Vraag

Vragen/problemen PIN/PUK code

Reputatie 2
Ik wil mijn pukcode opvragen via de t-mobile klantenservice.
Via de website moet ik het numer 0900-0236 bellen maar dit nummer is voor mij niet bereikbaar.

Via welk nummer kan ik me pukcode aanvragen?

Alvast bedankt.

This topic has been closed for comments

146 reacties

Reputatie 2
Het nummer 0900 - 0236 (0,25 euro per minuut; afronding naar hele minuten) is het juiste nummer. Eventueel kun je het ook via 1200 proberen met jouw mobiele telefoon.
Reputatie 2
Ja maar mijn mobiele telefoon is geblokkeerd kan ik ook via een andere mobiele telefoon niet van T-mobile bellen naar 1200?
Reputatie 2
Ja maar mijn mobiele telefoon is geblokkeerd kan ik ook via een andere mobiele telefoon niet van T-mobile bellen naar 1200?

Nee, dan kom je uit bij de klantenservice van de andere provider. Als je met een ander nummer belt, dan gebruik je 0900 - 0236.
Reputatie 2
Ik heb ongeveer een week geleden de PUK code van mijn prepaid SIM via de "my t-mobile" web site aangevraagd, en die (nog) niet ontvangen. Hoe lang duurt dat gewoonlijk?
Reputatie 3
Dit duurt twee tot drie dagen. Als je de pukcode een week geleden hebt aangevraagd, is er iets misgelopen.
Reputatie 2
Een aantal weken geleden heb ik mijn Pukcode opgevraagd via de website en had deze binnen 1 dag in huis. Als het langer duurt dan 3 werkdagen, zal ik maar aan de bel trekken als ik jou was...
Reputatie 2
Graag zou ik willen weten waar en hoe je je pin2 en je puk2 code opnieuw kunt aanvragen wanneer je deze kwijt bent. Zou iemand mij daarmee kunnen helpen?
Alvast bedankt
Reputatie 2
Een Puk twee code wordt standaard niet gegeven. Deze kan je opvragen bij T-Mobile door te belllen. Kosten voor deze PUK2 Code volgensmij tussen de 9.95 en 12.50
Reputatie 2
Je kunt de pin2- en puk2code opvragen via T-Mobile Klantenservice. De kosten hiervan bedragen 15 euro. De code wordt verstrekt aan abonnee's en geregistreerde PrePaidklanten.
Reputatie 2
Na drie maal een verkeerde pincode ingevoerd te hebben was mijn G1 geblokkeerd en moest ik "iets" met de PUK code om te deblokkeren.
Aangezien niet duidelijk is hoe diet gaat de klantenservice gebeld. Geen oplossingen (battarij en SIM-kaart eruit, weer terug en aanzetten, maar dat helpt echt niet). Even Googelen leverde wel het goede antwoord:
- druk op "noodoproep" (dat is het enige wat nog werkt)
- toets daarna **05*, je pukcode, *, je nieuwe (zelf te kiezen) pincode, *, nogmaals je nwe pin, #
- dus bijvoorbeeld: **05*12345678*1234*1234#
- klaar!
Misschien handig voor de T-mobile helpdesk om dit ook te weten evenals het feit dat in ieder geval de winkel in Hilversum op maandagochtend tot 12:00 gesloten is (had me een ritje naar het cebtrum bespaard)?
Reputatie 2
slim gedaan dank je voor dat bericht
maar als je goed kijkt en naar beneden scrolt zie je beneden staan pin en puc code aanvragen even op klikken en dan even aanvragen dus geen probleem toch
Reputatie 2
maar als je goed kijkt en naar beneden scrolt zie je beneden staan pin en puc code aanvragen even op klikken en dan even aanvragen dus geen probleem toch

Ik wil best goed kijken en zie dan dat de lucht grijs is. M.a.w. w
Reputatie 2
dat duurt 3 werkdagen.
Reputatie 2
Waarom kost dat zoveel geld?
Reputatie 4
puc code is bij de meese providers gratis. zou ook graag de uitleg willen weten waarom dit bij jullie wel geld kost.
Reputatie 3
De pin- en de pukcode 1 verstrekken wij gratis bij de aanschaf van een simkaart.

De pin- en de pukcode 2 heb je nodig voor bepaalde toepassingen op je mobiele telefoon. Dit zal alleen werken als deze toepassingen ook ondersteund worden door het netwerk. T-Mobile ondersteunt bijvoorbeeld niet de kostenteller. Dus is het zaak even na te vragen of je de pin- pukcode 2 echt wel kunt gebruiken voordat je hem bestelt. De kosten van 15 euro voor het bestellen van de pin- en de pukcode 2 bestaan uit behandelingskosten.
Reputatie 2
Heey,
ik heb een probleem. ik was bezig met de beveiliging aan te zetten op mijn mobiel. eerst moest ik mijjn wachtwoord invoeren voordat ik hem aan kon doen(de beveiliging). dus ik code invoeren. en oppeens zegt hij: PIN geblokkeerd voer PUK-code van operator in om te ontgrendelen. maar iik heb deze sim-kaart al meer dan 2jaar en kan dus mijn puk code niet meer vinden. Kan ik ergens opvragen??
Reputatie 4
Dat kun je hier doen;
Je krijgt (volgens mij) je PUK-Code persoonlijk thuis toegestuurd.
Groeten, Justin.
Reputatie 2
er staat door een technische reden kan dit ff niet..?
dus nou gewoon wachten? ik zal morgen eens ff bellen. denk dat, dat gewoon het beste is. maar toch bedankt:D
Reputatie 2
hallo,

ik heb dit onderwerp gestart, omdat ik mijn pin en puk code niet meer weet,
en die eigenlijk wel wil.
weet iemand hoe je dat kan opvragen ?

ik hoop een reactie terug te krijgen via dit forum.
Reputatie 2
Hallo,
Is heel simpel ga naar my T-Mobile en dan naar mijn toestel & sim en met een simpele klik kan je je pin en puk code opvragen en krijg je binnen 3 dagen thuis gestuurd
@logc, je kunt de pin- en pukcode ook telefonisch opvragen bij T-Mobile Klantenservice: 0900 - 0236.
Reputatie 2
Hoi,
Ik heb gister avond rond half 8 naar de klantenservice gebeld om mijn puk code aan tevragen want me telefoon is geblokkeerd. Nu zou de klantenservice een email sturen met de code en dit kon wel een paar uurtjes duren... Paar uur is geen probleem maar heb de code nog niet ontvangen op de email...en heb toch echt de telefoon nodig...

Kan iemand hier advies over geven?? Ben ik te snel en moet ik even afwachten? of toch nog een keer bellen?

Bedankt
Reputatie 1
@Ptjuh

Kun je me via een PM laten weten over welk mobieletelefoonnummer het gaat. Ik kan je vervolgens de PUK- code toesturen.
Reputatie 2
Ik heb je een pm gestuurd! Hoop dat je em al ontvangen hebt