Vraag

Voorwaarden T-Mobile Flex

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

231 reacties

Reputatie 7
@ahtara3
Ik heb je een priv
Reputatie 2
Duidelijk, dank je. Ben erg benieuwd naar de volgende factuur! Er moet nog steeds een verrekening plaats vinden van vorige maand,waar weer
Reputatie 2
nee er word ook alleen het bedrag minus de btw aan beltegoed gegeven...dus van die 25 euro dat ik betaald krijg ik ook maar 21 euro beltegoed...dat is toch niet gebruikelijk?
Reputatie 2
Zakelijk abo. zou ik nooit nemen bij T. Ook hier geldt weer dat ander providers betere en goedkopere abo's hebben ! Je kunt beter een particulier ab. afsluiten als je een een-manszaak hebt. Ook deze kosten zijn vlgs mij (deels) aftrekbaar als zakelijke kosten.
Reputatie 2
Geachte T-Mobile'rs,

Ben vanaf 2005 lid van T-Mobile en vind 't toch wel eens tijd worden voor een nieuwe telefoon.
Zit nu met een oud Samsung toestel (type onbekend) die na 5 jaar gebruik toch wel ze gebreken begint te vertonen.

Nu zou ik graag naar een wat goedkoper abonnement willen gaan, bijvoorbeeld 20,00 Euro in de maand i.p.v de 30,00 Euro in de maand die ik sinds 2005 maandelijks netjes betaal. (beltegoed verlies is te overzien)

Een nieuw toestel zonder extra kosten en een goedkoper abonnement per maand zou natuurlijk fantastisch zijn!
Is dit te realiseren?

Met vriendelijke groeten,

SyntaxNL

Overige informatie
Tariefplan: Flex 30, 2 jaar
Startdatum contract: 30 september 2005
Reputatie 2
ik heb t ook niet over een zakelijk abo maar over een particulier...ik heb nog een oud abonnement lopen van flex zodoende
Reputatie 7
kamaron schreef:

nee er word ook alleen het bedrag minus de btw aan beltegoed gegeven...dus van die 25 euro dat ik betaald krijg ik ook maar 21 euro beltegoed...dat is toch niet gebruikelijk?

Wat xiexie1969 zei klopt. Op je factuurspecificatie kun je op pagina 1 zien dat alle kosten, ook de gemaakte kosten, weergegeven worden excl. BTW. Onderaan de berekening wordt de BTW erbij opgeteld. Je kunt op de volgende pagina's van je specificatie zien dat de prijs van een sms en belminuut ook zonder BTW wordt weergegeven.

Zie hier voor meer uitleg over je Flex factuur:

https://www.t-mobile.nl/My_T-mobile/htdocs/page/billing/sheet/factuuruitleg_flex.aspx

Gr.
Reputatie 2
Zolang je een abbonement hebt loopt het door. Ik ben ook niet van plan om te wijzegen. Alles gaat uit de bundel. Met relax is alles in het buitenland extra. Dan kan je internet wel aanbieden voor 2.50, in de vakantie halen ze toch geneog binne om dat het niet meer uit de bundel gaat ,ook sms en bellen.Heb nu web en walk basis agesloten als extra toevoeging en blijf gwoon 10 euro betalen voor flex 10 samen 19.95
Reputatie 2
Dit topic kan verwijderd worden.
Zal vandaag nog een meer gedetailleerd topic aanmaken met me vraag / vragen.
Reputatie 5
Je kunt je flex 30 terug zetten naar flex 15, je kunt nu niet meer verlengen met flex. Als je van je flex af wil, kun je zelf op aanbiedingen klikken met verlengen, daar zal heus wel een nieuwe telefoon met goedkoper abonnement tussen zitten. Als het relax wordt, krijg je je overgebleven tegoed mee.
Veel meer mogelijkheden zul je niet hebben, eventueel een losse telefoon kopen.
Reputatie 2
Bedankt voor de reactie, foosa8
Zoals aangekondigd heb ik een nieuw topic geopened met wat meer gedetailleerde informatie.
Zie topic link: https://t-mobile-forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=114973

Nogmaals, dit topic kan verwijderd worden.
Reputatie 2
Hallo allen,

Vroeger was ik klant bij Orange en had veel beltegoed over en nam dit mee naar mijn nieuwe Flex abonnement bij T-Mobile. Belminuten werden netjes afgeschreven (vanuit meegenomen tegoed saldo) tegen Flextarieven.

Nu ben ik een aantal maanden van Flex naar Relax overgestapt met behoud van mijn beltegoed en nu zakt mijn saldo ineens als een plumpudding in elkaar.

Ik heb de facturen helemaal doorgespit en wat blijkt, ten eerste wordt er niet meer per sec. afgerekend maar per minuut. Maar waar ik het meeste van schrok was dat ik zo snel door mijn saldo heen ging omdat het bellen tegen een tarief gaat van 0,25 cent per minuut.

Echt belachelijk: een gesprek van 1 uur komt dan uit op
Reputatie 2
@Ritchie
Na je vernieuwing gebruik je eerst je resterende Orange beltegoed, dan het resterende Flex beltegoed. Beide tegoeden worden verbruikt tegen de tarieven buiten je bundel.
Daarna ga je pas het tegoed van je nieuwe Relax bundel gebruiken.
Reputatie 2
Dit is nou echt weer zo'n streek waardoor je die Youp van het Hek houding krijgt en terecht!
Waarom wordt dit er niet bij verteld door de helpdesk wanneer je vraagt hoe het zit met je oude Flex saldo wanneer je eventueel oversluit naar Relax?

Er wordt dan alleen verteld dat je je saldo behoudt. Er wordt niet gezegd dat dat tegen een hoger tarief wordt verrekend. Als je het goed bekijkt schroeven ze zo mijn toenmalige saldo van zo'n
Reputatie 2
@Ritchie
Je ontbindt het ene contract om het nieuw contract te krijgen. Het is aan jou om je beltegoed te gebruiken. Als je dat niet doet en je stopt met het abonnement dat je hebt, dan vervallen je rechten daarop. Je hebt immers 2 jaar de tijd gehad om je maandelijkse bundel te gebruiken. Van T-Mobile mag je na be
Reputatie 2
Ik ben recent overgestapt op het nieuwe iPhone abbonnement met een Android telefoon. Leek allemaal perfect te gaan en klantenservice had bevestigd dat ik mijn Flex tegoed (EUR 180) gewoon zou kunnen meenemen. Voor zover ik me kan herinneren werd dat ook in de winkel nog bevestigd (die man wist uberhaupt nog niet veel van deze nieuwe abbonnementen dus had dat even nagebeld). Nu blijkt de EUR 180 ineens verdwenen en wordt mij verteld dat ik dan verkeerd ben voorgelicht en dat er niets over mijn eerdere vraag hierover in het telefoon systeem staat. Terwijl mijn Flex 45 tegoed van 2007 er nog wel staat, dus waarschijnlijk is er over die periode een andere regeling.

Hierbij dus even een waarschuwing voor de mensen op een Flex abbonnement. Nu mag ik langs de winkel om te bekijken of die verkoper wellicht nog weet dat hij dat ook verkeerd bevestigd heeft gekregen, anders hebben ze me slechts 50% vergoeding aangeboden. Ik wil of gewoon 100% vergoeding of mijn abbonnement verlenging met terugwerkende kracht annuleren, juist vanwege mijn openstaande tegoed ben ik bij T-Mobile gebleven. Ik baalde al dat Flex was verdwenen (en vooral buitenland bellen nu veel duurder wordt).

Als er andere mensen met dit zelfde probleem zijn hoor ik dat graag!
Reputatie 2
@dreas
Na overleg kan ik je nogmaals een vergoeding van 50% aanbieden. Het is zo dat, door het activeren van een nieuwe bundel en een nieuwe contractsperiode, wijzig je de voorwaarden van je bestaande abonnement. Je be
Reputatie 2
Webco1959. Laat ik jullie allereerst complimenteren voor deze goede service. Ik word telefonisch ook altijd uitstekend en ongelooflijk snel geholpen. Waar ik mij aan erger is dat ik dit zeer expliciet vooraf had gevraagd, de betreffende persoon eerst iemand intern moest bellen om het na te vragen en mij nu wordt verteld dat hier in jullie systeem niets over terug te vinden is. Ik vind het onterecht dat ik daardoor EUR 90 moet inleveren (bovenop de relatief dure verlenging). De hoofdreden dat ik klant ben gebleven, ondanks dat ik in een nieuwe abbonnementsvorm werd gedwongen, is omdat ik zoveel tegoed had opgebouwd. Dat is ook precies de reden waarom ik met jullie klantenservice vooraf had gebeld.

De "bewijslast" blijft natuurlijk lastig voor mij, ik neem de telefoongesprekken immers niet op. Nu hoop ik dat de winkel mijn vraag kan bevestigen, vanwege de introductie van deze nieuwe abbonnementsvorm wilde de betreffende meneer namelijk zelf ook alles even controleren met jullie centrale helpdesk. Die zien alleen zoveel mensen op een dag dat ik mij goed kan voorstellen als deze persoon dat niet meer weet. Wellicht is dat nog wel in jullie call logs terug te vinden?

Nu begrijp ik dat het mijn woord tegen dat van jullie zal blijven. Vandaar mijn vraag hier of er anderen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt. Ik ga er volkomen vanuit dat jullie eerlijk handelen, dus ik moet zelf nu eerst uitzoeken wat mijn rechten zijn en in hoeverre ik kan aantonen onjuist voorgelicht te zijn. Uiteraard kan ik mij ook vergissen, maar dat lijkt me hier nu niet het geval.
Reputatie 7
Je beltegoed had je meegekregen als je naar relax had verlengd, in plaats van een i-phone abonnement. Een geval van elkaar verkeerd begrepen denk ik. Je wordt tot nu toe trouwens niet gedwongen naar b.v. relax. Je had je flex nog door kunnen laten lopen, je had niet hoeven te verlengen. Misschien kun je vragen om naar een relax te gaan met teruggave van je beltegoed. Anders is 50% vergoeding nog niet zo heel slecht.
Het zijn inderdaad hele vervelende verrassingen zo, je opgespaard tegoed ineens weg!
Reputatie 2
Ik lees in de andere topics op dit forum inderdaad dat het tegoed alleen naar een Relax kan worden meegenomen. Lijkt dan toch een miscommunicatie te zijn geweest, hoewel ik toch heel duidelijk alleen over het iPhone abbonnement heb geinformeerd. Mijn hoop is dan op de verkoper uit de winkel, anders is het voorstel inderdaad niet heel slecht.

Nogmaals complimenten voor de service overigens, die is boven verwachting goed. Al met al wordt het zo toch een dure grap voor me (deel opgespaard tegoed weg, 24 maanden abbo en daarnaast ook nog EUR 60 bijbetaling voor mijn nieuwe telefoon). Maar goed, ik begrijp dat het bijplaatsen van al die zendmasten ook geld kost 😉
Reputatie 2
@dreas
Ik ben blij dat je ondanks wat er gebeurd, toch blij bent met de service. Daarom wil ik nog steeds graag weten of je de aangeboden compensatie accepteert. Ik voeg het dan zo gauw mogelijk erbij.
Reputatie 2
@Webco1959
Jullie service is altijd goed geweest. Ik weet niet of dat komt omdat ik veel betaal 😉 Maar heb altijd binnen 10 seconden een goed en prettig iemand aan de lijn.

Vandaag ben ik langs de winkel gelopen in de hoop dat de medewerker het zich nog kon herinneren. Hij was helaas niet aanwezig, dus ik moet op het contract nog even zijn naam opzoeken. Als die het zich ook niet kan herinneren vrees ik dat ik weinig keus heb en ben ik in ieder geval blij dat ik nog een deel van het betaalde geld terug ontvang. Ik laat deze week nog iets van me weten. Kan dat het beste hier of beter telefonisch?
Reputatie 5
@dreas

Op dit moment is bij ons bekend dat wij bereid zijn 50% te vergoeden. Je kunt het dus het beste via het forum laten weten, omdat wij hier allemaal van op de hoogte zijn.
Reputatie 2
Hoi,

Ik maak dan graag gebruik van het aanbod. In de winkel was de betreffende medewerker niet aanwezig en konden ze zich niet goed voorstellen dat ik daarover verkeerd zou zijn geinformeerd. Ik geloof het allemaal wel even dan. Jullie service is dusdanig goed dat ik ook weinig zin heb om naar een andere aanbieder te gaan.

Groet,

Dreas
Reputatie 2
@drea,

Heeft @Webco1959 je al een PM hierover gestuurd? Hij zal dit verder met je oppakken.
Succes!