Vragen/problemen Simunlockcode (deel 1)

Reputatie 2
Ik probeer nu al meer dan een maand een unlockcode aan te vragen via de website. Dit lijkt echter een onmogelijke zaak.
Als je uiteindelijk de link simunlockcode opvragen hebt gevonden, krijg je altijd de melding dat er een onverwachte fout is opgetreden. Vervolgens kun je e-mail te sturen en moet je een formulier invullen simlockkaart opheffen. Ik heb dit al meerder keren gedaan, maar krijg nooit een reactie. De volgende stap: via contact een vraag stellen. Ook dit is niet mogelijk, omdat je steeds wordt doorgelinkt naar de FAQ en geen kans krijgt je klacht door te spelen.
Zijn er mensen die hun unlockcode wel succesvol hebben kunnen verkrijgen via de website?

This topic has been closed for comments

283 reacties

Reputatie 3
Hoi Anita. Vervelend dat het je niet lukt je simunlockcode op te vragen. Dit zou heel simpel moeten lukken via de simunlockcodetool op My T-Mobile en anders via het doorsturen van een vraag over het aanvragen van een simunlockcode naar T-Mobile Klantenservice.

Als je jouw vraag langer dan een paar (werk)dagen geleden hebt verstuurd, zou je antwoord ontvangen moeten hebben. Kan het zijn dat het antwoord in een junkmail of spam-mapje terecht is gekomen?

Helaas kunnen we via dit forum geen individuele issues oppakken. Je kunt natuurlijk altijd telefonisch contact opnemen met T-Mobile Klantenservice via het nummer 1200 op je mobiele telefoon.
Reputatie 3
[modbreekt]Ik heb trouwens ook de titel van deze thread aangepast zodat het duidelijker wordt waar het over gaat. Graag in het vervolg het onderwerp in de titel zo duidelijk mogelijk omschrijven. Thanks.[/modbreekt]
Reputatie 2
Ik wil mijn aanvraag voor unlockcode annuleren daar mijn toestel 2 maanden oud is en dat het me 120 euro gaat kosten en dat zie je pas nadat je de aanvraag hebt gedaan!.
Is nog meer dan het toestel me kostte.
Ik wil hierbij dus aangeven dat dit niet door hoeft te gaan.
Ik ga niet akkoord met de kosten.

Raymond
Reputatie 2
Als je de aanvraag voor de unlockcode graag wil annuleren adviseer ik om met de klantenservice T-Mobile contact op te nemen 0800 -7111.
Reputatie 2
Ben prepaidklant dus 0900-0236, heb gebeld maar moet nog beoordeeld worden.
Ga zeker niet akkoord met 120 euro, kostte mijn toestel niet eens!
Reputatie 3
Als je een PrePaid-aansluiting hebt kun je je simunlockcode alleen na een jaar (dus gratis) verkrijgen. Je zult dus geen kosten in rekening krijgen.
Reputatie 2
Ook ik wacht al een tijd op een unlockcode. In december een bericht via de website verstuurd, maar taal noch teken tot nu toe.

Marco schreef:

Hoi Anita. Vervelend dat het je niet lukt je simunlockcode op te vragen. Dit zou heel simpel moeten lukken via de simunlockcodetool op My T-Mobile en anders via het doorsturen van een vraag over het aanvragen van een simunlockcode naar T-Mobile Klantenservice.

Als je jouw vraag langer dan een paar (werk)dagen geleden hebt verstuurd, zou je antwoord ontvangen moeten hebben. Kan het zijn dat het antwoord in een junkmail of spam-mapje terecht is gekomen?

Helaas kunnen we via dit forum geen individuele issues oppakken. Je kunt natuurlijk altijd telefonisch contact opnemen met T-Mobile Klantenservice via het nummer 1200 op je mobiele telefoon.

Helaas wordt hier een aantal opties gegeven, waarvan Anita in haar vraag al heeft vermeld dat ze niet werken. Ik kan dat alleen maar bevestigen.

Je zou haast zeggen dat T-Mobile het ontmoedigt om unlock-codes aan te vragen. Of zie ik dat verkeerd?

Groeten,
Ronald
Reputatie 2
Tip:
ga naar je dichtstbijzijne TM shop: daar kunnen ze onder jouw telefoonnummer kijken en de unlockcodes aanvragen. Ook kunnen ze direct zien of het toestel ouder is dan een jaar:
Ja: de unlockcodes worden binnen een paar dagen naar je toegestuurd (mits ze deze hebben gekregen van de fabrikant -> wat 9 van de 10 keer wel het geval is)
Nee: dan kunnen ze het zo regelen dat jij, wanneer het toestel een jaar oud is, automatisch GRATIS de unlockcodes thuis krijgt. Zo hoef je niet nog een keer naar de shop te komen...
Reputatie 2
Sorry maar de codes zijn meestal niet op voorraad. Houd ook voor de shop maar een week of 2/3 aan.
Reputatie 2
Ik krijg dezelfde melding als de topic starter.
Ik ben ook al 6 maanden bezig de code te krijgen.
Maar ik weiger gewoon klantenservice te bellen.
Als je iets gratis moet kunnen krijgen moet het gewoon werken.

De link is mijn inziens dus gewoon niet goed, of ze doen het express om je naar de klantenservice te laten bellen zodat je toch weer beld en ze hun geld verdienen.
Ik heb ook nog altijd mijn geheugenkaart niet gekregen via de tm club.
Inmiddels zelf al een gekocht omdat het hun woord was tegen het mijne.
Waarom zou ik gaan liegen om iets wat 5 euro kost.

Ik heb al 30 keer gebprobeerd me code te krijgen en al minstens 10 keer gemaild naar TM.
Maar geen antwoord in mijn postvak, niks op mijn huis adres.
Ik vind het echt een schande hoe er met dit soort dingen omgegaan wordt.
Reputatie 2
Ben inderdaad maar naar de T-mo winkel gegaan vandaag. Ik heb het geluk dat er
Reputatie 2
De simunlockcode opvragen kan inderdaad maximaal 2 wkn duren ligt per fabrikant verschillend. Je kunt ook altijd bellen met de klantenservice het nummer is gratis 0800 - 7111. Vraag je de code per e-mail aan moet je wel even het mapje ongewenste berichten/spam checken, kan zijn dat je mailbox dit daarin verplaatst.
Reputatie 2
Die informatie is hierboven ook al gegeven. Uiteraard heb ik al in het spam-mapje gekeken, maar geen bericht. Anderen hebben die ervaring ook.

Ik had gehoopt dat dit forum een betere interactie zou opleveren dan het geven van typische helpdesk-antwoorden. Waar ik in dit geval nu benieuwd naar ben, waarom T-mo op de website de illusie wekt dat het heel eenvoudig is om daar een unlockcode te aan te vragen terwijl dat gewoon niet werkt, zie de diverse posts hierboven. Ik zou graag weten hoe dat komt en wat T-mo daaraan gaat doen.

D
Reputatie 2
Nog geen anderhalf uur na het plaatsen van mijn vorige post, ontving ik per e-mail een code. Is dat nu:
a. een zeer late reactie op mijn verzoek via de website op 14 december 2008?
b. een zeer snelle reactie op mijn bezoek aan de T-mo-shop op 20 januari 2009?
c. puur toeval, dat niets met mijn post hierboven te maken heeft?
(doorhalen wat niet van toepassing is)

Blijft natuurlijk het algemene issue waarvoor ik aandacht heb gevraagd, en waar ook vandaag geen antwoord op gekomen is. :rolleyes:

Groeten,
Ronald
Reputatie 3
Er is op dit moment een storing in de pagina op My T-Mobile voor het opvragen van simunlockcodes; deze pagina geeft soms foutmeldingen. Wanneer je niet direct de simunlockcode te zien krijg en je in tweede instantie de code via het aanvraagformulier opvraagt, wordt helaas niet teruggekoppeld dat er iets misgaat.

De storing wordt nu onderzocht. De mogelijkheid je simunlockcode op te vragen is verwijderd en wordt teruggezet wanneer dit probleem is opgelost. We vinden de storing heel vervelend en zullen jullie op de hoogte houden. Bedankt voor jullie meldingen, deze geven ons de kans om dit in ieder geval snel te verbeteren.
Reputatie 2
Nou, ik heb eindelijk mijn telefoon kunnen unlocken.

Ik had het diverse keren via de site gedaan, dit lukte niet.
Hier mijn "beklag" gedaan en uiteindelijk maar besloten om klantenservice te bellen.
Ik gaf mijn imei nummer door (wat ik ook hier invulde) en de dame vertelde mij dat ze een nummer te weinig had.
Ik zei, ik kijk nog een keer en heb nogmaals het imei op gevraagd.

Wat blijkt nu, imei nummer bestaat uit een aantal cijfers gevolgd door een / en dan nog 1 cijfer.
Ik was het cijfer na de / vergeten in te vullen.
Ik zou het allemaal thuis gestuurd gaan krijgen.
Maar ik ben eigenwijs en dacht, toch nog maar eens proberen via deze site, maar nu MET nummer die Na de / komt.

En hij pakt hem ineens en mijn telefoon is nu unlockt.

Weet niet of meer mensen dit hebben, maar mogelijk dat dit helpt in de toekomst voor andere mensen
Reputatie 3
Het is inderdaad belangrijk dat je het juiste aantal cijfers invult. Als je je simunlockcode aanvraagt, heb je de 15 cijfers van het IMEI-nummer nodig.

Sommige fabrikanten voegen ook twee extra cijfers aan IMEI-nummer toe. Hierdoor kan het lijken dat het IMEI-nummer 17 cijfers bevat, terwijl je alleen de eerste 15 cijfers nodig hebt.
Reputatie 3
Naar aanleiding van jullie berichten over de problemen rondom het aanvragen van een simunlock code hebben we onderzocht wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn. De problemen zijn inmiddels verholpen. Dankjewel voor jullie input op het forum!
Reputatie 2
Tja, bekend probleem. Ik heb nu al twee keer een unlock-code aangevraagd en wat denk je? Mijn toestel heb ik ik reeds bijna 2,5 jaar in bezit (incl. abonnement) en vervolgens zegt deze "slimme" website van T-mobile (volledig geautomatiseerd toch?) dat mijn toestel korter dan 1 jaar geleden is aangeschaft. Te schandalig voor woorden...

Dat ze in hun voorwaarden melden dat je allerlei gegevens moet geven om je toestel simlockvrij te maken is natuurlijk onzin. Alle gegevens van hun leden zijn bekend. T-Mobile wil toch het IMEi nummer hebben? Dat heb ik ze gegeven... Maar dat helpt niet. Overigens voor alle ge
Reputatie 2
@Backyard
Je geeft aan geen reactie op je e-mailbericht te hebben ontvangen. Heb je een ontvangstbevestiging ontvangen? Zo niet, stuur je aanvraag dan nogmaals naar T-Mobile. Het e-mailadres is info@t-mobile.nl
Reputatie 2
hoi
ik heb de telefoon online gekocht via tmobile en dat is al 2 jaar geleden nu wil ik de telefoon simlock vrij maken maar helaas zou dat niet kunnen via jullie site want ze zeggen dat ik de telefoon niet bij tmobile gekocht heb hoe kom ik aan sim lock vrij code
walvisje
Reputatie 2
@walvisje
Je kunt voor een simunlockcode bellen naar T-Mobile Klantenservice op het nummer 0800 - 7111 (abonnee) of op het nummer 0900 - 0236 (PrePaid). We hebben dan wel het IMEI-nummer van het toestel nodig. Je vindt deze door de code *#06# op je toestel in te toetsen.
Reputatie 2
al dagen probeer ik de unlockocde via de de site op te vragen, krijg telkens te zien dat deze site nu niet te bereiken is. Is dat niet te verhelpen? Of is het dan niet beter om alleen te adviseren een mailtje te sturen dat de hoop/illussie te hebben dat dit een tijdelijke storing is?
groet Zippy
Reputatie 2
De problemen zijn NIET verholpen. Ik ben al sinds april bezig de unlockcode op te vragen.
Reputatie 2
Ik heb nu mijn toestel een jaar, maar het toestel is tussentijds voor reparatie geweest en ik heb een vervangend toestel gekregen. Ik kan nu geen simunlock code aanvragen want de website herkent mijn toestel niet. Hoe kan ik deze code nu wel aanvragen, via telefoon of via de shop?