Beantwoord

Vreemde sms ontvangen van CIB

• 30 mei 2017
  • 3 reacties
  • 10642 Bekeken

Ik krijg vandaag twee keer hetzelfde sms:
LET OP! Inzake dossier 90385140 is door ons nog geen betaling ontvangen. Betaal op tijd, voorkom verhoging! CIB 0104145444.
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 31 mei 2017, 08:25

Ik ben nog even wat gaan controleren... CIB bestaat helaas wel, maar het is gewoon een neppe bende die waarschijnlijk met zelfs foute gegevens nu mensen lastig valt in de hoop geld te vangen....

In kort, nep.

In lang, omdat het een echt incassobureau is wel even hun contacteren dat ze duidelijk de verkeerde hebben. Geloven ze het niet, lekker lachen en simpel opnoemen welke aangiftes er zullen volgen: belaging, intimidatie, valsheid in geschrifte en laster. Dit alles zal natuurlijk gepaard gaan met een advocaat die een schadevergoeding zal ophalen, desnoods via de rechter.

Tenzij je natuurlijk weet dat je ooit tig facturen niet betaald hebt... dan mogelijk eerst zeggen: stuur maar op dat dossier, bij mij is nooit iets gemeld dus betalen gaat pas na goedkeuring door een advocaat of de zaak wel klopt.

Schrikt ook vaak genoeg af, gezien de dossiers zelden op orde zijn 😃
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Niet op reageren !
Reputatie 5
Badge +17
Hallo en welkom op het forum,

Deze sms moet je gewoon negeren, verwijderen en absoluut niet op reageren. Het betreft phishing. Hartstikke nep.
CIB stuurt altijd een brief op de post, met volledige naam en correcte gegevens.

Groet,
Ik ben nog even wat gaan controleren... CIB bestaat helaas wel, maar het is gewoon een neppe bende die waarschijnlijk met zelfs foute gegevens nu mensen lastig valt in de hoop geld te vangen....

In kort, nep.

In lang, omdat het een echt incassobureau is wel even hun contacteren dat ze duidelijk de verkeerde hebben. Geloven ze het niet, lekker lachen en simpel opnoemen welke aangiftes er zullen volgen: belaging, intimidatie, valsheid in geschrifte en laster. Dit alles zal natuurlijk gepaard gaan met een advocaat die een schadevergoeding zal ophalen, desnoods via de rechter.

Tenzij je natuurlijk weet dat je ooit tig facturen niet betaald hebt... dan mogelijk eerst zeggen: stuur maar op dat dossier, bij mij is nooit iets gemeld dus betalen gaat pas na goedkeuring door een advocaat of de zaak wel klopt.

Schrikt ook vaak genoeg af, gezien de dossiers zelden op orde zijn 😃

Reageer