Beantwoord

Totstandkoming contract en omgang persoonsgegevens

• 12 januari 2018
  • 5 reacties
  • 141 Bekeken

Ik heb recentelijk mijn contract bij t-mobile telefonisch verlengd. Daarbij werd mij een maandelijkse korting van 5 euro aangeboden. Naar nu blijkt heeft de dienstdoende sales medewerker deze 5 euro korting kunnen aanbieden door mij aan te melden voor een zgn. ‘Samen groep’. Hij heeft echter verzuimd mij hiervan op de hoogte te stellen. Ik bleek door t-mobile te zijn aangemeld bij een groep - voor mij - volstrekt onbekenden. Hiervoor heb ik nooit toestemming gegeven. De onbekende groepsleden hebben mijn persoonsgegevens (naam en telefoonnummer) verkregen. Na het constateren van deze gang van zaken contact gehad met klantenservice. Zij kunnen mij weliswaar uit de groep halen, maar daarmee vervalt de 5 euro korting. Een alternatieve voorgestelde oplossing is dat ik een nieuwe groep aan maak. Beide oplossingen zijn voor mij onverteerbaar, omdat mij het sluiten van het contract niets is medegedeeld over de verplichting tot het vormen van groep. Daarnaast is het ronduit schandalig dat een telecomaanbieder op deze wijze met mijn persoonsgegevens om gaat. De klantenservice van t-mobile laat mij doodleuk weten dat ik - indien ik een klacht heb - deze (anno 2018!) per post kan toezenden.

Ik ben inmiddels jarenlang klant van t-mobile en heb in het verleden nooit klachten gehad, maar de wijze waarop t-mobile hier na het maken van aanwijsbare fouten geen thuis geeft, stelt mij erg teleur. Kan het webcare team hier iets in betekenen of ben ik werkelijk gedwongen een brief te gaan pennen?
icon

Beste antwoord door David 14 januari 2018, 14:12

Hoi Walenkamp,

Dat is inderdaad niet de bedoeling, dat je zomaar bij anderen wordt geplaatst in een groep. Excuses hiervoor! Ik zie dat je ondertussen ook al 2 collega's hebt gesproken over dit voorval en mijn collega heeft deze feedback ook al naar de collega doorgezet, zodat dit niet meer gebeurt in de toekomst.

We kunnen je echter niet de korting geven, zonder dat je toegevoegd bent aan een groep van T-Mobile Samen. Wellicht zijn er in jouw omgeving mensen met een T-Mobile abonnement die je toe kunt voegen, zodat je alsnog de korting krijgt van T-Mobile Samen. Je kunt trouwens op je facturen precies zien welke door jou gebelde nummers ook van T-Mobile zijn, zo vind je makkelijk andere klanten!

Als je nog verdere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo Walenkamp82,

Strikt genomen mag het juridisch alleen per post of per fax.
Het klopt dat je de korting alleen kan krijgen als je in een samen groep zit met minimaal 2 andere go deelnemers, dit staat ook in het contract. Het is misschien dat de medewerker met zijn beste bedoelingen wat onhandig heeft gehandeld. overigens wel de eerste keer dat ik lees dat dit is gebeurd.

Voor een reactie van T-Mobile zal je even moeten wachten op een moderator.
Maar een officieel klacht zal via de post moeten. en als dat geen oplossing bied kan je altijd nog naar de geschillencommissie gaan.
Ik begreep van de sales medewerker dat deze handelswijze inmiddels niet meer is toegestaan, maar in het verleden wel vaker is voorgekomen. Ik zie de reactie van de moderator graag tegemoet.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Walenkamp,

Dat is inderdaad niet de bedoeling, dat je zomaar bij anderen wordt geplaatst in een groep. Excuses hiervoor! Ik zie dat je ondertussen ook al 2 collega's hebt gesproken over dit voorval en mijn collega heeft deze feedback ook al naar de collega doorgezet, zodat dit niet meer gebeurt in de toekomst.

We kunnen je echter niet de korting geven, zonder dat je toegevoegd bent aan een groep van T-Mobile Samen. Wellicht zijn er in jouw omgeving mensen met een T-Mobile abonnement die je toe kunt voegen, zodat je alsnog de korting krijgt van T-Mobile Samen. Je kunt trouwens op je facturen precies zien welke door jou gebelde nummers ook van T-Mobile zijn, zo vind je makkelijk andere klanten!

Als je nog verdere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
De voorwaarde van het vormen van een groep had mij bij het sluiten van het contract wel meegedeeld mogen worden. De 5 euro ‘korting’ werd als iets onvoorwaardelijk gepresenteerd. Ik voel mij in dit opzicht misleid door t-mobile en word nu gedwongen in een duurder contract dan ik aanvankelijk mee heb ingestemd.

De excuses voor het delen van mijn persoonsgegevens met wildvreemden zonder mijn toestemming, zijn wat mij betreft een wat mager gebaar van t-mobile. Het geeft te denken over de mate waarin t-mobile de afscherming van de persoonsgegevens van haar klanten werkelijk serieus neemt.
Reputatie 4
Badge +13
Hey Walenkamp82,

Bedankt voor de feedback over het vormen van de groep met betrekking tot de 5 euro korting! We proberen ons altijd te verbeteren en feedback van onze klanten is daarbij één van de belangrijkste elementen. Het is dan ook doorgezet naar de collega zodat we er voor kunnen zorgen dat dit in de toekomst niet meer voorkomt. Het feit dat we dit meteen intern opgepakt hebben, laat naar mijn inziens zien hoe serieus wij het afschermen van de persoonsgegevens nemen!

Verder heeft David hierboven goed aangegeven hoe je de 5 euro korting alsnog op je factuur kunt krijgen. Via My T-Mobile > T-Mobile Samen kun je eenvoudig en snel jouw eigen groep samenstellen. Hierdoor kun je heel makkelijk elke maand de € 5,- korting verdienen! :D

Geniet van je dag vandaag en mocht je in de toekomst nog vragen hebben weet je ons te vinden!

Reageer