Vraag

Voorwaarden T-Mobile Flex

Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 1 reactie
Het valt me de laatste tijd pas op dat je ook gesprekskosten (voor 1 minuut) kwijt bent als het toestel dat je belt niet opgenomen wordt. Sinds wanneer is dat? Geldt dat bij elke provider?

This topic has been closed for comments

231 reacties

Reputatie 6
gratis internet hoef je niet te betalen dus ook niet van je bel minuten
Reputatie 2
Hoi ik heb een abonnement van t mobile bij mijn samsung galaxy Relax 190 en een jaar lang gratis internet.Volgend jaar 6,95.
Nu is mijn vraag, ik hoef nu toch niet meer van mijn belminuten te betalen als ik ga internetten op mijn telefoon.?
Zo heb ik het in de winkel van jullie niet begrepen?..
Reputatie 2
je kan toch alleen nog maar flex verlengen? geen nieuwe meer nemen...
heb nu flex 20 , maar dat is al veel te veel.
ik heb nl ook familiy, en die nrs gebruik ik t meest (bel en sms met die nummers door de family gatis voor 10 euro p mnd)
en een lagere flex is niet mogelijk vlgs mij....
Reputatie 6
hallo je kan je flex gewoon door laten lopen na je contract , en dan heb je de mogelijkheid dat je je flex kan verlagen.maar dit kan alleen na het einde van je contract.
groetjes
je kan het verlagen en weer verhogen na het einde van je contract en met een opzeg termijn van 1 maand
Reputatie 3
hallo je kan je flex gewoon door laten lopen na je contract , en dan heb je de mogelijkheid dat je je flex kan verlagen.maar dit kan alleen na het einde van je contract.
groetjes
Reputatie 6
m309 je kan ook het stilzwijgend verlengen dan hou je je punten en je bel te goed en kan per maand opzeggen mischien ga je in de toekomst meer bellen
Reputatie 2
@m309
Je abonnement loopt tot 26/06/2011 en als je het om laat zetten naar een PrePaid dan komt je opgespaarde beltegoed en de T-Mobile Extra punten te vervallen.

ik heb al een aantal jaren een t-mobile abo, ben al een keer mijn tegoed kwijtgeraakt ivm omzetten van een abo. en wilde dat dus nu eigenlijk niet weer.....
maar zal mijn tegoed maar gewoon helemaal opmaken..
en jammer van de punten. mssch dat ik nog iets leuks zie...
Reputatie 5
@m309
Je abonnement loopt tot 26/06/2011 en als je het om laat zetten naar een PrePaid dan komt je opgespaarde beltegoed en de T-Mobile Extra punten te vervallen.
Reputatie 6
het is nog altijd zo dat je je abbo moet af maken ik neem aan toen je er aan begon ook de tel. gratis of goedkoop gehad heb?
Reputatie 2
aanvulling: doordat mijn abo al lang loopt heb ik dus ook een hoop punten, kan ik die ook gebruiken voor pre-paid tegoed (behalve als losse sims)?
Reputatie 2
hallo,
ik denk er over om mijn flex abo om te zetten naar een pre-paid, aangezien ik eigenlijk niet zo veel bel en sms. mijn tegoed is dus nu al opgelopen tot ruim 150 euro.
kan ik mjin tegoed gebruiken om prepaid tegoed aan te schaffen? (behalve als losse simmetjes?) ik wil mijn nummer behouden.
mijn abo loopt af in juni 2012.
volgens mij is dit een redelijk voordelig optie....
Reputatie 2
Beste Richie,

ik heb een soortgelijk verhaal meegemaakt op moment van verlenging van Flex naar Relax afgelopen jaar. Mij werd alleen verteld dat je je beltegoed behield, zowel in de winkel als telefonisch. Niets over buiten de bundel tarief. In de winkels wisten ze sowieso weinig, aan de telefoon meldde de jongen mij nog wel netjes na wat doorvragen dat ik er verstandig aan deed niet online af te sluiten i.v.m. het per minuut afrekenen. Ook dit stond niet op internet erbij vermeld en werd volgens hem bewust niet actief vermeld door de verkoop noch op internet en hadden ze al heel veel klachten over gehad, vandaar dat hij me wilde waarschuwen, dat was wel netjes. Ik stapte over met 150 euro en dit was grofweg in nog geen 3 maanden verbruikt bij exact hetzelfde belgedrag als de voorgaande twee jaar (ik had dit tegoed al ruim 1,5 jr staan met mijn oude abbo dus dat geeft al aan hoe je genaaid wordt) .Dit buiten de bundel tarief, was destijds ook " per ongeluk" niet duidelijk vermeld op de site noch aan de telefoon ergens (veel ge*** over werkzaamheden en updates zodat de site nog niet helemaal klaar was etc...)dus kon je er ook totaal niet achter komen. Hier heb ik achteraf een klacht over ingediend wegens valse voorlichting door de verkoopafdeling en heb ik hiervoor een geldbedrag gecompenseerd gekregen vanuit T-mobile(schiet je overigens geen meter mee op want je komt niet van het contract meer af) . Sterker nog de ene klantenservice medewerker had ruzie met de andere omdat degene aan de telefoon het helemaal met mij eens was dat er teveel kosten werden berekend en de andere vond dat er een standaard bedrag gecompnseerd moest worden, maar erover eens waren ze het wel dat hier geen goede voorlichting bij verkoop was gegeven en zelf wisten ze ook niet exact hoe het nu werkt bij t-mobile want hier hadden ze zelf geen uitleg over gehad.......!!!! Overigens aardige dames, maar die zaten overduidelijk ook met de werkwijze van T-mobile omhoog, zie daar het nut van navraag doen en informatie inwinnen bij de organisatie.

Raad je dus alsnog aan om een klacht in te dienen: ze geven het vrij snel toe en je krijgt iets van de kosten terug, geen wereldbedrag, maar dan heb je dat binnen en vervolgens een klacht indienen over de misleidende gang van zaken schriftelijk.
Reputatie 2
Inmiddels heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. Daar kreeg ik te horen dat wanneer ik het tariefplan van mijn Flex sim only abonnement verlaag, de voorwaarde dat bellen en smsen in het buitenland uit de bundel worden betaald, komt te vervallen. Verlaging van je tariefplan binnen Flex komt in feite dus neer op een overstap naar Relax.
Het wordt dus tijd voor een andere provider na vele jaren T-Mobile.
Reputatie 2
Hoop dat je meer succes dan mij hebt.

Ik krijg iig niks voor elkaar met m'n Flex abo en wil pertinent niet naar Relax. Voor mij is het dus vaarwel T-Mobile (bel toch zelden prive). Ben dat gezeik met bel bundels, sms bundels e.d. helemaal beu. Als ik 20 euro per maand betaal wil ik ook gewoon 20 euro (of meer) tegoed, geen 130 minuten op locaties en naar nummers dat het T-Mobile/aanbieder-X uitkomt.

Ben wat dat betreft altijd heel blij geweest met Flex (wat ze waarschijnlijk alleen noodgedwongen door de overname van Orange hadden overigens). Maar het is dus nu niet meer mogelijk. Kunt blijven bij wat je hebt, aanpassen naar iets anders (Flex) is niet mogelijk, kunt alleen naar Relax.

Ik ben m'n 320+ euro tegoed in ieder geval aan het op bellen (0900 service nummers a 1,30 van bijv. Thoorn.nl (nu geblokkeerd, maar er zijn alternatieven :D)) zodat ik daar zelf e.e.a. van terug zie. En niet geheel onbelangrijk, zodat T-Mobile het ook goed voelt. Het was mij iig niet bekend dat Flex beeindigd was en van enkele tarief verhogingen in de laatste jaren heb ik ook niks mee gekregen. Daarbij schiet het me behoorlijk in het verkeerde keelgat dat ze relax door m'n strot willen douwen. Ik heb niks aan relex, het enige waar ik m'n prive telefoon nog (nuttig) voor gebruik is buitenland/servicenummers/apps kopen, geen van dat allen valt in de relax bundel.

Bel weleens lokaal (met name als de telefoon van de zaak weer eens geen bereik heeft (hallo t-mobile!!)).. maar dat vind ik zelf niet zo boeiend. Kan op een ander ook goedkoper met gunstigere voorwaarden. Bovendien, als de telefoon van de zaak bereik zou hebben (tja ook t-mobile... maar BB is qua antenne blijkbaar beroerder), was het niet eens nodig.

Helaas is er niks wat op Flex lijkt. Of ik dat nou nog zo erg moet vinden... met bijv. 12voip.com bel je naar mobiel voor 7cent per minuut. Vast is gratis (tot 300 minuten per week, daarna 2 cent). Als je veel belt wordt het steeds interessanter om een flat-rate internet abo op je mobiel te pakken en via VoIP te gaan bellen. Uiteraard weten telecom maatschappijen dit (velen verbieden VoIP (hallo Nelie Kroes 🙂 om deze reden). Wat we nu zien zijn gewoon de laatste stuiptrekkingen van overlijdende geld-hark machines. In plaats van innovatief te zijn proberen ze hun cash-cow dood te melken. Straks komen ze alleen tot de conclusie dat ze de aanschaf van nieuwe koeien gemist hebben...
Reputatie 2
Ik heb nu een Flex 45 sim only abonnement waarvan de contractsperiode is afgelopen. Door het aflopen van de contractsperiode is de korting die ik de afgelopen twee jaar op het abonnementsgeld kreeg, ook stopgezet. Het abonnementsgeld dat ik hierdoor nu elke maand moet betalen vind ik te hoog.
Contractsvernieuwing wil ik niet, want dan moet ik overstappen naar een Relax abonnement, waarbij bellen en smsen in het buitenland buiten de bundel vallen. Enige andere optie om minder in de maand te gaan betalen is verlaging van mijn tariefplan.
Op de site is vermeld dat hier mogelijk andere voorwaarden aan zijn verbonden dan aan het tariefplan waar ik nu gebruik van maak.
Gelet hierop wil ik graag de bevestiging dat wanneer ik mijn Flex tariefplan verlaag, bellen en smsen in het buitenland nog steeds uit de bundel worden betaald.
Reputatie 5
@PatrickB

Zolang je er niet voor kiest om het abonnement te vernieuwen blijft dit doorlopen onder de voorwaarden waaronder dit Flex abonnement is afgesloten.
Reputatie 2
Hoe lang kan ik mijn huidige flex-abb. nog aanhouden ? Mijn contract is reeds per 16/12/2010 verlopen. Zoals de voorwaarden bij T-mobile er nu voor staan, laat ik dit abb. gewoon doorlopen totdat er ECHT goede voorwaarden voor een nieuw abb. liggen. Onder de huidige condities peins ik er niet over om dit flex-abb. op te zeggen. Eerst maar eens mijn resterende tegoed verbrassen, want als T-mobile besluit om de nog lopende flex-abb. op te heffen, ben ik dit tegoed misschien wel kwijt ! Ook zijn de aanbiedingen die ze bestaande klanten doen slechter dan wanneer ik een nieuw abb. bij een andere provider zou nemen.
Reputatie 6
@Ninahertoghs
Bij een Flex abonnement gaan deze kosten uit je bundel.
Reputatie 2
Ik vroeg me af of je als je naar het buitenland belt met een flex abonnement, je dan extra kosten bovenop je bundel betaalt, of dat de kosten voor bellen naar t buitenland vanuit je bundel betaald worden.
Groetjes Nina
Reputatie 6
@faroosn900
Ik zie niet staan dat je gebruik maakt van een Flex abonnement. Met het nummer waarmee je bent ingelogd zie ik staan dat je gebruikmaakt van een Relax Online abonnement. Bij dit abonnement wordt het verbruik in het buitenland buiten je bundel in rekening gebracht. Kan het zijn dat het om een ander mobiel telefoonnummer gaat? Zo ja, wil je me dan via een priv
Reputatie 2
Hallo T-mobile,

Is het niet mogelijk om je beltegoed te gebruiken in het buitenland. Ik heb een flex 25 abbo en een tegoed van ruim 100 euro. Die krijg ik niet op en er komt alleen maar bij.

In juni ga ik 3 weken naar Frankriijk en wil dan mijn tegoed gebruiken. Ik kan hierover niets terug vinden.

Zie jullie antwoord graag tegemoet.
Reputatie 2
@KeesW,
De medewerkers de schuld geven kan iedereen. Eigen initiatief tonen kan ook iedereen. Voordat je overstapt naar bijv. een andere provider o.i.d. is het handig om alles na te vragen. Als je een medewerker een vraag stelt zoals: "Behoud ik mijn tegoed?", tuurlijk dat die gene antwoord met "Ja tuurlijk", aangezien dat nou eenmaal je vraag was. Het verder navragen van dingen die je moet weten is iets waar je zelf op moet komen.
Maar ik geef je geen ongelijk, als een medewerker van T-Mobile zou je wel zo duidelijk mogelijk moeten overkomen. Maar niet elke medewerker is perfect, ofwel?

Het gaat me helemaal niet om een specifieke medewerker. Het bedrijf t-mobile informeert in deze slecht. Het is een hele kleine moeite om voor dit soort zaken even een memo voor je medewerkers op te stellen. Iemand 'verlengd' van flex naar relax, dan zijn dit, dit en dit de consequenties.
De medewerker die ik sprak zei in eerste instantie dat het niet kon, hij was duidelijk totaal niet gebriefd over uitlopende flex abonementen. Ik heb hem dat toen na laten vragen. Via de telefoon is hem gezegd dat het tegoed wel degelijk behouden blijft, en meer is niet gezegd. Ik ben van mening dat een fatsoenlijk bedrijf op dat moment dan dient te melden dat er echter wel andere voorwaarden gelden dan voorheen.
Iemand, zonder dit expliciet te melden,
Reputatie 2
Ik ben het met Richie eens dat dit wel erg misleidende verkooptruken zijn. Het blijkt maar weer dat je bij dit soort bedrijven altijd eerst het contract extreem goed door moet nemen voordat je iets tekent. Blind vertrouwen dat je een goede deal hebt blijkt riskant.
Het gaat ook om een hoop geld in dit geval.
Het zou t-nobile sieren als ze een compensatie voor je zouden willen bedenken.

Sterkte !!
Reputatie 2
@KeesW,
De medewerkers de schuld geven kan iedereen. Eigen initiatief tonen kan ook iedereen. Voordat je overstapt naar bijv. een andere provider o.i.d. is het handig om alles na te vragen. Als je een medewerker een vraag stelt zoals: "Behoud ik mijn tegoed?", tuurlijk dat die gene antwoord met "Ja tuurlijk", aangezien dat nou eenmaal je vraag was. Het verder navragen van dingen die je moet weten is iets waar je zelf op moet komen.
Maar ik geef je geen ongelijk, als een medewerker van T-Mobile zou je wel zo duidelijk mogelijk moeten overkomen. Maar niet elke medewerker is perfect, ofwel?
Reputatie 2
[QUOTE=Webco1959;753189]@Ritchie
Je ontbindt het ene contract om het nieuw contract te krijgen. Het is aan jou om je beltegoed te gebruiken. Als je dat niet doet en je stopt met het abonnement dat je hebt, dan vervallen je rechten daarop. Je hebt immers 2 jaar de tijd gehad om je maandelijkse bundel te gebruiken. Van T-Mobile mag je na be