Vraag

Voorwaarden opmaken beltegoed bij verlaging bundel

• Doet lekker mee
  • 2 reacties
Mijn contract is vrijgekomen. Heb beltegoed over en wil dus nu mijn bundel verlagen in Relax 2011.
Nou hoor ik dat dat wel kan maar dat na verlaging het beltegoed wat je nog hebt staan na het verbruik van je maandelijkse normale bundel opgemaakt wordt volgens de voorwaarden buiten de bundel. Dat is dus van iets van 8 cent naar 30 ct per minuut en gaat je oude tegoed dus veel sneller op.
Is dit waar? Waar kan ik dit terugvinden want zit al even te zoeken maar zie nergens iets staan.

21 reacties

Reputatie 6
@Jell
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Ik heb het voor je opgezocht en als je tegoed over hebt wordt het verbruikt tegen het binnen de bundel tarief. Deze informatie kun je terugvinden op de T-Mobile Tarievenlijst.
Dank je Ruben.
Ik had je reactie gemist en dus nog een keer gebeld naar de klantenservice. Ik geloof niet dat ik het nog snap.
Deze medewerker zei eerst ook dat je je beltegoed opmaakt voor binnen de bundel tarief, maar bij zijn navragen werd gezegd dat dit niet zo was. Je zou eerst je nieuwe bundel opmaken en daarna je oude tegoed aanspreken maar dan voor het buiten de bundel tarief. De vorige medewerker zei dit ook. Ik kan er echter nergens iets over terugvinden, ook niet in de tarievenlijkst Relax '11.
Als het klopt over dat buiten de bundel tarief vind ik dat slecht en schandalig. Als ik m'n bundel verlaag zouden er kennelijk opeens andere regeltjes gaan gelden. Daarnaast zou de communicatie hierover echt slecht zijn, zowel naar mij als onderling.
Laat ik jouw antwoord maar even aanhouden dan, dat klinkt beter.. Kom er dan vanzelf achter.
Heb ook veel te veel beltegoed. Wil dus als mijn contract afloopt ook een ander (lager) abonnement of een Sim-only kaart.

Heb nu een relax 20 abonnement met web'nwalk.

Bij de vorige contractverlenging werd het openstaande beltegoed gebruikt om de 1e maanden van het nieuwe contract het nieuwe maandbedrag hieruit te betalen en hoefde ik dus niets (of bijna niets) zelf te betalen.

Geldt dat nu ook weer?
Reputatie 6
@gebbie

Nee helaas is dit geen mogelijkheid 😞. Je kunt wel na contractperiode je abonnement verlagen en zodoende je tegoed verbruiken tegen een lager maandbedrag. Ik zie dat je abonnement loopt t/m 22/09/2012 dit betekend dat je op 23/09/2012 je tariefplan kan verlagen. Dit kun je dan doen via My T-Mobile.
nu ik zit met het zelfde probleem mijn abbo is in juni af gelopen en ik heb dik 380€ bel tegoed dus heb ik maar mijn iphone verkocht en zelf een samsung galaxy note gekocht ben er zeer tevreden mee maar 509€ is wel erg veel geld voor zo telefoon maar omdat ik zoveel beltegoed heb dacht ik van ja dat kan uit dan verlaag ik mijn relax 35 abonnement met web'nwalk en doe geen contract verlening maar ik lees zoveel andere dingen erover terwijl een medewerker van de t-mobile winkel mij verzekerde dat ik mijn abbo gewoon kon verlagen en mijn beltegoed kan opmaken en als het op is dan voorlopig weer verhogen dat zou maandelijks kunnen als ik het contract maar laat bestaan.
wie kan mij daar meer over vertellen.
Reputatie 6
@Torque

Ik zie in de gegevens dat je huidige abonnement loopt tot 17 juli 2012. Zodra het 18 juli is kun je het abonnement verlagen op My T-Mobile. Je abonnement loopt dan stilzwijgend door en wordt niet verleng met 1 of 2 jaar.
Reputatie 2
Hoi, ik heb hier ook een vraag over. Mijn abonnement is afgelopen sinds deze week, heb ook nog veel beltegoed over. Weet dat ik maandbedrag kan verlagen, wilde ik zojuist ook gaan doen, maar zie dat ik alleen nieuw contract en dan flex2009 E 15 kan kiezen. Dat laatste is prima, maar hoezo nieuw contract ?? Ik wil voorkomen dat ik mijn grote beltegoed kwijtraak en wil dus juist geen nieuw contract. Maar zodra ik nieuw contract uitklk kan ik niets wijzigen. Hoe zit dit ?
Reputatie 6
@Mio1967

Ik heb bij deze je abonnement verlaagd naar de Flex 15 🙂!
Ik zit zelf nu momenteel met een Relax 45 met W n W plus, met een resterend tegoed van bijna 600 Eu...als mijn contract afloopt wil ik verlagen naar een Relax 15 om mijn beltegoed op te maken.

wat zijn de beste manieren om dit te doen? kan ik bijvoorbeeld met familie in de VS bellen voor de 1.25 p/m of valt dit dan weer buiten de bundel?
Reputatie 4
Badge +3
@Jeffero

Welkom op het T-Mobile Forum!:)

Wanneer je contract is verlopen kun je even aangeven dat je het abonnement wilt verlagen dan kunnen wij dit voor je omzetten. Helaas kun je met het Relax abonnement niet binnen de bundel bellen naar het buitenland. Voor meer informatie kun je hier kijken.
Reputatie 2
@Mio1967 Ik heb bij deze je abonnement verlaagd naar de Flex 15 🙂!

Dank je Ruben !
Reputatie 2
@Mio1967 Ik heb bij deze je abonnement verlaagd naar de Flex 15 🙂! Dank je Ruben !

Kan ik ook nog mijn internetbundel tijdelijk uitzetten ? Want met alleen bellen krijg ik mijn bundel nog niet leeg. KRijg het zelf niet voor elkaar. Nieuwe serie gaat in op 20 april, dus als het lukt voor die tijd, dan graag.
Reputatie 4
Badge +3
@Mio1967

Ik heb de web'n'walk Standard internetbundel per vandaag ook voor je uitgezet. Je kunt deze voortaan ook zelf aan-of uitzetten via My T-Mobile bij 'Bekijk en wijzig je abonnement'. 🙂
Reputatie 2
Ken ik ergens instellen hoeveel er verbruikt mag worden ???

Kom net tot de ontdekking dat er E 100 aan beltegoed is afgeschreven nu voor internet kosten 😞 Zo vaak internet ik niet naar mijn idee en meestal is het dan ook nog via Wifi thuis. Waarom kunnen jullie dat nu wel aangeven hoeveel MBs dat zijn en was die info nergens te vinden toen ik WnW had, baal baal. Heb WnW nu gelijk weer aangezet, want dit soort dingen kan ik me niet veroorloven ! Hoop dat het gelijk per vandaag weer ingaat en niet pas eind van de maand. Hoe kan ik regelen dat ik een sms krijg als er veel verbruikt/verbeld of wat dan ook wordt ?
Reputatie 7
@Mio1967

Doordat de Web'n'walk bundel gedeactiveerd was, betaal je € 1.- per MB. Ik weet niet welk toestel je gebruikt maar er zijn verschillende gratis app's te verkrijgen die je inzicht geven in je data-verbruik. Ik kan je bevestigen dat op 2 juni de Internet Voordeelbundel Web'nWalk weer is geactiveerd.
Reputatie 2
@Mio1967 Doordat de Web'n'walk bundel gedeactiveerd was, betaal je € 1.- per MB. Ik weet niet welk toestel je gebruikt maar er zijn verschillende gratis app's te verkrijgen die je inzicht geven in je data-verbruik. Ik kan je bevestigen dat op 2 juni de Internet Voordeelbundel Web'nWalk weer is geactiveerd.

Ik heb een Nokia Lumia 800. Maar goed, WnW staat nu weer aan, dus hopelijk volgende keer geen extra kosten meer. Ben alleen wel bang wat dit gaat doen in het buitenland. Hoe kan ik voorkomen dat ik extra internetkosten krijg ?
Reputatie 4
Badge +3
@Mio1967

Je kunt in het buitenland 'data roaming' uitzetten zodat je geen contact kunt maken met mobiel internet in het buitenland. Je kunt hier kijken voor een stapsgewijze uitleg.
Ik wilde gisteren bij de phone house mijn abonnement verlengen maar ik kreeg te horen dat mijn beltegoed dan gaat vervallen wat ik nog heb.Ik ga dan wel mijn abonnement verlagen van 30 naar 24,95 euro.Klopt het dan dat ik mijn beltegoed kwijt ben??!!
Reputatie 4
Badge +3
@timmert

Welkom op het T-Mobile Forum!:)

Wanneer je zou verlegen raak je inderdaad je opgespaarde tegoed kwijt. Ik raad je dan ook aan om het abonnement te verlagen tot je beltegoed op is. Wanneer je er voor kiest om je tariefplan te verlagen dan sluit je hiermee geen nieuw contract af en je kunt dan op elk moment verlengen en behoudt een opzegtermijn van 1 maand. Kijk voor de verschillende tarieven hier.
Vraagje: mijn abb. loopt tot  mei 2013 ivm een 2jarig abb. Nu is het toch mogelijk om na 1 jaar je abb te wijzigen naar een lager tarief?
Waarom heb ik die mogelijkheid niet op my t mobile?
Mvg Tamara
Reputatie 5
@Tamara0601 Welkom op het T-Mobile forum!

Het is niet mogelijk om je abonnement te wijzigen naar een lager tarief binnen je contractperiode. Je kunt éénmaal factuurmaand je tariefplan verhogen of teruggaan naar je oorspronkelijke tariefplan.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden.

Reageer