Beantwoord

visual voicemail

• 3 september 2019
  • 3 reacties
  • 367 Bekeken

Reputatie 2
Waarom is deze dienst bij T-mobile eigenlijk betaald terwijl dit bij concurrenten als KPN gratis is? Vind dat nogal gek eigenlijk... heb het nu uitgezet om te zien of ik ook wel zonder kan, maar vond het wel altijd handig. Alleen 2 euro per maand vragen terwijl anderen het gratis aanbieden vond ik wat gek. Wat is hier de reden voor?
icon

Beste antwoord door Gioia 6 september 2019, 17:28

Hoi @Ramonsterrr,

Goede vraag hoor! Visual Voicemail is een aparte voordeelbundel waar iPhone gebruikers gebruik van kunnen maken. Bij onze abonnementen kun je zelf verschillende voordeelbundels toevoegen om het abonnement helemaal naar je eigen hand te zetten. De voordeelbundels zijn inderdaad niet gratis omdat het allemaal aparte diensten zijn. Zo is Visual Voicemail een dienst die Apple gebruiker toe kunnen voegen aan het abonnement. Wat de reden is dat KPN dit gratis aanbiedt dat durf ik je niet te zeggen, dat zal inderdaad vast liggen aan de wat hogere tarieven daar! 😉
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ramon,

Ikzelf heb ook een iPhone waar ik Visual Voicemail op geactiveerd heb, en eigenlijk vraag ik het me ook af waarom we er voor moeten betalen terwijl dat bij KPN niet hoeft. De daadwerkelijke reden kan ik je niet geven, maar ik kan wel een paar gokjes wagen wat het zou kunnen zijn.

T-Mobile was de eerste provider die in Nederland de iPhone mocht verkopen van Apple. Dit ging toendertijd nog veel strikter dan nu. Tegenwoordig kun je zo ongeveer iedere electronicazaak inlopen en een iPhone krijgen. Voor zover ik het begrijp was visual voicemail een onderdeel van de deal om de iPhone in Nederland te mogen verkopen. Het zou kunnen zijn dat de prijs nog hiervan is.

Van de andere kant kwam ik een wat ouder artikel tegen van iCulture uit 2013, waar gesproken wordt over een 3rd party app die visual voicemail aanbood voor alle providers, ook degene die toen nog geen officiele ondersteuning hadden. Zij speculeren dat T-Mobile liever ziet dat je de normale voicemail gebruikt, omdat dit zorgt voor het meer gebruiken van belminuten. Omdat visual voicemail dit verbruik laat wegvallen kan het zijn dat T-Mobile dit compenseert met de 2,- per maand.

Persoonlijk vind ik de 2,- niet te veel om te betalen, al zou ik zelf natuurlijk ook liever zien dat het gratis is, net zoals de gewone voicemail. En uiteraard, meningen verschillen en ik snap jouw mening zeker ook!

Again, ik wil even duidelijk onderdrukken dat dit slechts speculatie is en dat ik hier geen daadwerkelijke reden voor kan geven.

-Gilbert
Reputatie 4
Badge +3
Misschien zit het bij KPN al in de (hoge) tarieven verwerkt?
Reputatie 2
Badge +1
Hoi @Ramonsterrr,

Goede vraag hoor! Visual Voicemail is een aparte voordeelbundel waar iPhone gebruikers gebruik van kunnen maken. Bij onze abonnementen kun je zelf verschillende voordeelbundels toevoegen om het abonnement helemaal naar je eigen hand te zetten. De voordeelbundels zijn inderdaad niet gratis omdat het allemaal aparte diensten zijn. Zo is Visual Voicemail een dienst die Apple gebruiker toe kunnen voegen aan het abonnement. Wat de reden is dat KPN dit gratis aanbiedt dat durf ik je niet te zeggen, dat zal inderdaad vast liggen aan de wat hogere tarieven daar! 😉

Reageer