Beantwoord

Voicemail uitzetten

• 8 januari 2017
  • 12 reacties
  • 392 Bekeken

Hallo, ik heb mijn voicemail uitstaan in t-mobile en dat werkt. Maar met het nummer van mijn vrouw -zelfde type toestel- is het helaas een ander verhaal.

Ik heb diverse keren voicemail uitgezet in haar t-mobile maar toch staat die telkens weer aan als ik daarna opnieuw inlog.

De laatste keer -vorige week- heb ik haar voicemail in tmobile dus maar eens tijdelijk uitgezet, voor een zo lang mogelijke periode.

Vervolgens opnieuw ingelogd. Vanaf die actie krijg ik telkens dit te zien bij de voicemailinstelling:
"Er is een fout opgetreden bij het ophalen van de gegevens. Probeer het later opnieuw. ¨

Ik kan dus niet meer zien wat er ingesteld staat en ook niets meer wijzigen door deze melding.

Ik zou graag haar voicemail definitief willen uitzetten. Ik heb zojuist het 1233 nummer al verwijderd van haar telefoon zodat daar niet meer naar gebeld gaat worden.

Ik hoop dat jullie de instelling wel kunnen aanpassen naar "uit".

Vriendelijke groet, Theo
icon

Beste antwoord door Hajar 9 januari 2017, 13:41

Hi Theo,

Ik zie dat Michel al met je heeft meegedacht. Heb je toevallig doorschakelingen aanstaan? Zo ja, zet die dan eerst uit. Het uitzetten van doorschakeling doe je als volgt; Toets: ##002# in en druk op bellen. Probeer dan nogmaals voicemail uit te zetten. Lukt dat niet bel dan naar 1233 om Voicemail te activeren en probeer dan nogmaals om voicemail uit te zetten.

Ik hoor graag van je of het is gelukt! 🙂
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3
Beste TheoL59,

Welkom op het forum van T-Mobile!

Ik kan goed begrijpen, dat het je een beetje gaat frustreren als het niet wilt lukken, om de voicemail van u vrouw te deactiveren.
Zeker als er ook nog een een fout melding wordt weergegeven.

De procedure om de voicemail goed te kunnen uitschakelen, is als volgt:

> Schakel de voicemail functie uit, via de My T-Mobile account.
> Zet nu het toestel (waarvan de voicemail uitgeschakeld dient te worden) helemaal uit.
> Schakel het toestel na enkele minuten, op de gebruikelijke wijze, weer aan.
Hiermee bevestig je voor het systeem, dat je voicemail niet meer wilt gebruiken.

> Nu staat voicemail helemaal uit!

Let op!
Door met het nummer 1233 te bellen (ook als de per ongeluk gebeurd), geef je het systeem weer te kennen, dat je weer gebruik wenst te maken van voicemail.
Dus goed dat u dit verkorte nummer heeft verwijderd uit het contactenoverzicht van u vrouw, zodat er niet meer (per ongeluk) naar 1233 gebeld kan worden.

Mocht u bovenstaande procedure niet meer kunnen uitvoeren, omdat u dan weer uitkomt op de fout melding, dan zal binnen 2 werkdagen een moderator nagaan of de voicemail van u vrouw goed is uitgeschakeld of dit alsnog voor u doen.

Hoop dat ik u hiermee op weg heb geholpen.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik heb net weer gekeken en krijg inderdaad nog de foutmelding te zien. Kan dus zelf niets regelen aldaar. Wacht ik de actie van de moderator dus maar even af.

Vriendelijke groet,
Theo
Reputatie 7
Badge +20
Hi Theo,

Ik zie dat Michel al met je heeft meegedacht. Heb je toevallig doorschakelingen aanstaan? Zo ja, zet die dan eerst uit. Het uitzetten van doorschakeling doe je als volgt; Toets: ##002# in en druk op bellen. Probeer dan nogmaals voicemail uit te zetten. Lukt dat niet bel dan naar 1233 om Voicemail te activeren en probeer dan nogmaals om voicemail uit te zetten.

Ik hoor graag van je of het is gelukt! 🙂
Ik heb de voicemail op dat toestel aangeroepen en de bestaande voicemailtjes verwijderd. Doorschakelen had ik eerder al uitgezet met ##002# maar heb ik nogmaals gedaan

Vervolgens heb ik UIT naar 1233 gestuurd per sms. In Tmobile krijg ik namelijk telkens de foutmelding te zien dus daar kan ik niets wijzigen.

Daarna heb ik de telefoon uitgezet en vervolgens weer opgestart.

Helaas krijg ik toch weer voicemail als ik vervolgens het toestel van mijn vrouw bel en we niet opnemen.

Vr.groet Theo
Reputatie 7
Badge +20
Hi Theo,

Ik zie dat je mijn laatste tip in de bovenstaande reactie nog niet hebt uitgeprobeerd. Zou je eens kunnen bellen naar 1233 en je voicemail activeren? Als je hem hebt geactiveerd dan kun je hem vervolgens uitzetten door te sms'en naar 1233. Vaak is dit wel de oplossing.

Laat je even weten of het is gelukt?
Hallo Hajar,

Ik had 1233 gebeld en daar een wachtwoord en een welkomsboodschap moeten inspreken. Ik neem aan dat ik daarmee de voicemail weer geactiveerd heb. Vervolgens heb ik alle berichten uit de voicemail box verwijderd. Daarna UIT gesmsed naar 1233 en daarna de telefoon uitgezet.

Vr.gr. Theo
Reputatie 7
Badge +20
Hi Theo,

De voicemail staat nog altijd niet uitgeschakeld begrijp ik? Zou je mij anders in een privébericht het telefoonnummer van jouw vrouw, plus naam, adres en geboortedatum kunnen sturen? Ik ga dan kijken of het mij in het systeem wel lukt!

Hoor graag van je of het alsnog gelukt is!
Hallo David,

Ik heb het privebericht met de gevraagde gegevens al naar je toegestuurd.

Ben benieuwd of het lukt.

Vr.groet, Theo
Reputatie 7
Badge +20
Hi Theo,

Ik heb hier gister ook op gereageerd, als het goed is staat de voicemail nu uit! 🙂
Hallo David,

Bedankt, ik had het bericht gisterenavond gezien , haar telefoon uit en aan gezet en vervolgens geprobeerd. Helaas kreeg ik toch weer haar voicemail na 20 seconden.

Ik heb vervolgens geprobeerd haar tijd van 20 naar 30 seconden te zetten om haar langer de tijd te geven om op te nemen maar ook die "61" code werkte niet.

Vervolgens heb ik het maar opgegeven en een lange welkomsttekst ingesproken waarin gezegd wordt haar opnieuw te bellen. Kortom, om voicemails te ontmoedigen 🙂

Vriendelijke groet, Theo Lumens
Reputatie 7
Badge +15
Hi Theo,

Ik help je hier graag verder mee!

Bij het aanpassen van de voicemail van je vrouw krijg ik momenteel een foutmelding. Ik wil het heel snel oplossen maar daar heb ik wel jullie hulp bij nodig 🙂.

Zou je eens met het nummer van je vrouw willen bellen naar 1233 om de voicemail nogmaals volledig te activeren. Mocht dit niet lukken, zou je dan willen kijken of er een doorschakeling actief staat? Dit kan er namelijk voor zorgen dat het uit- en aanzetten van de voicemail niet lukt. Je kunt dit checken door ##002# in te toetsen en op 'bellen' te drukken.

Zou je ons daarna hier een seintje willen geven? Wij kunnen de voicemail daarna voor je vrouw uitzetten. Ik zie je reactie graag tegemoet!
Hallo Amy,

Bedankt, ik heb zojuist 1233 gebeld met haar telefoon en ook de ##002# uitgevoerd. Ben benieuwd!

Overigens; ik krijg die foutmelding in Tmobile vanaf het moment ik haar voicemail op "tijdelijk uit" heb gezet. Daar is blijkbaar iets niet helemaal goed gegaan.

Vriendelijke groet,
Theo Lumens

Reageer