Beantwoord

Voicemail niet uit te schakelen

• 10 augustus 2017
  • 13 reacties
  • 407 Bekeken

Hallo,
Voor mijn moeder wil ik op haar mobiele telefoon de voicemail geheel uit zetten. Zij is 88 jaar en kan zelf bellen maar allerlei berichten zoals voicemail meldingen snapt ze niet en levert verwarring op.
Wat zij wil is dat de telefoon ongeveer net zolang overgaat zoals bij een vaste lijn. Zij is slecht ter been en met 5 keer haar toestel oppakken lukt niet. Nu is het zo dat als je de voicemail uizet de tijd tot maximaal 30 seconden overgaan opgerekt wordt, toestel gaat dan 7 keer over.
Echter krijgt de beller dan nog altijd het bericht te horen dat er ook achter zit als je de voicemail wel aan hebt staan. Dit roept dan de verwachting bij de beller op dat men een bericht achter kan laten en in dit geval mijn moeder weet dat men gebeld heeft.
is het mogelijk om, zoals dit in het verleden wel mogelijk was, geen bericht meer te laten horen als de voicemail uitstaat. Tevens dat de tijd dat het toestel overgaat opgerekt wordt naar 60 sec, 12 maal overgaan van het toestel.
Ik ben zelf al jarenT-mobile klant en gebruikte dit enkele jaren terug nog regelmatig.
icon

Beste antwoord door Muberra 11 augustus 2017, 12:37

Hoi OLDENZ,

Welkom op ons forum!

Begrijpelijk dat het verwarrend kan zijn voor jouw moeder en dat je het wilt uitzetten voor haar. Heeft zij een My T-Mobile account? Als dat het geval is, kan jij direct de voicemail voor haar uitzetten via haar My T-Mobile. Dat kan je vinden onder het kopje 'Gegevens & instellingen'. De rinkeltijd kan maximaal naar 30 seconden worden uitgebreid. Over de rinkeltijd kan je meer informatie vinden in dit topic.

Mocht zij geen My T-Mobile account hebben, dan kun je mij een privébericht sturen via het forum. Je kunt klikken op mijn profielfoto en dan zie je de optie vanzelf verschijnen. Ik heb haar mobiele nummer, naam, adresgegevens & haar geboortedatum nodig. Dan kan ik het direct voor haar uitzetten via ons systeem. Dat doe ik graag voor jouw moeder! :)

Laat maar weten welke optie je liever hebt! Als je meer vragen hebt, dan horen wij dat graag van je.
Bekijk origineel

13 reacties

Ik heb de voicemail als prepaid Tmobile klant uit staan. Hij gaat gedurende ca. 35 seconden over en stopt dan. Ik weet niet meer wat de truc is.
Reputatie 4
Hoi OLDENZ,

Welkom op ons forum!

Begrijpelijk dat het verwarrend kan zijn voor jouw moeder en dat je het wilt uitzetten voor haar. Heeft zij een My T-Mobile account? Als dat het geval is, kan jij direct de voicemail voor haar uitzetten via haar My T-Mobile. Dat kan je vinden onder het kopje 'Gegevens & instellingen'. De rinkeltijd kan maximaal naar 30 seconden worden uitgebreid. Over de rinkeltijd kan je meer informatie vinden in dit topic.

Mocht zij geen My T-Mobile account hebben, dan kun je mij een privébericht sturen via het forum. Je kunt klikken op mijn profielfoto en dan zie je de optie vanzelf verschijnen. Ik heb haar mobiele nummer, naam, adresgegevens & haar geboortedatum nodig. Dan kan ik het direct voor haar uitzetten via ons systeem. Dat doe ik graag voor jouw moeder! :)

Laat maar weten welke optie je liever hebt! Als je meer vragen hebt, dan horen wij dat graag van je.
Ook voor mijn moeder heb ik al een my t-mobile account aangemaakt. Doordat de tijd maar van 20 naar 30 seconden op te rekken is en je alsnog een bericht te horen krijgt was het mij nadat het uiteindelijk wel gelukt was de voicemail "uit te zetten" niet direct duidelijk.
Blijft dat het uitzetten van de voicemail niet goed werkt. Alle signalen die ik gisteren ontving, sms en op my t-mobile vertelden dat de voicemail uit stond en toch bleef een oproep na 4x overgaan zo'n 15 seconden doorgaan naar de voicemail.
Alle mogelijkheden met speciale codes zijn mij nu duidelijk maar geeft uiteindelijk niet een gewenste uitkomst.

Ik hoor van mijn moeder dat veel van haar vriendinnen en kennissen klagen over de korte rinkeltijd.
Ik wil T-mobile hierbij vragen om na te denken over een langere rinkeltijd. Zoals gezegd zou tot 60 seconden volgens mijvoldoen.
Ik heb prepaid en geen voicemail! Het schijnt via mytmobile te regelen zijn. Zie screenshot.

Dit staat in een ander topic:

Je kunt via SMS je voicemail tijdelijk aan- of uitzetten:
SMS het woord AAN naar 1233 of
SMS het woord UIT naar 1233.
T-Mobile stuurt een SMS terug ter bevestiging.

Indien uit doen niet lukt. Probeer anders je voicemail eerst aan te zetten, en dan weer uit."

Nog even een aanvulling op bovenstaande.
Mijzelf net weer even zelf gebeld op mijn mobiel. Met mijn werkmobiel met vodafone abbonement.
voicemail staat nu echt uit maar er gebeurt wel iets raars. Op het toestel waar ik mee bel blijf ik nu 11 maal een oproeptoon horen. Op de telefoon met mijn t-mobile abbonement gaat de telefoon 4 maal over en dan wordt de verbinding verbroken, toestel staat weer in rust stand, vervolgens gaat het toestel weer 4 maal over, verbinding wordt weer verbroken toestel weer in rust, en vervolgens gaat het toestel nog een paar keer over tot het bellende toestel stopt met bellen omdat de maximale tijd voor een oproep bereikt is.
Vervolgens hoor ik ook geen bericht meer.
Hiermee is dus gerealiseerd wat ik vraag echter hoe dit dan komt is mij met alle uitleg niet duidelijk.
Heel vreemd. Lijkt me wel verwarrend ( die Tmobile telefoon die steeds zwijgt en rinkelt).
Misschien heeft Tmobile speciaal iets voor u geregeld? Heeft u contact gehad met Tmobile?
Vervolg op bovenstaande
Net mijn voicemail weer aan gezet. Per SMS, bevestiging ontvangen voor de zekerheid toestel uit en weer aan gezet. Op my t-mobile staat ook dat voicemail weer aan staat.
echter als ik mijzelf bel ga ik niet naar de voicemail. Oproep loopt op dezelfde wijze als in bovenstaande bericht
Hallo Matti
Ik heb vorige week toen ik mijn moeders toestel wilde instellen diverse keren met de helpdesk gebeld. Zij konden niet veel meer vertellen dan wat ikzelf ook opmy t-mobile kan zien.
Ik hoop dan maar dat de moderators van dit forum goede informatie en een oplossing hebben. Eigenlijk zou hier de technische dienst naar moeten kijken.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi OLDENZ,

Opmerkelijk dat de rinkeltijd verlengd lijkt, dat zou niet mogelijk moeten zijn. Kun je aangeven over hoe lang we het dan ongeveer hebben?

In ons systeem zie ik dat jouw voicemail is ingeschakeld, dus inkomende oproepen zouden gewoon doorgeschakeld moeten worden naar jouw voicemail. Het kan zijn dat dit nog niet goed verwerkt was. Kun je anders ook eens jouw doorschakelingen controleren? Wellicht heb je deze per ongeluk in al je handelingen onderbroken en gaat het daardoor mis.

We horen graag van je of het ondertussen weer goed werkt!
Maar hier is toch meer aan de hand. De vOicemail zou AAN staan, maar toch staat hij niet aan. En dan die telefoon die steeds stopt met rinkelen en dan weer doorgaat... Kan Tmobile dit verklaren?
Ik heb nadat ik twee dagen geleden de voicemail weer aangezet had, een paar keer geconstateerd dat de voicemail nog uit stond.
De volgende dag was de voicemail gewoon weer aan.
Lijkt er dus op dat het voicemail aan en uitzetten gewoon vertraagd wordt doorgevoerd. Ergens in de volgende 24 uur vindt de aanpassing pas werkelijk plaats.
en zoals Matti ook opmerkt ik ben ook wel benieuwd naar een inhoudelijke reactie over wat er beschreven is.
donderdag 10 aug, 17.13 u voicemail uitgezet. Vrijdag rond 18.00 was deze uit zoals boven beschreven en vrijdag om 20.08 voic3mail weer aangezet. Zaterdagavond was deze weer aan
Reputatie 7
Badge +20
Hi OLDENZ en Matti100,

Op dit moment heb ik geen logische verklaring voor het stoppen van het gesprek en het daarna weer doorgaan. Om dit uit te pluizen en/of door te zetten naar onze technische afdeling heb ik ook wat meer informatie nodig. Gebeurt dit namelijk bij álle oproepen of alleen van één nummer (het zakelijke abonnement)? Zou je jouw simkaart eens in een andere telefoon kunnen plaatsen en vice versa om te kijken of het dan ook gebeurt? Daarnaast hebben we ook een aantal data en tijdstippen nodig waarop dit voorkomt, laten we zeggen 3 voorbeelden.

Het kan inderdaad kloppen dat dit even duurt voor het verwerkt is, aangezien dit op ons netwerk moet worden aangepast. Het kan dus goed kloppen dat het aanzetten van voicemail en het daadwerkelijk ingeschakeld worden van de voicemail soms wat langer duurt. Het is nu wat verwarrend, door het continu uit- en aanzetten, maar hij staat nu aan op My T-Mobile, jouw toestel én dit is hoe je het wilt?

Als je nog aanvullingen of vragen hebt, dan horen we dat graag!

Reageer