Beantwoord

verschil internetten via wifi of prepaid (bundels)

• 12 oktober 2018
  • 8 reacties
  • 695 Bekeken

Wat is het verschil tussen wifi internetten of mb's kopen van je prepaid tegoed. Heeft dat iets met netwerk te maken ? Kijk ik snap wel dat al mijn apparaten in huis automatisch inloggen op mijn modem, want al die namen v/d buren zie ik wel maar daar weet je het ww niet van. Bij mijn broer, zus, neefje en nichtje kan ik ook internetten omdat ik daar ooit eens t ww v/h modem daar ingevoerd heb en dan 'pakt' m'n mobieltje 'm automatisch, tenminste als ik het op wifi heb staan. En in AH en in de trein kan je ook autom. internetten omdat er een open netwerk is ? Maar verder ? Als je eenmaal bv. een bundel van 300 mb hebt en je wilt onderweg internetten, bv in 't bos moet je wifi dan uitzetten ?
icon

Beste antwoord door Folkert 12 oktober 2018, 09:58

Hoi Vlaamsegaai,

Zodra je buiten het bereik bent van de Wifi schakelt je telefoon automatisch over op de 300 Mb bundel. Wel moet je telefoon goed ingesteld zijn maar dat gaat meestal vanzelf.

Mocht het niet werken laat het dan meteen even weten, dan proberen we je verder te helpen.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Vlaamsegaai,

Zodra je buiten het bereik bent van de Wifi schakelt je telefoon automatisch over op de 300 Mb bundel. Wel moet je telefoon goed ingesteld zijn maar dat gaat meestal vanzelf.

Mocht het niet werken laat het dan meteen even weten, dan proberen we je verder te helpen.

Groet, Folkert

Hoeveel MBs verbruik je buiten als je bv. 10 min internet ? En welke bundel kan ik dan het best kopen, omdat ik ook wel eens bel onderweg. Normaal koop ik gewone prepaid bonnen (€10,-) waar ik ± 3 mnd mee doe, maar ik wil iets goedkopere belminuten.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Vlaamsegaai 

Ik denk graag met je mee! Het aantal MB’s dat je verbruikt is afhankelijk van de apps die je gebruikt dus daar kan je geen specifiek antwoord op geven. Je kan dit wel zelf controleren in je toestel. Wij bieden verschillende bundels aan je zou in jouw geval kunnen denken aan bijvoorbeeld een Unit bundel. Op deze paginahttps://www.t-mobile.nl/mobiel/prepaid/bundels zie je een overzicht van de bundels en daar staat ook uitgelegd wat je met iedere bundel kan. 

Ik hoop dat je zo verder komt! Als je nog vragen hebt, laat het weten!

Ik wil alleen maar internetten, thuis doe ik dat altijd met Chrome (mobiel) of Firefox (pc) maar via wifi, zijn dat ook apps dan ?

En emailen doe ik met Bluemail (mobiel) en Thunderbird (pc). Hoe en waar kan je in die programma's zien hoeveel MBs je gebruikt (heb) ?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Vlaamsegaai 

Als je gebruik maakt van een Android toestel dan kun je deze stappen volgen om je dataverbruik per app te controleren:

• Ga in de instellingen naar ‘netwerk en internet’ en tik op ‘mobiel internet;
  • Je ziet direct in beeld hoeveel data je deze maand gebruikt hebt;
  • Voor meer gedetailleerde informatie, tik op ‘Datagebruik van app’;
  • Je ziet in een lijndiagram je datagebruik door de maand heen.
  • Onder de grafiek zie je welke apps het meeste data verbruiken.

Bij een iPhone controleer je dat als volgt:

• Ga op je iPhone naar de Instellingen-app.
  • Tik op Mobiel netwerk.
  • Je ziet nu een lange lijst met alle apps die op je iPhone staan.
  • Onder de naam van elke app staat het dataverbruik in KB, MB of GB.

Ik hoop dat je zo verder komt!

Gevonden, dank je ! Alleen moet ik het dan in "Instellingen > Draadloos en netwerken > Dataverbruik"  op Wi-Fi zetten omdat ik (nog) nooit mobiel internet.

Maar dan zie je pas hoeveel je thuis verbruikt aan browsen, mailen, YouTube, Google, Maps ! Bij mij was dat afgelopen maand ruim 16 GB ! (Maar gelukkig zit dat bij het thuis abonnement inbegrepen 😄)

Ik denk dat ik een Unit-bundel neem voor 'noodgevallen' onderweg, dank je wel voor de uitleg.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Vlaamsegaai,

Ja, het kan rap gaan met het dataverbruik! Zeker nu we veel binnen zijn zitten we toch wat vaker op de telefoon.. :smile:

Om nog even in te haken op je laatste zin: Kijk wel even goed naar de “houdbaarheid” van een bundel. De unit-bundels gaan namelijk per maand. Ik weet niet hoeveel je verwacht buiten de deur te internetten, maar misschien is dat dan toch wat prijzig voor het daadwerkelijke gebruik. Het is natuurlijk geheel je eigen keus, maar als het echt om uitzonderingen gaat dan zou ik misschien kiezen voor ‘Betalen per MB’. Je betaalt dan misschien wat meer voor een MB dan je met een bundel zou doen, maar dan betaal je wel echt alleen voor jouw daadwerkelijke gebruik en niet een vast bedrag per maand voor data wat je misschien uiteindelijk helemaal niet verbruikt.

Nogmaals, dat is natuurlijk geheel je eigen keus, maar ik dacht ik geef het toch even mee. Als je nog vragen hebt kun je die natuurlijk ook nog stellen!

Betalen per MB heb ik vroeger eens geprobeerd en dat duurde me te lang. Dus nu ga ik volgende maand die 100 UNITS bundel eens uitproberen, ook omdat er belminuten bij zitten. En op = op want ik heb nu nog maar 5,53 beltegoed en wil daarna voorlopig niet verlengen, eerst kijken hoe 't gaat

Reageer