uit kunnen schakelen van onbekende nummers/bellers

• 12 maart 2015
  • 7 reacties
  • 10192 Bekeken

Badge +1
Hallo,
Normaal ben ik altijd de gene die hier op het forum vragen/problemen oplos van T-mobile leden, nu open ik eens me 1ste topic.

ik heb een gigantische hekel aan onbekende bellers.
Bedrijven, personen etc die onbekend bellen.
Wat ik heel vreemd en raar vindt, is waarom je in deze moderne tijd, een smartphone over bijna alle oproep instellingen bezit, behalve dat je "onbekende bellers" niet kunt uitschakelen. het is een onderwerp waar al jaren lang over gediscussieerd wordt, maar nog steeds niet mogelijk is.
Alsof het onmogelijk is deze instelling te maken door providers. (met deze optie voorkom je ook stalkers)
Turkije heeft deze instelling wel.
ik denk dat veel T-mobile klanten héél blij zullen zijn als T-mobile deze instelling kunnen leveren. (of door wie het ook geregelt wordt)
De reden dat ik deze onderwerp hier stel, is dat die dan onder meer aandacht komt, dan wanneer ik het stel via de klantenservice, en behandelt wordt door 1 persoon.
en ik ben toch wel van mening dat heel veel mensen deze optie graag uitzetten.

heb je een mening over dit onderwerp?
Wil je ook graag onbekende bellers uit kunnen schakelen op je smartphone?
post je reactie dan hier. En mischien dat T-mobile dan voor ons aan het werk gaat als zoveel mogelijk mensen aangeven dit ook graag te willen!

7 reacties

Reputatie 3
Ik weet natuurlijk niet wat voor een telefoon je hebt, maar op mijn Samsung S4 mini is een optie om onbekende bellers te weigeren.
opties > mijn apparaat > oproepen > oproep weigeren > lijst voor automatisch weigeren en dan "onbekend" aanvinken.
M.i. worden dan alleen nummers geaccepteerd die in je contactenlijst staan.
Ik hoop dat dit is wat je bedoeld en je probleem oplost.

PS. Dit staat gewoon in de gebruiksaanwijzing vermeld.
Badge +1
Het is niet zozeer dat alleen de nummers in me contact lijst me kunnen bellen, want er zullen altijd nummers bellen die ik niet in me lijst heb staan, wat ik bedoel is dat wanneer iemand mijn nummer belt, zonder nummerweergave, dat diegene dan een automatische voice bericht krijgen dat deze nummer geen onbekende bellers wenst te ontvangen. Als ik alleen me eigen contact lijst de toegang ontleen mij te bellen, blokkeer ik die van de mensen wat ik aangaf ook. En door dat ze horen dat ik geen onbekende bellers wil ontvangen, kunnen ze dus dat inschakelen, willen ze mij kunnen bereiken.

Ik heb altijd bijna de hele sony xperia reeks gehad, en nu de xperia z3.
Naar mij weten is het niet mogelijk om via mijn toestel onbekende nummers te weigeren.
Reputatie 3
Ha, zo had ik het niet begrepen.
Zelf heb ik thuis op mijn ouderwetse, vaste telefoonlijn ook een geheim nummer wat niet zichtbaar is. Daardoor worden wij gelukkig nooit gebeld door marketingbureaus. Wel zo rustig.
Maar helaas, een antwoord op je vraag heb ik niet. Wel een gat in de markt voor telecomproviders om dit in te kunnen stellen.
Badge +1
Idd! Ik hoop dat t-mobile op korte termijn deze optie introduceert.
Het heeft echt veel voordelen. Dat je gewoon in je t-mobile account kan aanvinken of je onbekende bellers toestaat of niet, bij de rest op de instellingen. Zodat de optie niet op je telefoon wordt opgeslagen, maar op de t-mobile server.
zo zal het anoniem lastig vallen/stalken ook drastisch omlaag gaan.
Ik weet wel zeker dat t-mobile klanten deze optie heel fijn zullen vinden. En dat is toch wat t-mobile graag wilt zien? Blije/tevreden klanten.

Als t-mobile deze service kan leveren, dan hoeft men zich ook niet druk te maken om welke telefoon je moet hebben wil je deze optie ook kunnen gebruiken, want dan kun je het gewoon instellen in je account.
Reputatie 5
@r-han1905 thanks voor de suggesties, die kunnen wij altijd waarderen!

Je kunt hier eventueel ook een app van een derde partij voor gebruiken, ik zie dat bijvoorbeeld Mr. Number wel eens wordt aangeraden. 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Op alle Samsungs is het standaard mogelijk om Anonieme bellers die geen nummer afgeven ("Onbekend") uit te schakelen.

Via Telefoon > Oproep Instellingen > Oproep Weigeren.

Hierin Automatisch Weigeren op "Nrs voor autom. weigeren" zetten, en vervolgens in de Lijst voor automatisch weigeren 'Onbekend' aanvinken.

Dit blokkeert alleen inkomende oproepen waarbij de oproepinformatie is geblokkeerd, de zogenaamde 'Onbekende' nummers. Oproepen waarbij wel een telefoonnummer wordt weergegeven, maar die niet in de contactenlijst staat, komt gewoon door.

Andere merken kunnen een app gebruiken om anonieme nummers te blokkeren.

Je kan kiezen voor een specifieke app zoals de door Tom gemelde Mr Number.

Een andere optie is om gebruik te maken van een Antivirus app als AVG of Avast. Die bieden een ingebouwde Bel&SMS blokkeer dienst.

Avast: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.avast.android.mobilesecurity
AVG: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.antivirus
Reputatie 3
@ShadowLea
Bedankt voor deze uitleg. Ik dacht altijd dat onbekende nummers de nummer waren die niet in de contactenlijst voorkomen. Weer wat bijgeleerd.

Reageer