Beantwoord

Vriendenkorting bij PrePaid

• 7 februari 2017
  • 11 reacties
  • 256 Bekeken

Hoe zit het met vriendenkorting als je van prepaid naar een abonnement gaat?
Je zou n.l. al gezien kunnen worden als "klant".
Of is het slimmer als nieuwe klant een abonnement te nemen en dan nummerbehoud?
icon

Beste antwoord door Serviceweb 7 februari 2017, 11:38

Hoi,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Als je de regels van T-Mobile vriendenkorting erop na leest dan kan je gewoon korting krijgen.

Zo werkt het
1. Zorg dat jouw vriend een nieuw T-Mobile abonnement afsluit.
• een abonnement van 12 of 24 maanden, met of zonder toestel
• Stel Samen & Stel Bij of Basis Sim,
• dit kan bij een T-Mobile Shop of ander verkooppunt in de buurt, telefonisch (0800 7123) of via t-mobile.nl/shop.

Je gaat van prepaid naar een abonnement, dus dan krijg je die korting. Moet je alleen wel iemand hebben die al een abonnement heeft en die moet jou dan aanmelden.

2. Meld jouw vriend aan op t-mobile.nl/vriendenkorting. Dit kan tot 4 weken nadat het contract van je vriend is geactiveerd.
• je geeft jouw gegevens en die van je vriend aan T-Mobile door
• vul het formulier correct en volledig in, anders is de deelname ongeldig
• T-Mobile stuurt je een bevestiging van ontvangst

3. Jij én je vriend ontvangen € 25,- factuurkorting
• zodra T-Mobile in de systemen ziet dat je vriend klant is geworden én zijn abonnement is geactiveerd, ontvangen jullie ieder automatisch € 25,- korting op de eerstvolgende factuur

Bekijk hier de spelregels van T-Mobile Vriendenkorting (PDF)

Klik hier en ontvang je 25,- euro korting

LET OP: wacht even op iemand van T-Mobile! Volgens mij kan het en is prepaid alleen uitgesloten om iemand anders klant te maken, maar jij wil van prepaid naar abonnement. Dus wacht even op info van een expert of T-Mobile medewerker.
Bekijk origineel

11 reacties

Hoi,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Als je de regels van T-Mobile vriendenkorting erop na leest dan kan je gewoon korting krijgen.

Zo werkt het
• een abonnement van 12 of 24 maanden, met of zonder toestel
• Stel Samen & Stel Bij of Basis Sim,
• dit kan bij een T-Mobile Shop of ander verkooppunt in de buurt, telefonisch (0800 7123) of via t-mobile.nl/shop.

Je gaat van prepaid naar een abonnement, dus dan krijg je die korting. Moet je alleen wel iemand hebben die al een abonnement heeft en die moet jou dan aanmelden.

2. Meld jouw vriend aan op t-mobile.nl/vriendenkorting. Dit kan tot 4 weken nadat het contract van je vriend is geactiveerd.
• je geeft jouw gegevens en die van je vriend aan T-Mobile door
• vul het formulier correct en volledig in, anders is de deelname ongeldig
• T-Mobile stuurt je een bevestiging van ontvangst

3. Jij én je vriend ontvangen € 25,- factuurkorting
• zodra T-Mobile in de systemen ziet dat je vriend klant is geworden én zijn abonnement is geactiveerd, ontvangen jullie ieder automatisch € 25,- korting op de eerstvolgende factuur

Bekijk hier de spelregels van T-Mobile Vriendenkorting (PDF)

Klik hier en ontvang je 25,- euro korting

LET OP: wacht even op iemand van T-Mobile! Volgens mij kan het en is prepaid alleen uitgesloten om iemand anders klant te maken, maar jij wil van prepaid naar abonnement. Dus wacht even op info van een expert of T-Mobile medewerker.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Carstr,

Heel fijn dat Serviceweb de regeltjes al met je heeft gedeeld! Bij een nieuw klantnummer is het mogelijk om vriendenkorting aan te vragen. Je kunt in dit geval dus het beste een abonnement afsluiten en daarna nummerbehoud aanvragen. Je ontvangt dan een nieuw klantnummer en dan kun je de korting aanvragen! 🙂

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?
Reputatie 4
Badge +9
@Amy.

Wist niet dat ik Serviceweb ben. Dat is nieuw voor mij ^_^.

Groetjes,
Skyrider
@Amy ...
Wat doe je me nu aan?! Ik wist dat we vaak achter elkaar hetzelfde schrijven en snel kunnen reageren. Maar me verwarren met iemand anders... Dat gaat je punten kosten :)

@Skyrider ...
Dat komt ervan als je net zo goed bent als ik op de forum met informatie verstrekken 🆒 :8. (sorry, moest het even kwijt. schot voor open doel)
Reputatie 7
Badge +15
Oooh haha sorry! Heb het direct aangepast 😉.
Dank je 🙂
Hey Carstr,
Je kunt in dit geval dus het beste een abonnement afsluiten en daarna nummerbehoud aanvragen. Je ontvangt dan een nieuw klantnummer en dan kun je de korting aanvragen! 🙂

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Dit is wel een mindere oplossing. Als ik van prepaid over ga naar abonnement hoef ik geen aansluitkosten te betalen. Als nieuwe klant wel, kosten € 20,00 En geen beltegoed meenemen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Carstr,

Dat klopt inderdaad, maar in dat geval krijgen jij én de aanvrager natuurlijk wel €25,- korting, dus dan ligt het voordeel alsnog hoger dan de kosten.

Uiteindelijk is het aan jou, wat jij het fijnste vindt, maar dit is wel de enige oplossing om in aanmerking te komen voor Vriendenkorting. The choice is yours! 🙂
Hi Carstr,

David heeft natuurlijk wel gelijk. Weet niet hoeveel beltegoed je nog hebt, maar die maak je eerst op. Daarna ga je over, dat kost je 20,- euro, maar jij en je vriend krijgen beide 25,- euro. Uiteindelijk heb je een winst van 30,- euro samen. Jij krijgt er uiteindelijk 5,- euro van en hij/zij 25,- euro 🙂 (valt onderling vast wel iets te regelen dat het gelijk is)

Het is natuurlijk wel het overwegen waard en het brengt wel iets op. Daarna heb je ook nog eens recht op T-Mobile Samen 2,50 euro korting (wat je met je prepaid nog niet had). Het blijft je eigen keuze.

In ieder geval succes met je beslissing.

Zo werkt het

Bij een nieuw klantnummer is het mogelijk om vriendenkorting aan te vragen.

Dit is natuurlijk heel verschillend

Een nieuw klantnummer impliceert een nieuw abonnement, maar een nieuw abonnement hoeft nog geen nieuw klantnummer te geven.

Gevoelsmatig zeg ik dat niet alle antwoorden kloppen.

Nog een voorbeeld:
Stel ik heb een abonnement en neem een 2e abonnement.
Dan sluit ik dus een nieuw abonnement af maar houd hetzelfde klantnummer.

Ik zou wel eens willen weten waar ik de "echte" voorwaarden zou kunnen vinden.
Ik denk meer dat dit een persoonlijke interpretatie is.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Carstr,

Uiteindelijk gaat het om het nieuwe klantnummer, in het systeem, maar dit komt in nagenoeg alle gevallen neer op een nieuw abonnement.

In jouw voorbeeld heb je het over een tweede abonnement, dat is dus niet hetzelfde klantnummer, aangezien je dan twee verschillende klantnummers hebt voor 2 abonnementen. Je kunt dan dus wél Vriendenkorting aanvragen, aangezien je dan in principe een nieuwe klant hebt aangedragen. Op deze pagina vind je een uitleg en de aanvullende voorwaarden van deze korting. Hopelijk heb je zo meer duidelijkheid!

Reageer