Beantwoord

Verlengen.. en de prijsverschillen..

• 6 juli 2018
  • 2 reacties
  • 622 Bekeken

Beste,

Ik ben op het punt aangekomen dat ik mijn abbo kan/mag verlengen ... Na al jaren een trouwe klant van/bij T-Mobile te zijn was mijn eerste impuls om dan ook bij de 'persoonlijke' aanbiedingen te kijken om te zien of hier een aanbieding bij is die mijn interesse wekt en deze (evt.) te vergelijken met de markt/concurrentie.

Tot mijn verbazing kwam ik de volgende situatie tegen ...

IPhone 7 :
  • Direct bij T-Mobile : 42,- per maand
  • Via BelSimpel (ook bij tmobile) : 37,50 per maand.
Zonder nu direct heel agressief over te willen komen, voel ik me dan toch een beetje in de spreekwoordelijke 'zeik' genomen ...

icon

Beste antwoord door Skyrider 6 juli 2018, 11:35

Goedendag @jessevdzwet

Dat komt omdat derde/externe partijen zoals BelSimpel meer en massaal toestellen inkopen (zie het als inkoop korting) waarbij ze goedkoper uit kunnen zijn wat in princiepen de klanten van de derden terug kunnen zien in de totale kosten. Simpel gezegd, toestellen zijn meestal goedkoper voor de klant.

Omdat alle providers (ook Vodafone, KPN, Telfort, enz) niet de toestellen op dezelfde manier inkopen als de derde partijen, zijn de kosten iets hoger. De bundel kosten zullen wel hetzelfde blijven (Bijv 5GB internet), je ziet alleen het verschil in de toestel kosten. Ongeacht of je bij een externe partij verlengt, zou je gewoon bij T-Mobile blijven en daar veranderd niets aan.

Als je een toestel ziet dat goedkoper is bij een externe partij zou ik gewoon daarvoor kiezen.

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Goedendag @jessevdzwet

Dat komt omdat derde/externe partijen zoals BelSimpel meer en massaal toestellen inkopen (zie het als inkoop korting) waarbij ze goedkoper uit kunnen zijn wat in princiepen de klanten van de derden terug kunnen zien in de totale kosten. Simpel gezegd, toestellen zijn meestal goedkoper voor de klant.

Omdat alle providers (ook Vodafone, KPN, Telfort, enz) niet de toestellen op dezelfde manier inkopen als de derde partijen, zijn de kosten iets hoger. De bundel kosten zullen wel hetzelfde blijven (Bijv 5GB internet), je ziet alleen het verschil in de toestel kosten. Ongeacht of je bij een externe partij verlengt, zou je gewoon bij T-Mobile blijven en daar veranderd niets aan.

Als je een toestel ziet dat goedkoper is bij een externe partij zou ik gewoon daarvoor kiezen.

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Ik heb hetzelfde gehad. Huawei p smart bij tmobile 229€ bij belsimpel 115 € met hetzelfde abonnement. Bij belsimpel had ik er ook nog 1 met duosim.
Dus ik heb gewoon via belsimpel verlengd.
Lijkt mij sterk dat belsimpel zoveel korting krijgt bij grote aantallen.

Reageer