Beantwoord

Telefoon verdwenen na toestelinruil Teqcycle?

• 2 oktober 2017
  • 33 reacties
  • 1870 Bekeken

Beste,

Op woensdag 27 september 2017 heb ik gebruik gemaakt van de toestelinruilservice van tmobile. Via https://www.t-mobile.nl/toestelinruil ben ik doorgestuurd naar https://t-mobile.teqcycle.com/. Via die site heb ik de toestelgegevens ingevuld, daarna kon ik via de website een DHL verzendlabel uitprinten en heb ik vervolgens het toestel verzonden aan Teqcycle.

Vrijdag 29 september zag ik via de DHL tracking dat mijn paketten geweigerd waren en retour naar verzender zijn gegaan (het betreft 2 paketten). Vandaag, 2 oktober, zouden beide paketten aan moeten komen bij de verzender. Volgens de DHL tracking blijkt dat 1 pakket al is afgeleverd, maar ik heb niks ontvangen.

Contact opgenomen met DHL, blijkt dat de telefoon is afgeleverd op Heemtuin 11, te Bleiswijk (ter referentie: ik woon in Bergen op Zoom). Vervolgens contact opgenoment met Tmobile om te vragen waarom mijn telefoon daar is afgeleverd, maar Tmobile wist van niets. De klantenservice was niet eens op de hoogte van het bestaan van toestelinruil mogelijkheden. Tmobile kon mij verder ook niet helpen. Wat toch wel raar is, aangezien Tmobile in zee is gegaan met Teqcycle en notabene adverteert met hun diensten op tmobile.nl.

Ik heb meerdere malen contact proberen op te nemen met Teqcycle, maar dit bedrijf is niet te bereiken. Afgelopen vrijdag een mail gestuurd naar uwverkoop@teqcycle.com, maar tot op heden nog steeds geen reactie. Gebeld naar 034 - 65 57 803, zoals aangegeven op https://t-mobile.teqcycle.com/Contact, maar dat nummer bestaat niet. Ben werkt blijkbaar ook samen met Teqcycle en die tonen een ander nummer van Teqcycle: 034 - 65 57 0803 via https://www.ben.nl/klantenservice/ben-geld-waard/verkopen-mobiele-telefoon. Echter, ook dit nummer is niet bereikbaar.

Ik heb dus 2 toestellen gestuurd naar Teqcycle, die prompt, zonder enige nadere verklaring, retour zijn gestuurd naar de verzender. Echter heeft de verzender, ik dus, niks retour ontvangen. Pakket 1 is afgeleverd op een adres in Bleiswijk, pakket 2 is nog onderweg, maar wie weet waar naar toe. Teqcycle is op geen enkele manier te bereiken. Ik heb het gevoel alsof ik ben opgelicht en beide toestellen kwijt ben.

Wat kan ik nu verder nog doen? Aangezien Tmobile mij verder niet kan helpen en Teqcycle niet bereikbaar is, ben ik geneigd om aangifte te doen voor oplichting. Heeft iemand anders ervaringen met Teqcycle?
icon

Beste antwoord door David 3 oktober 2017, 15:20

Hoi allemaal,

We zijn op dit moment druk bezig om te kijken wat er nou precies verkeerd gaat en hoe we dit zo snel mogelijk op kunnen lossen! We weten nu niet precies waar het nou verkeerd gaat, maar dat er iets mis gaat lijkt mij wel duidelijk. Ik vraag jullie om nog even geduld en hopelijk kunnen we gauw een update met jullie delen en dit oplossen!

Als jullie in de tussentijd vragen hebben, laat het gerust weten!
Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Pfff wat een pech en rot gevoel moet jij hebben. Daarom stuur ik ook nooit iets op zeker geen telefoons.
Ik zie op de site van #Teqcycle een ander tel nummer staan heb je daar iets aan?
Ik vind dat Tmobile je in deze moet helpen daar Tmobile met dat bedrijf in zee is gegaan.
Denk dat je zeker ook bij DHL een klacht kan indienen als je pakket is zoekgeraakt.

Teqcycle Solutions GmbH
Baierbrunner Str. 31
D-81379 Munich
Deutschland

Tel: +49 - 89 - 790 86 98-10
E-Mail: info@teqcycle.com
Precies hetzelfde verhaal heb ik nu dus ook, opgestuurd met hun verzendlabel, daarna retour gestuurd naar Bleiswijk em mu verneem ik niks meer...
Reputatie 4
Badge +6
Hallo Carnot

Wat een vervelende situatie, en ook niet zo fijn dat het zo loopt qua bezorging.
DHL staat bij mij ook niet zo goed aangeschreven, en ik ken zulke verhalen als de beste.
Wat het beste is om een onderzoek door of T-Mobile of Teqcycle te laten doen, waar de bezorging is mis gegaan.
Waarschijnlijk heeft de afzender de verkeerde adres ingevoerd of is ie zeg maar "Gestolen".
Vaak worden er pakketjes gestolen, T-Mobile zendt de telefoons altijd via AMP vandaar dat ze nooit zoek raken.

Hopelijk komt er snel een passende oplossing.

Groetjes

Diëgo
Bedankt voor de reacties. Ik heb meerdere malen met T-mobile contact opgenomen maar zij voelen zich hier niet voor verantwoordelijk, omdat het een externe partij is. Onbegrijpelijk, nu deze externe partij een door T-mobile ondersteunde webpagina heeft. Contact opnemen met Teqcycle, of dit nu via email is of telefoon, is onbegonnen werk. Niemand neemt op, niemand reageert op e-mails. Dit allemaal begint op louche praktijken te lijken, gepromoot door T-mobile. Wat in ieder geval zeker is, is dat de communicatie niet eens slecht is, het bestaat simpelweg niet.
Ik heb hetzelfde. Ben altijd al erg huiverig met dit soort dingen maar omdat het aan T-mobile gelinkt was dacht ik dat het betrouwbaar was.
Net gebeld met de klantenservice en daar gesproken met een aardige medewerker. Die gaat het oppakken en kijken wat er nu precies gaande is. Zij vond het ook een rare gang van zaken.
Ze gaat eerst proberen contact te krijgen met Teqcycle en als dat niet lukt (wat waarschijnlijk zo is aangezien ze de telefoon niet opnemen en email niet beantwoorden) het intern oppakken. Zodra ik er een terugkoppeling van krijg zal ik deze plaatsen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi allemaal,

We zijn op dit moment druk bezig om te kijken wat er nou precies verkeerd gaat en hoe we dit zo snel mogelijk op kunnen lossen! We weten nu niet precies waar het nou verkeerd gaat, maar dat er iets mis gaat lijkt mij wel duidelijk. Ik vraag jullie om nog even geduld en hopelijk kunnen we gauw een update met jullie delen en dit oplossen!

Als jullie in de tussentijd vragen hebben, laat het gerust weten!
Hallo David,

Ik heb vandaag een paar keer contact gehad met T-mobile, jullie medewerker Joyce. Net weer gebeld ik heb aanvullende informatie gekregen van DHL, gevraagd of Joyce mij terug kan bellend. Deze is van belang voor jullie onderzoek denk ik. Dus als zij of iemand die hier heel mee bezig is mij zou kunnen bellen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Annette,

Bedankt voor het aanbod, maar we zijn ondertussen al druk aan de slag met Teqcycle en verwachten spoedig een oplossing voor de problemen. 🙂
Hallo David, kan je iets specifieker aangeven wat 'spoedig' is? Ik heb hetzelfde probleem. Verder een tip: licht de T-mobile klantenservice hierover in want de manier waarop ik daar te woord werd gestaan is echt gênant.
David, ik kan bevestigen wat Patricia zegt. Ik heb 3 keer met de klantenservice van T-mobile contact opgenomen maar alle drie (verschillende) medewerkers, hadden geen idee wat Teqcycle is noch waar dit op de T-mobile website te vinden was. Dit heb ik moeten uitleggen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Patricia en Mccd-t,

Het probleem was ook vrij abrupt ontstaan en was dus niet bij iedereen bekend. Tegen die tijd werd er al druk gewerkt aan een oplossing. Op dit moment is Teqcycle druk bezig alle problemen te verhelpen. Ik kan geen specifieke tijd noemen wanneer het opgelost is, maar het gebeurt in ieder geval met spoed!
David,

Kan je wat meer uitleg geven over het probleem aangezien het wel bekend is?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Carnot13,

Teqcycle was even niet bereikbaar, maar ze zijn nu bezig om alle problemen op te lossen. Alle klanten zullen per email op de hoogte gesteld worden over hoe het verder gaat.
Goedemorgen,

Ik heb geen idee hoe het staat met de anderen met ditzelfde probleem maar ik zie nog steeds geen concrete voortgang, behalve dan dat Teqcycle vorige week dan toch heeft gereageerd met een standaard email die verzonden werd vlak nadat T-mobile heeft bemiddeld. Mijn statuspagina staat na meer dan 2 weken nog steeds op dezelfde status en volgens die pagina heeft men mijn 2 toestellen nog steeds niet ontvangen. Ondanks dat T-mobile moderatoren hier hebben aangegeven dat 'Teqcycle' even niet bereikbaar was en 'spoed' achter dit alles hebben gezet, gebeurt er verder nog steeds niets en geeft dit alles weinig vertrouwen in een goede en spoedige afhandeling. Vlak nadat ik de Teqcycle standaardemail had ontvangen heb ik een email verzonden met het verzoek mijn toestellen per omgaande naar mij te retourneren omdat ik er geen vertrouwen meer in had, maar uiteraard hebben ze daarop nog niet gereageerd. Vraag blijft nog steeds waarom ze niet bereikbaar waren (en nog steeds zijn), waarom mijn toestellen als onbesteld werden geretourneerd naar een vreemd adres en ook waarom ze pas een respons verzonden nadat T-mobile heeft bemiddeld. Ik kan het niet normaal vinden dat ik mijn 2 toestellen ter waarde van enkele honderden euro's in goed vertrouwen naar Teqcycle verzend - en let wel dit vertrouwen bestond alleen maar omdat T-mobile Teqcycle via de officiele T-mobile website ondersteunt en aanbeveelt - vervolgens moet toezien dat mijn toestellen 'kwijtraken' en er zelf maar niet in slaag respons van Teqcycle te krijgen noch antwoord krijg op mijn vragen. Ik ben verre van ongeduldig maar dit is een vreemd zaakje.
Reputatie 7
Badge +20
Hi mccd-t,

Ik begrijp dat je je telefoons snel terug wilt. Zou je een screenshot kunnen delen van de e-mail die je hebt ontvangen? Ik ga dit dan doorzetten naar de afdeling die hierover gaat? Je kan de screenshot mailen naar ..
Ik begrijp er inderdaad ook niks van er klopt geen moer van, zacht uitgedrukt!!!!
Inmiddels de onderstaande klacht ingediend bij Teqcycle, maar hoef er niet vanuit te gaan dat ik wat hoor..
WOEST!!! ben ik.. hier verbind Tmobile zijn naam aan.. 1 pluspunt van waardering is dan wel de medewerkers van de klantenservice, die er ook niks van begrijpen.. en echt hun best doet..
Maar bij mij is maat vol ik wil een reactie van hoger hand...

Ik heb gisteren van jullie een bod ontvangen van 23 euro voor mijn oude toestel.

Hier ben ik het echter niet mee eens.

Ik heb mijn toestel op 28 september naar jullie toegestuurd met track en trace code van DHL JVGL0601999600164485 met postcode 1119 NT. Deze is op het adres ontvangen op 29 september maar teruggestuurd met reden niet besteld retour afzender.
Die afzender ben ik maar ik ontving maar niks terug.
Email naar jullie werd niet beantwoord en telefoon was niet bereikbaar, klonk als afgesloten.
Na telefonisch contact op 3 oktober met de klantenservice van T mobile een klacht ingediend.
Vervolgens contact opgenomen met DHL op 3 oktober en dan blijkt dat het pakket naar een woonadres is gestuurd met track en trace code JVGL06019996701811547 met postcode 2665VR. Blijkt een woonadres te zijn in Bleiswijk, wel Heemtuin 11.

Mijn telefoon is in goede staat opgestuurd, met een scherm dat werkte, geen kras schade etc. wat jullie dus nu beweren.

Het is makkelijk natuurlijk om dit aan te geven want dan hoeft de 100 euro bonus niet uitgekeerd te worden die van de actie bij aanschaf van een Samsung S8.

Ook beloven jullie om binnen 7 dagen na ontvangst (terwijl deze op 29 september is ontvangen) te reageren wat pas gisteren is gebeurd op 11 oktober!!!
Omdat naar aanleiding van mijn klacht bij T mobile pas wat gedaan is ontvang ik op 5 oktober een email van jullie dat er problemen zijn geweest tijdens transport!!..
Dat klopt vanaf 29 september tot en met 11 oktober (13 dagen!!!!!) is mijn toestel spoorloos geweest. Naar opeens een ander adres etc... dat valt te lezen hierboven. En dan ineens mankeert er van alles aan het toetsel wat niet zo was.

Ik leg deze klacht tevens bij T mobile neer.Omdat ik het geen stijl vind dat ik opeens gedupeerd wordt.

Hopelijk krijg ik van u een reactie, ik heb mijn twijfels aangezien u op vorige email ook niet heeft gereageerd.

Met vriendelijke (nou omdat het zo hoort) groet,
Even weer een update...

Op de voortgangspagina van Teqcycle zijn beide toestellen van mij nu beoordeeld. Mijn Samsung Galaxy S7, die ik in perfect werkende conditie en krasvrij heb verstuurd, wordt gewaardeerd op € 64,00. Dit toestel heeft vanaf het moment van aanschaf altijd in een hoesje gezeten en is altijd zuinig mee omgegaan. Volgens Teqcycle echter is dit toestel door de gebruiker geblokkeerd, werkt het touchscreen niet, zouden er krassen zitten op het displayglas, de case en de achterkant.

Dit is volstrekte onzin. Leugens. Mijn vermoeden dat ik belazerd werd is nu bevestigd. Ik heb weer geprobeerd contact op te nemen met Teqcycle, ditmaal via het nummer 020 - 41 27 920, wat te vinden is op https://t-mobile.teqcycle.com/Contact. Echter, dit nummer bestaat ook niet. Ik wil mijn toestel terug. De vraag is echter of ik mijn toestel ooit terugzie en als dat al het geval is, of ik ook inderdaad het toestel terugkrijg dat ik verstuurd heb.

Ook voor mijn tweede toestel wordt een lager bedrag geboden dan verwacht na berekening op https://www.t-mobile.nl/toestelinruil.
Het is echt niet te geloven.. Ik heb er ook geen vertrouwen meer in.. Maar ga er wel vanuit dat T mobile dit goed wordt oppakt.. Dat er iets met de toestellen van ons allemaal is gebeurd blijkt wel weer..
Ik heb het toestel ook altijd in een hoesje gehad en opgestuurd zonder schade en vervolgens is dat er wel.. Bijzonder!!
Reputatie 7
Badge +20
@annette74; We hebben een case aangemaakt voor jouw klacht. De afdeling die hierover gaat pakt het verder op en neemt contact met jou op.

@Mccdt; Ik heb jouw klacht ook doorgezet. Dankjewel voor de update!
Heb dus ook weer hetzelfde. Toestellen zijn gewardeerd door Teqcycle en meer dan de helft minder gewardeerd. Gelijk maar een mail gestuurd met de vraag of ik ze terug mag hebben maar ja de vraag is natuurlijk of het gaat gebeuren....
Het duurt en het duurt maar mijn toestel is al weer een week verdwenen.. vorige week maandag dat het toestel zal worden terug gestuurd maar niks.. en vervolgens blijft het stil.. ik wordt steeds kwader over deze gang van zaken..
Toch belachelijk dat T-Mobile in zee is gegaan met een bedrijf dat niet gehoord heeft van klantvriendelijkheid en normale functionaliteit.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Carnot en Annet,

Ik begrijp dat jullie niet kunnen wachten om jullie toestel weer in handen te krijgen, maar ik wil jullie toch om geduld vragen. Wij hebben dit ook allemaal doorgezet naar Teqcycle en ik weet zeker dat ze hard bezig om dit op te lossen voor jullie!
Hallo Hajar, Geloof dat je niet helemaal in de gaten hebt wat er speelt. Teqcycle belazert de boel. IK wil van jullie een reactie en niet van Teqcycle.. Ik heb namelijk net mijn toestel retour ontvangen. En de punten die zij aangeven die niet goed zijn het scherm en beschadiging van de behuizing waardoor het bod veranderd van 63 euro naar 23 euro en de 100 euro vervalt is niet aan de orde. Net het toestel opnieuw bekeken en niets aan de hand.. Dus ik wordt lekker gemaakt met een actie die vervolgens met lulkoek afgewezen wordt.. En aangezien jullie met deze oplichters in zee zijn gegaan wens ik van jullie een reactie.. Het is namelijk weer een week geleden dat T mobiel er een case van heeft gemaakt maar ik vind het dan niet meer dan normaal dat jullie mij dan op de hoogte houden.. Ik wordt met de dag kwader om deze situatie.. En wat is Teqcycle volgens jou dan precies voor ons aan het oplossen??? Er wordt niks opgelost we worden gewoon belazerd.. Ben in staat om mijn verhaal inmiddels maar eens in een T mobile winkel te gaan halen aangezien er geen reactie verder komt.. Behalve dat er IETS mee gedaan wordt, maar wat!!!!!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Annette,

Het verwerken van zo'n klacht heeft wat meer tijd nodig. Ik had je nu graag wat meer informatie willen geven, maar je moet toch echt op een terugkoppeling wachten van de desbetreffende afdeling. Nogmaals oprechte excuses voor het ongemak!

Reageer