Beantwoord

Voicemail password niet geaccepteerd

• 12 juni 2015
  • 7 reacties
  • 559 Bekeken

Hallo,

Ik zit een jaar in het buitenland en moet dus om mijn oicemail te beluisteren altijd een password intoetsen.
Soms, heeeel soms wordt dat in 1 keer geaccepteerd. Meestal niet.
Als het de tweede keer weer niet wordt geaccepteerd, wordt vriendelijk maar zeer resoluut de verbinding verbroken. Gruwelijk irritant omdat ik 100% zeker weet dat ik de code juist heb ingetoetst. Zeker na 10x proberen ben je er wel zeker van dat het de juiste is.
Ook kreeg ik ongevraagd een keer de code per SMS na het intoetsen van exact deze code. En ja: de doorge-SMS-te code was inderdaad precies wat ik ALTIJD intoets.

Allemaal leuk en aardig, maar ik zou zo graag de voicemail eens beluisteren.
Iemand een idee of dit houtje-touwtje systeem nog lang in de lucht blijft? En of er een methode is om dit te omzeilen?

Mijn dank is groot
icon

Beste antwoord door AmyP 15 juni 2015, 15:23

Hey Patrick,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Wat vreemd dat het niet helemaal goed gaat met je pincode. Ik wil je vragen deze eens opnieuw in te stellen. Dit doe je door naar 1233 te bellen en vervolgens optie 9, optie 2 en nogmaals optie 2 te kiezen en de verdere instructies te volgen. De sms met de code ontvang je door naar 1233 te bellen en een hekje te kiezen wanneer de code gevraagd wordt. De voicemail pincode kun je namelijk te allen tijde tijdens uw verblijf in het buitenland aanvragen door # te toetsen in het keuzemenu van je voicemail. Je pincode wordt dan direct per sms naar jouw mobiele nummer verstuurd.

Wil je ons laten weten of dit probleem met een nieuwe code nog steeds voorkomt? 🙂 Ik ben benieuwd naar je reactie!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Patrick,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Wat vreemd dat het niet helemaal goed gaat met je pincode. Ik wil je vragen deze eens opnieuw in te stellen. Dit doe je door naar 1233 te bellen en vervolgens optie 9, optie 2 en nogmaals optie 2 te kiezen en de verdere instructies te volgen. De sms met de code ontvang je door naar 1233 te bellen en een hekje te kiezen wanneer de code gevraagd wordt. De voicemail pincode kun je namelijk te allen tijde tijdens uw verblijf in het buitenland aanvragen door # te toetsen in het keuzemenu van je voicemail. Je pincode wordt dan direct per sms naar jouw mobiele nummer verstuurd.

Wil je ons laten weten of dit probleem met een nieuwe code nog steeds voorkomt? 🙂 Ik ben benieuwd naar je reactie!
allereerst: als ik 1233 bel (vanuit het buitenland) kan ik alleen eerst mijn password intoetsen of opvragen.
Toch maar even opgevraagd en nogmaals een SMS met de mij bekende code gekregen.
Daarna opnieuw gebeld met 1233: "toets uw password in, gevolgd door een hekje". Eerste keer ingevoerd, 3x gechecked, wordt niet geaccepteerd. nogmaals ingevoerd en weer 3x gecheched: antwoord: "tot de volgende keer, tuut-tuut-tuut"
Dus mijn password wijzigen kan ik ook niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Patrick70,

Heel vreemd dat dit bij jou zo werkt! :S

Ik heb gelijk een onderzoek hiervoor laten starten door onze technische dienst. Zij zullen hier snel met je contact over opnemen, wanneer zij een uitkomst hebben of eventueel meer info willen.

Hopelijk is het snel opgelost! Mocht je nog vragen hebben, laat het dan weten! 🙂
allereerst: als ik 1233 bel (vanuit het buitenland) kan ik alleen eerst mijn password intoetsen of opvragen.
Toch maar even opgevraagd en nogmaals een SMS met de mij bekende code gekregen.
Daarna opnieuw gebeld met 1233: "toets uw password in, gevolgd door een hekje". Eerste keer ingevoerd, 3x gechecked, wordt niet geaccepteerd. nogmaals ingevoerd en weer 3x gecheched: antwoord: "tot de volgende keer, tuut-tuut-tuut"
Dus mijn password wijzigen kan ik ook niet.

Ik zit nu een aantal dagen in het buitenland. Ik ervaar hetzelfde probleem. Bij het invoeren van mijn opgevraagde password (# in voicemailmenu), krijg ik de melding dat het ingevoerde password niet correct is? Ik zie dat deze post al 3 jaar oud is, maar ik zie niet dat er een oplossing gegeven is voor dit probleem. Is hier inmiddels een oplossing voor gevonden?

Groet, Peter Berg
Reputatie 3
Dit is een probleem dat al jaren bestaat en nog jaren zal blijven duren.
Bij alle telecomproviders, niet alleen bij T-Mobile trouwens.

De gegenereerde “piepjes” van je toetsen bij het intypen van je password komen niet altijd door. En dan worden één of meerdere cijfers van je password niet herkend. Komt ook voor als je in Nederland bent, maar de kans op fouten in het buitenland is groter.
(vergelijk het met storingen in telefoongesprekken zoals je regelmatig hoort op de radio)

Er is geen oplossing voor, behalve geduldig opnieuw proberen ...
(ook is niemand bezig dit op te lossen trouwens)
Na een aantal keer ingebeld te hebben en steeds na 2x weer verbroken te worden, pakte hij opeens wel de code....? Dus dan zal het gewoon een kwestie zijn van " de aanhouder wint...."

Bedankt in ieder geval voor de reactie.
Reputatie 3
Dus dan zal het gewoon een kwestie zijn van " de aanhouder wint...."
Inderdaad, het is niet anders ...
Gaat lukken hoor! Geduld is een schone zaak (maar wel str*ntvervelend).

Reageer