Vraag

vragen over MMS instellingen

Reputatie 2
Ik heb sinds kort een HTC-TytNII (Niet de versie van T-Mobile). Via T-Mobile heb ik na het erinstoppen van m'n T-Mobile simkaartje gewoon de instellingen voor MMS en internet binnengekregen en die in laten stellen door dat berichtje. Web 'n Walk werkt prima maar bij MMS gebeurt er wat vreemds. Ik krijg wel bericht dat er een MMS voor me is maar de MMS zelf krijg ik niet binnen. Ik krijg een berichtje met daarop de url waar ik de MMS kan gaan lezen. Ik moet nu perse naar de site van T-Mobile als ik een MMS binnenkrijg. Da's behoorlijk irritant want m'n HTC-TytnII kan MMS prima zelf ontvangen.

Ik heb mijn MMS instellingen vergeleken met de MMS instellingen op mijn oude MDA VarioII en die staan exact hetzelfde. Is er iemand die weet waardoor ik geen MMS binnenkrijg op m'n HTC-TytnII ?

Ik heb een Relax 300 bundel met Web 'n Walk Plus. Op de varioII had ik een Relax150 bundel met Web 'n Walk Plus. Ik denk niet dat het abonnement iets uitmaakt.

This topic has been closed for comments

254 reacties

Reputatie 3
Heb je al eens via dat nieuwe toestel een mms'je verstuurd? Je kunt eventueel een mms'je naar jezelf sturen.

De mms-centrale stuurt mms'jes pas naar een telefoon aan als het 'weet' dat het apparaat mms'jes kan versturen. Deze centrale pikt het wel op dat je een ander toestel gebruikt, maar weet niet welk merk/type het is geworden.
Reputatie 2
H
Reputatie 2
Mijn vraag is ik krijg nou iedere x als ik een mms wil ophalen het bericht dat ik geen profiel heb ingesteld, dit is niet juist al laat ik tig x de instellingen sms-en dan nog gebeurd er niets.
Heb al een aantal keer contact opgenomen met t-mobile , en dan na een paar dagen krijg ik het "oude mms-je" binnen maar daarna ben ik weer terug bij af en begint de ellende opnieuw.
wie weet wat ik kan doen (behalve de telefoon weggooien / andere provider nemen)
iemand?
Reputatie 3
Het lijkt er sterk op dat jouw telefoon om een of andere onduidelijke reden de instellingen niet 'onthoudt'. Dan kun je het beste je telefoon ter reparatie aanbieden.
Reputatie 2
Zou dat het echt kunnen zijn want ook al zou ik iedere x die instellingen opvragen dan kan ik alsnog geen mms ontvangen ,als dat het echt is dan wacht ik wel even want mijn abo is toch bijna klaar dan ga ik wel een ander toestel halen.
Reputatie 2
ik heb hetzelfde toestel, alleen komen de mms-jes die ik verzend niet aan, maar de koste worden wel in rekening gebracht, hoe kan dat dan?
Reputatie 2
@uglyrage

Als het versturen van mms-berichten geen probleem is, maar je mms-berichten niet aankomen zou de ontvanger even met zijn/haar provider contact op moeten nemen wat er aan de hand is.

Komen je mms-berichten bij niemand aan dan zou je even contact op moeten nemen met onze klantenservice op het gratis nummer 0800-7111. Je dient dan wel minimaal 3 voorbeeldnummers door te geven, met de tijd van versturen(deze mogen niet ouder zijn dan 3 dagen)zodat de technische dienst kan onderzoeken wat het probleem is.
Reputatie 2
heb contact gehad met iemand van t-mobile die mij netjes had geholpen en warempel ja hoor daar kwam het mms van 3 dagen daarvoor binnen zelf kon ik geen mms versturen en dat zou nog onderzocht worden prima geen probleem , nadat ik had opgehangen en deze vriendelijke mevrouw had verteld dat ik het mms-je binnen had kreeg ik een ander mms-je en jawel je raadt het al weer krijg ik m niet binnen. wederom hetzelfde gezeur dat hij aangeeft geen profiel , maar wat ik raar vindt is dat mijn mms-jes die ik krijg eerst binnen komen als een soort van sms waarin wel het onderwerp staat , hoe groot de file is maar als ik m na een x aantal dagen toch kan lezen krijg ik een sms waarin staat dat ik m via t-mobile webmms kan bekijken dan ligt het probleem toch ergens bij een server en niet bij mijn telefoon of zie ik dat verkeerd.
Reputatie 3
Heb je al eens een mms verstuurd? De mms-centrale levert inderdaad geen mms'jes af op je telefoon als je nog geen mms verstuurd hebt.
Reputatie 2
Ik heb met een medewerkster geprobeerd een mms te versturen maar dat doet hij niet ,weet dat ik in het verleden met deze toestel wel mms-jes heb verstuurd.
Reputatie 3
Als je geen mms-berichten kunt versturen, adviseer ik je opnieuw contact op te nemen met T-Mobile Klantenservice.
Reputatie 2
Ik heb nu een andere telefoon, nogsteeds T-mobile natuurlijk
maar nu moet ik mijn MMS berichten op internet bekijken
Vind ik niet echt zo handig, kan ik het ook zo instellen dat ik het gewoon ontvang op mijn Mobiel direct?
Als iemand het weet, kun je het dan alsjeblieft uitleggen?
Bedankt!
Reputatie 5
Je kunt de mms-instellingen voor de meeste type telefoons opvragen via de website van T-Mobile.

Houd er rekening mee dat je pas mms-berichten op je toestel kunt ontvangen nadat je zelf een mms-bericht hebt verstuurd.
Reputatie 2
Anne-Marie schreef:

Je kunt de mms-instellingen voor de meeste type telefoons opvragen via de website van T-Mobile.

Houd er rekening mee dat je pas mms-berichten op je toestel kunt ontvangen nadat je zelf een mms-bericht hebt verstuurd.

Maar nu heb ik nog een probleem
Mijn mobiel HTC S710 staat er niet tussen!
Wat moet ik nu doen?
Reputatie 4
Kan je niet vragen of T-Mobile jou de instellingen toestuurd per sms?
Reputatie 2
JeroenRuiter schreef:

Kan je niet vragen of T-Mobile jou de instellingen toestuurd per sms?

Hoe moet ik dat vragen 😮
Reputatie 3
Op http://www.t-mobile.nl/instellingen staat ook een link naar de algemene instellingen (in de tekst onder de drop-down menu's). Daar kun je de algemene instellingen vinden die voor alle telefoons gelden.
Reputatie 2
Zelf heb ik OS3 al een tijd (dev. acct), maar MMS heeft nog nooit gewerkt.
Nu lees ik van anderen dat het wel werkt. Maar weer anderen hebben het ook niet werkend.

Hoe zit het nu precies?
Moet een (niet gejailbreakte) iPhone met OS3 op T-Mobile "out of the box" nu wel of geen MMS aankunnen?

Beetje verwarrend zo
Reputatie 2
Ik ben ook erg nieuwsgierig hierna! 🙂
Reputatie 2
Met de laatste 3.0 GM kun je wel foto's invoegen, maar bij het verzenden blijf hij bij het laatste stukje steken en komt erna een rood uitroepteken dat hij hem niet kan verzenden. Maar de iPhone zal wel op een of andere manier moeten weten wat de MMS server is, ik heb nergens kunnen vinden waar je dit in kan stellen. Of moet T-Mobile dit doen? (door instellingen te sturen?)
Reputatie 2
joori, dat kan inderdaad, maar is niet de manier waarop het zou moeten (immers, hacken van ipcc is ook niet meer mogelijk in iTunes 8.2 final - beta4 kan dit nog wel). Ik verwacht dat t-mobile na de release een nieuwe netwerk update stuurt via iTunes (gebeurt vaker), maar ik had gehoopt dat dit al gebeurt was en ik vind het vooral vreemd dat sommigen het wel hebben werken, anderen weer niet, even ervan uitgaande dat die ipcc hack niet gebeurt is uiteraard.

"out of the box" dus zonder allerlei trucjes 🙂
Reputatie 2
Met de 3.0 versie die ik nu gebruik kan ik MMS versturen, hij doet wat lang over het laatste deel, maar het werkt wel! Dus out of the box zonder jailbreak1
Reputatie 2
Hallo,

Ik heb sindskort de (simlock vrije) LG KP 170 gekocht en heb daarin mijn oude Orange simkaart gedaan. Op zich werkt alles wel, ik snap alleen niet waarom ik niet kan MMSen en geen Bluetooth bestanden kan versturen.
Er zat een boekje met minimale informatie bij de telefoon (hoe doe je de batterij er in etc), dus daar word ik ook niet wijzer van.

Heeft iemand tips of ideeen?
Alvast bedankt.

Groeten Saskia
Reputatie 2
@Saskia86
Om een mms-bericht te kunnen versturen, heb je de correcte instellingen in je toestel nodig. De instellingen voor MMS kun je vinden op My T-Mobile bij instellingen. De algemene instellingen voor MMS zijn:
Profielnaam: T-Mobile MMS
Account: T-Mobile MMS
Serveradres: http://t-mobilemms/
Proxy gebruiken: ja
Proxyadres: 010.010.010.011
Proxypoort: 8080
Beveiliging: uit
Sessie modus: permanent

Voor het gebruik van bluetooth kan ik je alleen maar naar de gebruiksaanwijzing verwijzen. Indien deze niet bij het toestel geleverd is, kan het zijn dat je deze dient te downloaden. Waarschijnlijk is er wel een CD-rom meegeleverd. Mocht dit niet het geval zijn dan kun je het beste kijken op de website van LG.
Reputatie 2
hier wordt ik dus overspannen van, dat onduidelijke gedrag. Als de ene wel werkt, en de andere niet... wat is de reden dan?
niet geprovisioned in het systeem ofzo?