Beantwoord

Toestel gestolen wel lege bankrekening

iPhone 7 met abbonement is gestolen
Weet telefoonnummer niet.
Verzekering en abbonement kost veel geld.
Oplossing?
icon

Beste antwoord door Hajar 26 maart 2017, 13:03

Hi Danny,

Ik vind het echt heel jammer om te horen dat je nieuwe iPhone 7 is gestolen! Ik heb jouw nummer kunnen achterhalen en ik heb jouw simkaart geblokkeerd. Ik stuur je ook kosteloos een nieuwe simkaart op die je kan gebruiken. Je geeft aan dat je een toestelverzekering hebt en dus wil ik je adviseren om contact op te nemen met de verzekeraar. Hopelijk kunnen zij wat voor je betekenen. Je kan met je IMEI-nummer ook aangifte doen bij de Politie. Dat kan online en via 0900 - 8844. Hopelijk kun je hiermee verder.

Als ik nog iets anders kan betekenen dan hoor ik het graag.
Bekijk origineel

19 reacties

Badge +13
Je heb ook wel voor een mega bedrag naar service nummers gebeld en die tellen flink aan.
Je kan de factuur eens bekijken om welke nummers het gaat zodat je daar meer rekening mee kan houden.

Helaas moet de factuur ook wel echt betaald worden het enige wat je kan gaan doen is een betalingsregeling aanvragen.
Let wel dan krijg je enkele blokkades en moet het bedrag naast de normalen factuur betaald worden.
https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/2872
Nieuwe factuur, weer 300 euro! Ik heb dit geld niet. Ik dacht dat het maximaal 100 zou kosten of zoiets.... omdat ik dit niet kan betalen word het waarschijnlijk een hoger bedrag, dus wat moet ik nu doen?! Wie kan me helpen?
Ik ga de verzekering bellen en aangifte doen.
Abbonement ga ik gebruiken op mn prepaid telefoon. Factuur is betaald.
Inderdaad had ik hier zeker niet op gehoopt maar toch erg bedankt!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Danny,

We proberen zo goed mogelijk met je mee te denken. Het verlies van een toestel betekent niet direct dat ook hiermee het abonnement wordt stopgezet. Uiteraard is het uiterst onfortuinlijk dat je toestel is gestolen. Hopelijk kan je verzekering hierin iets voor je betekenen. Ik wil je adviseren om ook zeker aangifte te doen, voor zover je dat nog niet hebt gedaan. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je hebt gekozen om maandelijks voor je toestel te betalen. Dat toestel wordt door ons geleverd bij het begin van je contract. Wij hebben dan als het ware de kosten voorgeschoten, waarna jij maandelijks een bedrag voldoet.

Een abonnement kent een termijn, waarin jij gebruik kunt maken van de diensten. Met een nieuwe simkaart kun je gewoon gebruikmaken van de diensten en dus je abonnement. Mocht je geen gebruik meer willen maken van de diensten dan kun je deze opzeggen, maar omdat je binnen je contract zit dien je de resterende maanden af te kopen. Je kunt hiervoor het beste naar de T-Shop gaan met je legitimatiebewijs, zodat er kan worden gekeken naar de mogelijkheden. Ik begrijp dat een afkoopsom een vrij groot bedrag kan zijn om nu te betalen, dus je kunt er ook voor kiezen om gewoon jouw abonnement te blijven gebruiken. Als je dat wilt, kun je ook naar de T-Mobile Shop gaan. Dan kunnen ze daar jouw simkaart activeren zodat je er weer gebruik van kunt maken.

Als je besluit om het abonnement niet af te kopen, dan wil ik je wel adviseren om jouw factuur te betalen. Zo voorkom je dat je uiteindelijk wordt overgedragen aan een extern incassobureau.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt, maar ik hoop wel dat het meer duidelijkheid geeft. Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.
Ik heb mijn abbonement toch stopgezet?
Ik wil gewoon dat ik niks meer hoef te betalen, geen abbonementskosten en verzekeringskosten.
Ik heb geen iphone meer dus waarom moet ik door blijven betalen? Kan ik niet alles blokkeren en annuleren enzo? Ik hou geen geld meer over zo, en ik werk me kapot. Word eerlijk gezegd met de dag ongelukkiger en hoop echt dat iemand met de gouden oplossing komt.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Danny,

Begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wilt! De afschrijving die je hier hebt geplaatst (ik heb de laatste afbeelding verwijderd, aangezien er gegevens opstaan), gaat gewoon om een afschrift van jouw abonnement bij ons. Dat staat volledig los van jouw toestelverzekering. Jouw abonnement bij ons blijft gewoon doorlopen en ik wil je ook adviseren om dit te betalen. Ik begrijp uit jouw vraag dat je ook een toestelverzekering hebt lopen, zoals David al aangaf moet je hierover echt contact opnemen met de verzekeraar. Zij staan los van ons en wij kunnen dan ook geen toestelverzekering voor je stopzetten.

Om weer bereikbaar te zijn wil ik je adviseren om naar de T-Mobile Shop te gaan. Dan kunnen ze daar jouw simkaart activeren. Neem ook even jouw identiteitsbewijs mee, zodat ze weten dat het abonnement van jou is.

Laat je weten of het gelukt is?
Hajar had mijn nummer achterhaalt maar ik weet dus nog steeds mijn nummer niet.
Die nummers heb ik ook nergens. Geen idee hoe te achterhalen...
Onwijs bedankt allemaal voor de reacties trouwens!
Ik heb net een mailtje gekregen van t-mobile met deze tekst:

Geen idee wat ik nu moet doen!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Danny,

Je kunt in dat geval ook andere gegevens doorgeven, zo vragen zij bijvoorbeeld ook wel naar het polis- of IMEI nummer. Je kunt ook direct aangeven welke gegevens je wel en niet hebt. Zij kunnen dan aangeven welke gegevens ze dan wél kunnen gebruiken en hopelijk kunnen zij je dan direct verder helpen. Ik raad je ook aan om, in plaats van te mailen, direct contact met ze op te nemen. Via mail zit er een verwerkingstijd op en bij jou heeft dit wel enige haast natuurlijk! Zo kun je in ieder geval direct jouw verhaal doen en weet je ook gelijk wat ze voor je kunnen betekenen.

Hopelijk lukt dit dan ook zo spoedig mogelijk, zodat er niet nog meer geld wordt afgeschreven!
Hoe kan ik mijn verzekering stopzetten zonder het telefoonnummer te weten van het toestel? Ik heb mailtjes gestuurd maar dat heeft geen zin. Morgen weer 80 euro armer voor niks😞
Reputatie 7
Badge +20
Hey 420Danny,

Het klopt helemaal wat Janrotterdam hierboven zegt, deze kun je zelf stopzetten. Dit doe je via de verzekeraar en je kunt online via ace.dynasure.nl of telefonisch via 0348 462 813 (ma t/m za 09:00-20:00 uur) contact met ze opnemen. Zij kunnen deze verzekering dan voor jou stoppen. :)

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan hoor ik het graag!
verzekering kan je zelf stil zetten
Verzekeringskosten lopen gewoon door, er word morgen geld van mijn bank afgehaald, hoe kan ik dat voorkomen?
Bedankt voor de simkaart!
Reputatie 6
Badge +17
Hi Danny,

Fijn om te horen dat het zo in orde is! Hajar is op vakantie maar ik zal je bedankje doorgeven 😉 Is het nog gelukt met de aangifte en jouw verzekering? Als we nog ergens bij kunnen helpen, laat het gerust weten!
Heey Hajar, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Hoe weet je mijn telefoonnummer en adres? Haha
Dankjewel!!! 😁😁
Reputatie 7
Badge +20
Hi Danny,

Ik vind het echt heel jammer om te horen dat je nieuwe iPhone 7 is gestolen! Ik heb jouw nummer kunnen achterhalen en ik heb jouw simkaart geblokkeerd. Ik stuur je ook kosteloos een nieuwe simkaart op die je kan gebruiken. Je geeft aan dat je een toestelverzekering hebt en dus wil ik je adviseren om contact op te nemen met de verzekeraar. Hopelijk kunnen zij wat voor je betekenen. Je kan met je IMEI-nummer ook aangifte doen bij de Politie. Dat kan online en via 0900 - 8844. Hopelijk kun je hiermee verder.

Als ik nog iets anders kan betekenen dan hoor ik het graag.
Badge +13
Is het het nummer waarmee je op dit account zit?
Dan kan je het zelf on line regelen en zo niet bellen met de klanten service van T Mobile.

Had je het toestel verzekerd of niet want dat is mij niet helemaal duidelijk.
Zo ja moet je aangifte doen van diefstal en dan kan je aanspraak doen op de verzekering als je diefstal verzekerd had.

Zo nee kan je enkel de sim kaart die in de iPhone zat blokkeren en een nieuwe simkaart aanvragen.
Dan kan je namelijk het abonnement gewoon blijven gebruiken met het toestel van je broer.
Verder natuurlijk aangifte doen maar daar heb je wel het imei nummer van je toestel voor nodig.

Een topic met wat info,
https://forum.t-mobile.nl/klantenservice-430/mijn-toestel-gestolen-kwijt-doen-254538#breadcrumbs
Het probleem is dat mijn hele rekening nu wordt leeggehaald aan verzekeringskosten en abbonementkosten. Zonder dat ik dus een telefoon heb. Is dus honderden euro's weggegooid geld... ik hoop zo erg dat iemand een oplossing voor me heeft want ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik stress me kapot.
Ik heb inderdaad nu een telefoon geleend van mijn broer.
Ik kan de simkaart niet blokkeren omdat ik het telefoonnummer niet heb. Die heb ik alleen in mijn iphone staan, die dus gestolen is.
PLEASE wie helpt me?
Badge +13
Beste, als je geen verzekering had afgesloten en je heb geen geld voor een nieuw toestel dan zijn er weinig opties.
Je zou bij vrienden kunnen navragen of zei nog een oud toestel hebben wat je kan lenen.

Een early renewel zou ook kunnen maar kost ook weer extra geld en aangezien het om een iPhone 7 gaat neem ik aan dat dit abonnement nog maar pas loopt.
En een early renewel abonnement word achter je bestaande geplakt in jouw geval moet je dan nog bijna 4 jaar met het toestel doen.
https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/2851/kw/early%20renewal

De beste optie zou dus zijn een leen toestel van vrienden en dan sparen voor een ander toestel.

Tevens de vraag heb je de sim kaart wel geblokkeerd?

Reageer