Vraag

Verificatiesms Google en Whatsapp worden niet ontvangen

  • 23 februari 2017
  • 27 reacties
  • 1656 Bekeken

Reputatie 1
Sinds eind 2015 ontvang ik de 2SA smsjes van Google niet meer en sinds vorige week ook het smsje van Whatsapp niet. DIGID ontvang ik wel.
Uiteraard kan ik de codes door laten bellen wat ik nu ook doe maar het is een lastig probleem, ik durf nergens een 2SA in te stellen, zeker niet voor buitenlandse applicaties oa paypal.
Ik heb al diverse keren contact met zowel de Helpdesk als de techn. dienst gehad want het probleem heeft te maken met het telefoonnummer. SMSjes worden wel verzonden maar komen niet aan. Technische dienst heeft het uitgebreid onderzocht vorig jaar juli maar konden toen de oorzaak van het probleem niet vinden en dus ook niet oplossen.
Er staat geen blokkade op het nummer en ook in mijn telefoon staat alles aan. Als ik mijn mans SIM er in doe dan ontvangt hij wel de 2SA. Ik heb een dualsim dus eventueel kan ik er een extra sim gaan gebruiken voor deze verificaties. Huidige nummer is al meer dan 15 jaar van mij en het heeft ooit gewerkt met de Google en Whatsappsmsjes.

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en een oplossing heeft gevonden?

27 reacties

Hoi Chrisje57,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Wat vervelend allemaal. Ik snap dat je geen 2SA durft in te stellen, er kan natuurlijk altijd wat mis gaan en dan heb je helemaal de poppetjes aan het dansen (wel gezellig). Nee, zonder gekheid, het is gewoon erg lastig.

Je zegt dat je een duo-simkaart hebt, het zou misschien daar mee te maken kunnen hebben. Verander je vaak van kaartje? Ik ga er vanuit dat je deze hebt omdat je nog een toestel hebt, of tablet? Het kan natuurlijk zijn dat als je het niet goed afsluit en bij de volgende aansluit, het systeem in de war raakt. Als je de één aanzet, dan heb je de ander eerst uitgezet?

Zelf heb ik heel lang geleden een duosim gehad en toen had ik soms ook dat probleem en bij mij kwam het doordat ik het niet goed afsloot. Wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is, maar het is te proberen. Sluit ze beide eens helemaal af en doe er eerst 1 aan, kijk dan of je wel berichten binnen krijgt. Waarschijnlijk heb je dit zelf ook al wel 100x gedaan natuurlijk. :8

Het blijft een lastig verhaal en denk toch dat iemand van de technische dienst je daar mee moet helpen. Iemand van T-Mobile pakt het bericht op en die kunnen je dan doorzetten met het probleem. Zou mooi zijn als ze er een oplossing voor vinden.

Succes!
Reputatie 1
Het heeft echt met het 06nummer te maken, ook als ik mijn inmiddels nieuwe sim van t-mobile gekregen om uit te sluiten dat de si m kapot was in een enkelsims telefoon doe dan werkt het ook niet. Op de andere, franse, sim werkt het altijd, in welk slot ik m ook doe. Heb ondertussen al een factoryreset van de telefoon gedaan en daarna Marshmallow erop maar dat maakte ook niet uit.
Het is gewoon heel lastig. En ik hoop dat iemand net zo'n probleem heeft gehad en het opgelost heeft. De TD kon het helaas niet oplossen vorig jaar. Maar wie weet en is er inmiddels wel een oplossing vandaar mijn vraag.
Jn iedeer geval bedankt voor het meedenken
Reputatie 7
Badge +20
Hey Chrisje57,

Top om te zien dat het gelukt is met het inloggen op het forum! :)

In ons systeem zie ik inderdaad dat hier vorig jaar al een case voor is aangemaakt, behoorlijk lang loopt dit dus al! In ons systeem zie ik dat er toen is aangegeven dat de SMS'jes inderdaad niet bij ons binnenkomen en dat dit waarschijnlijk bij Google lag. Heb je toen contact met ze opgenomen om na te gaan of zij misschien iets hebben kunnen ontdekken?

Ik ga ook gewoon nogmaals de voor de hand liggende oorzaken met je doornemen. Ik heb SMS'jes even een keer voor je geblokkeerd en vervolgens weer opgeheven. Je krijgt ook andere SMS'jes binnen, maar kun je kijken of het nummer van de SMS-centrale goed staat? Dat centralenummer moet zijn: +316 2400 0000

Heb je nog steeds de Moto G? Ik zie namelijk op dit forum dat iemand een soortgelijk probleem ervaart en het heeft weten op te lossen. Kan het zijn dat dit bij jou ook helpt?

Ik ben benieuwd naar jouw reactie en hopelijk komen we er dit keer wel achter! 🙂
Reputatie 1
@David Allereerst bedankt voor het opnieuw opppakken van dit probleem.
Nummer van de smscentrale kan ik nergens vinden maar ik krijg wel smsjes binnen oa jouw antwoord op de vragenlijst. Ook smsjes uit de VS van een Amerikaans nummer kan ik ontvangen.
Heb net Google nog even geprobeerd maar ik krijg geen sms maar het spraakbericht werkt gelukkig wel.En de sim in de telefoon van mijn man helpt ook niet, zijn tmobilesim ontvangt wel smsjes van google die van mij niet. En zijn sim in mijn MotoG ontvangt ze ook. Alleen mijn eigen TMobilesim niet.
Ik heb geen contact meer met Google gehad, uit vragen op hun fora blijkt dat zij daar geen antwoord op geven aan particulieren.
Maar nu ook de smsjes van Whatsapp niet meer aankomen ga ik ervanuit dat dat niet de oorzaak is.
Het probleem lijkt toch echt aan het nummer gekoppeld te zijn en dan ook nog alleen 2SA smsjes uit de VS want DIGID sms komt wel binnen.
Ik ben bang dat het probleem niet op te lossen is, het enige alternatief is en ander nummer nemen en dat wil ik niet. Overblijft om een extra sim erin te zetten en die te gebruiken voor deze smsjes.
Ik hoor graag alternatieven of oplossingen :)

Edit: Op het androidforum hebben ze het probleem omzeilt, volgens mij krijgt hij nog steeds geen smsjes
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Chrisje,

Ik heb de vraag voor je doorgezet naar de technische afdeling in de hoop dat zij ons van een oplossing kunnen voorzien. Zodra ik een reactie ontvang laat ik het je meteen weten Chrisje!
Reputatie 1
Dankjewel Issam 🙂
Reputatie 1
Heb nog niets gehoord van T-Mobile over dit probleem. Hoop dat inmiddels iemand heeft oogepakt.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Chrisje,

Sorry voor mijn late reactie. Goed dat je even aan de bel trekt.

Voor het onderzoek hebben onze collega's aanvullende informatie nodig. Ik stuur je een privébericht met de informatie die we nodig hebben.
Reputatie 1
Dankjewel Issam, ga er vanavond mee aan de slag.
Uit nieuwsgierigheid, is dit inmiddels opgelost, want ik loop sinds een paar dagen ook tegen het probleem aan dat er geen google 2 staps authenticatie sms-jes binnen komen en ik dus niet meer kan inloggen op mijn hoofd email adres.

Deze kwamen voorheen probleemloos binnen op dezelfde mobiel, hetzelfde nummer, dezelfde sim.
Reputatie 1
Helaas Liquidator, Alex van de technische dienst is er nog steeds mee bezig. De smsjes komen niet meer aan op het tmobilenetwerk maar waarom is nog steeds een raadsel. Ik gebruik nu een gesproken bericht en ook de prompt op mijn telefoon, dat werkt allebei uitstekend en heb voor nood altijd backupcodes liggen. Hoop dat bij jou de alternatieve 2sa methoden ook werken. Als er een oplossing is dan laat ik het weten.
Dank je.
Ik krijg ze meestal niet en heel soms wel binnen (gisteren 2 keer tegen de limiet aangelopen, na een paar uur wachten voor hernieuwde sms codes kwam de 3e poging binnen rond 23.30 's-nachts.
Ik heb ook alle alternatieven aanstaan, dus de android telefoon prompt, mobiele authenticator app van Google en eventueel nog de 10 backup codes dus ik kom er wel in.
Reputatie 1
Dan krijg je al meer dan ik de afgelopen anderhalf jaar 🙂
Reputatie 1
Helaas is het probleem niet opgelost, de smsjes komen niet aan op het TMobilenetwerk en ook na veel speurwerk is niet duidelijk wat hiervan de oorzaak is.
Alex nogmaals bedankt voor al je zoekwerk 🙂
Reputatie 1
Voor Alex van de Technische dienst op zijn verzoek als er nog nieuwe info is.

In tegenstelling tot wat ik dacht zijn het niet alleen de Google SMSjes maar alle SMSjes vanaf een Amerikaans nummer. Mijn zoon zit nu in de VS en heeft een Amerikaans nummer en heeft afgelopen zaterdag 17/6 rond 22.25 n smsje gestuurd wat ik niet ontvangen heb, het volgende smsje naar mijn lebaranummer heb ik wel ontvangen. Misschien kan Alex er nog eens naar kijken.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Chrisje,

Dankjewel voor je reactie. Ik heb weer een case aangemaakt zodat dit verder onderzocht kan worden. Je kan een terugkoppeling van onze technische specialisten verwachten.
Reputatie 1
Dankjewel Hajar
Reputatie 1
Ben gisteren gebeld maar had mn telefoon niet bijdehand. Kreeg n berichtje of ik jullie wil bellen op 1200. Maar dat is een betaald nummer en dat vinden mijn belmjnuten niet zo leuk. Ik ben op vakantie en dus niet altijd bereikbaar. Hopelijk kunnen jullie het nog eens proberen, bij voorkeur vanaf volgende week dinsdag, rond lunchtijd en avondeten ben ik vrijwel altijd bereikbaar. Alvast bedankt voor het doorgeven.
Reputatie 1
Het wordt steeds gekker, bij het controleren van de adresboeken op de mobiele telefoons van mijn moeder KPNnummer en schoonmoeder Telfortnummer blijk ik voor beide nummers onbereikbaar, verbinding aan de andere kant geweigerd is de melding. Dinsdagavond 22 augustus met mijn zoon uitgeprobeerd. Hij heeft een Telfortnummer, gebeld om 21.51 en krijgt de melding incoming calls barred. Later een smsje geprobeerd om 22.35.  Nooit bij mij aangekomen. Telefoontjes en smsjes vanaf T-mobile nummers komen wel aan. En op mijn 2e sim van Lebara.nl komt alles gewoon binnen.
Zolang het alleen de Amerikaanse smsjes van Google waren was het niet zo'n probleem want een belletje van Google uit Californië kwam wel gewoon aan maar nu ik vrijwel onbereikbaar ben hoop ik dat Alex er nog eens naar wil kijken. Het blijft een vreemd probleem.
Vindt het heel vervelend om een ander nummer te krijgen omdat ik dit al bijna 15 jaar gebruik maar als het niet anders kan dan moet het maar want dit kan zo niet langer.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Chrisje57,

Dat wordt wel erg onhandig en niet doenbaar natuurlijk! :S

Ik zie terug dat mijn collega's in juni het probleem wilden oppakken dat jouw zoon met het Amerikaanse nummer jou niet kon bereiken. Zij hebben jou toendertijd geprobeerd te bereiken, maar zonder succes. Zij hadden een aantal voorbeelden nodig van momenten waarop het niet lukte om een verbinding op te zetten. Ik stel voor om dit door te trekken naar de problemen met jouw moeder en schoonmoeder. Zou je een drietal data en tijdstippen kunnen melden waarop het hen niet lukte om jou te bereiken? Het lukt jou wel om alle nummers zelf te bellen of dat ook niet?

Controleer voor de zekerheid ook nog even jouw simkaart, met deze instructies. Dit om even alles uit te sluiten, dan kunnen we dit verder voor je oppakken!
Reputatie 1
Hoi David, dit loopt al langere tijd, lees jaren. Niet alleen afgelopen juni maar al veel eerder zijn de problemen opgetreden. De smsjes en gesprekken bleken niet aan te komen op het T-mobile netwerk, dit heeft Alex voor mij uitgezocht. Ook heeft hij contact gehad met KPN, waar mijn nummer origineel vandaan komt.Ook heb ik n nieuw simkaartje gekregen etc etc. Ach en dan denk laat maar als t alleen Google is maar nu loopt het echt uit de hand dus maar weer bij jullie aan de bel trekken.
In mijn berichtje staan al de tijden van een gesprek en sms vanaf mijn zoons nummer. De moeders hebben inmiddels en alternatief nummer in hun adresboek staan anders wordt het te lastig voor hen. Hopelijk kunnen jullie het telefoontje en smsje van mijn zoon gebruiken voor een check.
Simkaart werkt in andere telefoon net zo beroerd, probleem zit echt in het nummer.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Reputatie 7
Badge +20
Hi Chrisje57,

Dat is zeker waar en we zien dat ook zeker terug, het ging mij in dit geval om het laatste contact met onze technische specialisten. Er staat een gesprek en een SMS in jouw bericht, maar we hebben minimaal 3 voorbeelden nodig om hier vervolg op te geven. Lukt het met het alternatieve nummer van de (schoon)moeder wel?

We zien de voorbeelden graag tegemoet!
Reputatie 1
Mijn moeder en schoonmoeder gebruiken inmiddels mijn alternatieve nummer. Ik ben het gedoe inmiddels erg zat en blijf niet bezig. Als jullie het zo niet kunnen bekijken, het is inmiddels al tientallen keren bekeken en op verzoek van Alex moest ik doorgeven als het erger werd wat ik nu gedaan heb. En ik wil nu ingaan op zijn aanbod om mijn nummer te wijzigen.
Als jullie hier niet verder mee kunnen dan is dit het einde van mijn TMobile.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Chrisje57,

Het is je goed recht om in te gaan op dat aanbod! Ik heb het daarom meteen voor je in het systeem doorgevoerd. De nummerwijziging geldt trouwens per direct. Ik zal je ook meteen het nieuwe telefoonnummer via een privébericht toesturen, zodat je direct weet van welke je gebruikmaakt.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag!
Reputatie 1
Bedankt Jaimy, hopelijk zijn nu de problemen verleden tijd

Reageer