Vraag

Vandaag 3 keer een zeer rare sms ontvangen

Ik heb vandaag 3 keer een zeer rare sms ontvangen met rare tekens. De sms verschijnt als een soort pop-up op mijn beeldscherm en het enige wat ik kan doen is op een knop annuleren of accepteren drukken. Ik heb nu steeds op annuleren gedrukt.

De sms is niet zichtbaar in de hub of sms historie. Ik gebruik een blackberry classic met t-mobile abonnement.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Bvd allemaal

15 reacties

Wanneer ik het zo lees denk ik aan een infobericht.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Raresms,

Wat een gekke situatie! Stond er verder nog tekst in het bericht? Zou je er misschien een screenshot van kunnen maken en plaatsen als het weer gebeurd? Ik ben namelijk erg benieuwd wat voor een bericht het precies is.

Kan het misschien zijn dat het een pop-up was van een bepaalde webpagina? Kreeg je de berichten naar aanleiding van een 'actie' op je toestel? Dat je bijvoorbeeld een bepaalde app opent en je dan het bericht krijgt?

Ik ben benieuwd naar je bericht. We helpen je hier graag! 🙂
Hallo iedereen, vanochtend weer een en boven de rare tekens staat "SMS 31905". Volgende keer maak ik een screenshot en zal het uploaden hier. Alvast (weer) dank voor jullie reacties.
Hoi Raresms.

Waren het 'rare tekens' zoals op deze website? Dat is het eerste resultaat op Google.

Op deze hulppagina van Blackberry staat een stukje over anonieme berichten/advertenties weigeren, zou je dat eens kunnen proberen?
Bij deze enkele schermafbeeldingen van de raresms-en. Elke dag komen er een aantal binnen. Sommige met andere nummers naast het woord SMS. Zou niet weten wat ik eraan moet doen. Baal er vreselijk van.
Antwoord op het bericht van "kaassausje": dank je voor je reactie. Ik heb die blackberry instellingen nagekeken. De weigering van anonieme berichten en advertenties stonden aan. Dus ik zou in principe die niet moeten krijgen. Heb ook al een virusscanner erover heen gehaald, die niks aantrof. Dank je voor je antwoord en wellicht helpen de screenshots iemand om mij te vertellen wat dit nu precies is.
Sms 31970 leidt ook naar dat SantaBanta gebeuren uit mijn vorige bericht.

Ik gok dat de telefoon niet automatisch de Hindi tekens kan inladen. Sommige toepassingen gaan dan over op het standaard font, andere toepassingen weergeven allemaal rare tekens.

Op de website van SantaBanta heb ik in ieder geval kunnen vinden dat ze o.a. sms'jes sturen en apps hebben. Hoe je je moet afmelden however... Kan alleen vinden hoe je je afmeldt voor de mailing. Je zou even op www.payinfo.nl kunnen kijken, als 'ie daar tussen staat kun je je ervoor afmelden.
Reputatie 4
Badge +4
Beste Raresms, heeft u onder instellingen ook het ouderlijk toezicht ingeschakeld en het vinkje "alleen SMS van contactpersonen aan staan"? Als dit u niet tegenwerkt dan kunt u dit ook aan zetten...
Beste Rajaalderi, dit kan ik niet doen want gebruik de telefoon ook voor werk, waardoor ik soms sms binnen krijg van tels die ik nog niet ken. Zou het kunnen zijn dat er een illegale tap is of een progamma probeert iets te installeren, danwel te verzenden? Hoe controleer ik dit, want deze constante popup schermen, die ik nogmaals niet als sms terugvind in de blackberry hub of de specifieke sms overzicht, begin ik flink van te balen. @ kaassausje: zojuist een SMS 00096 popup gekregen met wederom rare tekens. Kan T-Mobile zelf dit niet controleren?
Voordat deze "popups"begonen niks met de telefoon gedownload of anders iets er mee gedaan. Dank voor alle reacties!
T-mobile gebeld, ze hebben een "extra beveiliging" aangezet, 1 maand uit te proberen, 1,99 per maand als je hem erop laat staan. Net gecontroleerd of die al werkzaam is. Ben benieuwd vandaag, gisteravond weer twee vd rare sms-en ontvangen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Raresms,

Goede optie inderdaad! Dit is Extra Veilig online: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/voordeelbundels/extra-veilig-online

Hopelijk helpt het! Houd ons op de hoogte!
Reputatie 4
Badge +4
Ok, ja, dan gaat het niet inderdaad. Ik heb ook even zitten zoeken, maar ik kom tot dezelfde conclusie als kaassausje: dit lijkt wel die SantaBanta SMS dienst. Kijk even op uw rekeningen of hier geen kosten voor in rekening worden gebracht....
Helaas, helaas, helaas. Ook met extra veilig toch weer berichten van die ### zooi. Baal er vreselijk van en verstoort mijn dagelijkse bezigheden. Iemand nog ideeën? Telkens een ander nummer achter het woord SMS. Niet terugvindbaar in de sms logs, nog in de blackberry hub. apps verwijderd, instellingen privacy veranderd, extra veilig van t-mobile erop en ze blijven komen. T-mobile kunnen jullie niks doen hiertegen?
Reputatie 7
Badge +9
Waar draait je telefoon op? Blackberry OS of Android?

Want als ik dit zo zie is dit gewoon een standaard popup, geen SMS. (dat het woord sms er in staat wil totaal niet zeggen dta het een sms is...)

Dit soort zooi komt meestal voort uit malware apps en bagger apps met zooi erin. Die draaien dan op de achtergrond en laten steeds dit soort onzin tevoorschijn komen.

Ik zou je apps even nalopen, alles wat geen standaard 'grote' app is eens even de reviews van lezen in de appstore.
Reputatie 4
Badge +4
@Shadowlea: de classic draait op BlackBerry OS10.

de manier van pop-up is een pushbericht. om een voorbeeld te geven: NLAlert geeft eenzelfde soort pop-up melding met de testberichten.

Ik weet niet of T-Mobile de rechten heeft om afzenders te achterhalen?

Reageer