Vraag

'Voicemail' en 'Gemiste oproep Sms' zijn niet goed te krijgen

Reputatie 2
Ik loop helaas tegen een muur op, waarvoor ik ook bij een T-mobile winkel ben geweest waar deze medewerker hetzelfde ervaarde als ik. Hij kon me helaas niet verder helpen. Uiteraard kan ik niet diep in uw systeem kijken, het lijkt er wel op dat een flinke kink in de kabel is gekomen.

Wat is er aan de hand?
De instelling(en) mbt 'Voicemail' en 'Gemiste oproep Sms' zijn onbedoeld aan elkaar gekoppeld. Het is niet mogelijk om deze onhankelijk van elkaar te schakelen: of het is alletwee 'aan' of het is 'uit'. Werd de Voicemail uitgeschakeld, sprong de 'Gemiste Oproep Sms' ook op Uit. Werd de 'Gemiste Oproep Sms' op aan gezet, had dit effect op de instelling van de Voicemail: het sprong weer op aan. Dit was zowel in de winkel te zien en in de zelfbeheerpagina. Voordat ik naar de winkel was gegaan had ik gebeld naar het 1200 nummer, helaas hetzelfde ongewenst resultaat.

Wat ik graag wil?  (=verzoek en vraag)
  1. Alle instellingen enzovoort mbt 'voicemail' gewist
  2. De Voicemail permanent uitgeschakeld
  3. Gemiste Oproep Sms' aangeschakeld
  4. Een goede meervoudige nacontrole of dit inderdaad het geval is, omdat nogmaals de ervaring is dat een en ander aan elkaar is gekoppeld

Bijvoorbaat hartelijk dank.

Het is mij niet gelukt dit voor elkaar te krijgen.
Als ik gemiste oproep SMS inschakel wordt automatisch voicemail geactiveerd. Als ik voicemail uitschakel wordt automatisch wordt automatisch gemiste oproep SMS uitgeschakeld.

Hoe krijg ik wel een SMS bij uitgeschakelde voicemail?

Groet Marcel

Herken je dit probleem?

5 reacties

Reputatie 2
Beste Henk,

excuus dat het me niet duidelijk is. Ik baseer me op de langere perdiode dat het bij me wel goed functioneerde. Dit wil zeggen dat er inderdaad wel er sprake was van een (minimale) doorschakeling ten behoeve van de 'gemiste oproep sms'. Met de aantekening dat de voicemail-functionaliteit zelf uitgeschakeld was: een boodschap achterlaten voor de mij was niet mogelijk. Deze combinatie wil ik gewoon graag terug. (misschien hoorde de beller een vrouwenstem dat ik ff niet bereikbaar was ofzo, dat weet ik niet).

Wat is anders het nut om op de t-mobile gebruikerssectie hiervoor elk afzonderlijke instellingen aan te bieden vraag ik je?
https://www.t-mobile.nl/my/toestel-en-sim/voicemail

Taal ; Status voicemail ; Status Gemiste Oproep Sms
Nederlands ;  Voicemail staat uit ;  Gemiste Oproep Sms staat uit
Wijzig je taal ; Wijzig je status ; Wijzig je status
Reputatie 7
@Snailer

Excuses, ik begrijp dat je de werking graag anders ziet dan nu technisch mogelijk is.:(

De gemiste oproep sms is gekoppeld aan de voicemail en kan niet los van elkaar geactiveerd worden, andersom is wel mogelijk.
Er wordt een sms uitgestuurd zodra er een doorschakeling daadwerkelijk plaats vind naar de voicemail.
Wanneer er geen doorschakeling plaats vindt blijft de kiestoon overgaan.
Op het moment dat de beller vervolgens het contact vervolgens verbreekt mag hier niet uit afgeleid worden dat het een gemiste oproep is, het kan ook zijn dat de beller zich bedacht heeft en geen gesprek tot stand wil brengen.

Heb ik het hiermee duidelijk kunnen uitleggen?
Wat Henk schrijft is onzin. Men heeft het bij mij wel opgelost. Geen voicemail, wel gemiste oproep SMS. Het is dus wel mogelijk.
Reputatie 6
Hallo snailer

De gemiste oproep sms wordt alleen verzonden als je geen bereik hebt, in gesprek bent of actief een gesprek weigert. Ook wanneer het toestel uit staat en deze weer verbinding maakt met het netwerk. Het is geen melding wanneer het toestel bijvoorbeeld buiten jouw bereik ligt en niet opgenomen kan worden omdat je deze niet hoort. Veel telefoons geven dit zelf weer. :)

Zoals HenkTM aangeeft is dit niet afzonderlijk van elkaar te activeren.

* CC Topic:
[ wel gemiste oproep SMS maar geen voicemail ]

Ja, eindelijk duidelijke info !! Bedankt Snailer en gene1971 !
Ik loop dus tegen precies hetzelfde probleem aan!

(...) Als ik 'Gemiste Oproep Sms' inschakel, wordt automatisch voicemail geactiveerd. Als ik voicemail uitschakel, wordt ook automatisch weer 'Gemiste Oproep Sms' uitgeschakeld. (...)
Ze zijn onbedoeld gekoppeld: wat dus wel degelijk op te lossen blijkt !

* Waarom beweren vrijwel alle andere Moderators van niet ???
Bij Topic [ Vraag: 'Voicemail' en 'Gemiste oproep Sms' zijn niet goed te krijgen ]
Chris076: "Zoals HenkTM aangeeft is dit niet afzonderlijk van elkaar te activeren."
Dit doet namelijk gemakzucht of onkunde vermoeden ! *

Oftewel duidelijk mijn eerste verzoek:
Zouden jullie mijn 'Voicemail' UIT willen schakelen (inc. VM-box) en mijn 'Gemiste Oproep Sms' AAN?
Telefoons: Nokia 6300 en Nokia C2-01

Bvd

Daarnaast ermee gepaard een nog vreemder probleem:
Als ik een Voicemail-sms ontvang van 1233, blijf ik m gedurende een hele week continu ontvangen en crasht ook continue mijn telefoon. (Dit geldt overigens niet voor de GO-sms)
Momenteel ben ik zelfs in 't gebruik van een 'nog primitievere' Nokia 6300
Dit probleem ben ik nog niet tegengekomen. Hoe wordt dit veroorzaakt?

Met vriendelijke groet,
Roel Glastra

Reageer