Beantwoord

Veilig mijn nummer geven aan iemand in het buitenland

• 9 september 2017
  • 2 reacties
  • 1022 Bekeken

Ik heb een vriend via een chat in het buitenland ontmoet en die wil via WhatApp communiceren.
Kan ik diegene veilig mijn nummer geven zonder dat er ingebroken wordt in mijn gegevens o.i.d. of dat het gehackt wordt?
icon

Beste antwoord door David 11 september 2017, 09:54

Hoi Marcello1963,

WhatsApp zelf is vergrendeld, dus daar kan niet heel veel mee gebeuren. Het is inderdaad vooral zoals Jan Kelder zegt, zorg dat je er een goed gevoel bij hebt. Wij weten natuurlijk verder ook niet alles over jullie vriendschap, dus voor ons is dat vrij lastig te bepalen. Laten we van het goede uitgaan, dan is er niets aan de hand! Als er echter om privacygevoelige informatie gevraagd wordt, dan moeten er wel alarmbellen gaan rinkelen. Geef dus nooit zomaar gevoelige info aan mensen die je niet kent!

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan horen we dat graag!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Je moet er een goed gevoel bij hebben , als je het niet vertrouwd dan niet doen .
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Marcello1963,

WhatsApp zelf is vergrendeld, dus daar kan niet heel veel mee gebeuren. Het is inderdaad vooral zoals Jan Kelder zegt, zorg dat je er een goed gevoel bij hebt. Wij weten natuurlijk verder ook niet alles over jullie vriendschap, dus voor ons is dat vrij lastig te bepalen. Laten we van het goede uitgaan, dan is er niets aan de hand! Als er echter om privacygevoelige informatie gevraagd wordt, dan moeten er wel alarmbellen gaan rinkelen. Geef dus nooit zomaar gevoelige info aan mensen die je niet kent!

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan horen we dat graag!

Reageer