Beantwoord

Vaag nummer beginnend met +212

• 2 juli 2013
  • 11 reacties
  • 112405 Bekeken

Sinds gisteravond word ik gebeld door een nummer dat begint met +212 en dan 631 en nog wat. Ik vertrouw het zaakje niet en druk het telkens weg. Kan iemand vertellen welk land dat kan zijn? En nog beter: Hoe ik dit kan laten ophouden?
icon

Beste antwoord door Amy 21 maart 2016, 12:59

Hoi allemaal,

We merken dat er momenteel weer veel klanten gebeld worden door onbekende nummers uit het buitenland. Helaas is het niet mogelijk om deze nummers te blokkeren. Het vervelende is dat de mensen achter deze nummers telkens weer nieuwe nummers openen. Wel is het met veel toestellen mogelijk om een nummer te blokkeren. Wij adviseren dan ook om dit te doen wanneer je door een onbekend buitenlands nummer bent gebeld.

Het advies van T-Mobile blijft om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. T-Mobile vergoedt de kosten voor het bellen niet.

Gebeld door een onbekend buitenlands nummer en heb je hier vragen over? Bekijk dan dit topic voor de laatste update en stel hier jouw vragen!

Dit topic gaat op slot om het overzicht op het forum te bewaren.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 3
@MarjanH

Google leert dat Marokko is. 😉 Je kunt het nummer blokkeren op je toestel: in de oproepenlijst kiezen voor instellingen en dan geblokkeerde bellers kiezen.
Hoi,

Dat heb ik inmiddels gedaan. Ik snap alleen niet hoe deze mensen aan mijn nummer komen. Vandaag alweer 4 keer gebeld zag ik net.
Dit is het volledige nummer, misschien dat anderen er ook last van hebben?
+212 631-455837
Inmiddels ben ik gebeld door een ander nummer uit Marokko en heb dat ook gelijk geblokkeerd. Gisteren kreeg ik ineens een sms van hetzelfde nummer, en wel met NL tekst: Waar ben jij. Ik heb terug gesmst dat ik niet weet wie hij is en dat hij een verkeerd nummer heeft. Toen kreeg ik okey.

Zitten hier nog gevolgen aan? Smssen naar Marokko kost geld, dat begrijp ik.

Maar hij/zij kan verder niks toch?
+212 631-445845, dat nummer gebruiken ze nu.
Reputatie 3
@MarjanH

Hmm. Dit is vervelend inderdaad.
Nu zelfs van nummer gewisseld? Heb je de laatste tijd je nummer ergens opgegeven of een of andere 'duistere' app gedownload?

Het sms'en naar een buitenlands nummer kost inderaad geld en wordt buiten je bundel berekend. Hier kunnen ze echter niets mee.
Je zou kunnen overwegen om je nummer te wijzigen, maar dit is wel een rigoreuze stap. En de vraag is of je dit wilt.
Hoi,
Dank je voor je reactie.
Nee, ik ga mij nummer niet wijzigen, dit heb ik al meer dan 10 jaar en het enigste nummer wat ik gebruik en ook bij alle instanties bekend is.

Mega veel last heb ik er niet van, heb de beide nrs geblokkeerd, dus als ze bellen zie ik dat niet. Smssen doen ze nu van beide nrs maar daar reageer ik niet meer op. Heb 1 keer gezegd dat ze het verkeerde nr hebben, dus wat mij betreft is het klaar.

Ik kan me niet herinneren mijn nr ergens opgegeven te hebben, daar ben ik namelijk erg voorzichtig mee.....
Hallo.

Je hebt ook gelijk dat je ze negeert!
En het kost hun alleen maar geld als ze jou smsen.
Klopt. Maar het gekke is: Ze smssen in het Nederlands. Ik zie wel hoe het verder gaat.... Neem in elk geval niet op haha
MarjanH nog last er van? Ik krijg sinds deze maand ook telefoontjes met de landcode +212
Reputatie 2
Installeer de app Blocker (ik heb Android). Deze app is gratis. Hierin kun je alle nummers blokkeren welke jij instelt. De geblokkeerde nummers kunnen niet meer bellen en niet meer smsen. Werkt perfect bij mij. Ook privé nummers kun je hierin eventueel blokkeren. Misschien hebben jullie hier iets aan. Succes ermee.
Reputatie 7
Badge +15
Hoi allemaal,

We merken dat er momenteel weer veel klanten gebeld worden door onbekende nummers uit het buitenland. Helaas is het niet mogelijk om deze nummers te blokkeren. Het vervelende is dat de mensen achter deze nummers telkens weer nieuwe nummers openen. Wel is het met veel toestellen mogelijk om een nummer te blokkeren. Wij adviseren dan ook om dit te doen wanneer je door een onbekend buitenlands nummer bent gebeld.

Het advies van T-Mobile blijft om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. T-Mobile vergoedt de kosten voor het bellen niet.

Gebeld door een onbekend buitenlands nummer en heb je hier vragen over? Bekijk dan dit topic voor de laatste update en stel hier jouw vragen!

Dit topic gaat op slot om het overzicht op het forum te bewaren.