbos, dan bij deze een simpele waarschuwing... Ik ga echter niet eens in op je mening en geef de volgende uitleg nog voordat dit topic dicht gaat.

Jij kon het laten rusten (ik gaf je die mogelijkheid), maar als je op deze wijze doorgaat zijn er maar twee uitkomsten:
- Je gaat door met een hatelijke, negatieve houding en verdwijnt van het forum (of jij hebt geen zin meer in hier te komen of je gaat te ver en wordt actief verwijderd)
- Je snapt dat het een keuze is in hoe je reageert en je kiest voor gezelligheid en opbouwendheid in verdere reacties.

Er zijn hier te veel negatievelingen constant haat en frustratie aan het uiten, daar is dit forum niet voor. Die groep loopt op dunner ijs dan ze weten en des te meer voer voor gewijzigde voorwaarden op het forum, des te sneller die groep aangepakt zal gaan worden.