Beantwoord

Telefoon kan ip adres opeens niet meer verkrijgen

• 14 maart 2016
  • 6 reacties
  • 60046 Bekeken

Mijn telefoon kan opeens het ip adres van thuis van de wifi niet meer verkrijgen. Telefoon uit en aan zetten helpt niet. Wifi uit en aanzetten helpt niet. Netwerk vergeten en opnieuw het wachtwoord invoeren helpt niet. Het ligt niet aan de Internet provider want de tablet laptop en de mobiele telefoon van mijn man (heeft geen abonnement bij t mobile) doen het wel. Wat moet /kan ik doen op dit op te lossen de telefoon blijft scannen en daarna krijg ik de melding dat de telefoon het ip adres niet kan verkrijgen
icon

Beste antwoord door KoenM 15 maart 2016, 03:52

Hoi Joyce,

Welkom op het forum!

Je hebt al veel zelf gedaan zie ik om het probleem op te lossen. Er is nog één ding wat je nog kunt proberen en ik vermoed dat dat ook de oplossing gaat zijn. Je dient even je modem van je internetprovider te herstarten.

Wanneer je gebruik maakt van een modem en losse router ga dan als volgt te werk;

- Trek de stekker uit je modem en router
- Start vervolgens je modem opnieuw op (router uit laten)
- Wanneer je modem volledig is opgestart (vaak na +/- 2 minuten) start je je router ook
- Wanneer dit allemaal ook opgestart is, probeer je nogmaals je telefoon te verbinden

Geen zorgen, er verdwijnen hierdoor geen gegevens. De overige apparaten worden gewoon weer automatisch verbonden met het WiFi netwerk.

Wanneer dit niet werkt, laat het dan even weten, dan kijken we verder.

Succes!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Hoi Joyce,

Welkom op het forum!

Je hebt al veel zelf gedaan zie ik om het probleem op te lossen. Er is nog één ding wat je nog kunt proberen en ik vermoed dat dat ook de oplossing gaat zijn. Je dient even je modem van je internetprovider te herstarten.

Wanneer je gebruik maakt van een modem en losse router ga dan als volgt te werk;

- Trek de stekker uit je modem en router
- Start vervolgens je modem opnieuw op (router uit laten)
- Wanneer je modem volledig is opgestart (vaak na +/- 2 minuten) start je je router ook
- Wanneer dit allemaal ook opgestart is, probeer je nogmaals je telefoon te verbinden

Geen zorgen, er verdwijnen hierdoor geen gegevens. De overige apparaten worden gewoon weer automatisch verbonden met het WiFi netwerk.

Wanneer dit niet werkt, laat het dan even weten, dan kijken we verder.

Succes!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Joyce,

Welkom op ons Forum!

Goed dat jij je vraag hier stelt en dat je zelf ook een aantal dingen hebt geprobeerd. Heb je de tip van Koen ook al uitgeprobeerd? Dit is mij namelijk ook weleens overkomen en het opnieuw starten van de modem lost vaak het probleem op.

Ik hoor graag van je of het hiermee is opgelost! 🙂
Dat heeft het probleem opgelost bedankt
De volgende keer weet ik hoe ik het kan oplossen al hoop ik wel dat er geen volgende keer komt
Reputatie 7
Badge +20
Hi Joyce,

Wat fijn dat het is opgelost! Ik hoop ook dat er geen volgende keer komt, maar mocht je weer ergens tegenaan lopen dan weet je ons te vinden! 🙂
Helaas het zelfde probleem, maar stroomloos maken en opnieuw opstarten helpt niet.(connectbox)
Wacht woorden zijn ook ok. (Samsung S7 edge) (verificatie fout kan geen IP vinden) Dlan werkt uitstekend. Alleen de wifi doet het niet meer
Het probleem is vanmorgen pas ontstaan.(18-04-2017) Daarvoor geen enkel probleem. Wat nu nog ???
Gr Hans

PS Na 3 uur zonder wifi, is hij het weer gaan doen. Reden is onbekend.
Mogelijk was er iets bij Ziggo.
Reputatie 4
Hi Baarsha,

Fijn om te horen dat het weer werkt! :D

Er was inderdaad een storing bij Ziggo, maar die is inmiddels verholpen.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust!

Reageer