Beantwoord

Waarschuwing: Nummer uit Seychellen

Ik wordt de afgelopen dag al meerder keren gebeld door een nummer afkomstig uit de Seychellen.

Het gaat specifiek om: +248 6420633

Ik heb niet opgenomen maar wel een keer teruggebeld. Kreeg toen te horen dat het nummer niet in gebruik is.
Na het opgezocht te hebben op internet, kwam ik er achter dat dit nummer de afgelopen 2 dagen veel mensen heeft gebeld. Als je opneemt of terugbelt, kan het resulteren in hoge kosten.

Een kleine waarschuwing dus voor iedereen: als je gebeld wordt door een +248 nummer, neem niet op! Het lijkt om een grootschalige scamactie te gaan.

Wie heeft er nog meer last van deze belpraktijken?
icon

Beste antwoord door Amy 9 maart 2016, 13:50

Hoi allemaal,

We merken dat er momenteel weer veel klanten gebeld worden door onbekende nummers uit het buitenland. Helaas is het niet mogelijk om deze nummers te blokkeren. Het vervelende is dat de mensen achter deze nummers telkens weer nieuwe nummers openen. Wel is het met veel toestellen mogelijk om een nummer te blokkeren. Wij adviseren dan ook om dit te doen wanneer je door een onbekend buitenlands nummer bent gebeld.

Het advies van T-Mobile blijft om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. T-Mobile vergoedt de kosten voor het bellen niet.

Gebeld door een onbekend buitenlands nummer en heb je hier vragen over? Bekijk dan dit topic voor de laatste update en stel hier jouw vragen!

Dit topic gaat op slot om het overzicht op het forum te bewaren.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

43 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey EvitaH,

Welkom op ons Forum!

Bedankt voor je waarschuwing en oplettendheid! De Seychellen was ik zelf nog niet tegengekomen, maar er zijn wel soortgelijke problemen bekend. Somalië en Engeland zijn hier voorbeelden van. Helaas is dit niet goed tegen te gaan, omdat ze wel zo slim zijn om continu van nummers te wisselen..

Het advies van T-Mobile blijft om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. T-Mobile vergoedt de kosten voor het bellen niet.

Als wij nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je! 🙂
Shit ik heb net ook zitten terugbellen, omdat mijn tante werd gebeld. Om hoeveel kosten gaat het, want dat zie ik pas later. Kan ik denken aan 2 euro of veel meer. Help aub.. Hoe kan ik dit regelen?
En is het wel veilig?
Ben ook gebeld en heb 36 seconden terug gebeld. Een of andere vage vent en later een soort van gekreun.. Waasrsch een bandje. Hoop dat het niet teveel kost!
T-mobile help!?
Het heeft 1,56 gekost! Jammer maar gelukkig niet meer
Ik ben ook gebeld! Niet opgenomen of terug gebeld. Kort daarna viel m'n telefoon uit. Hoop dat dit geen verband heeft en mijn telefoon niet is gehacked of iets dergelijks ?
Nogmaals gebeld ondertussen
Ik werd vanavond ook gebeld door dit nummer +248 6420633.
Ik nam niet op want de telefoon lag buiten mijn bereik en gaat maar 1x over. Ik heb teruggebeld omdat familie momenteel in het buitenland is. Ik heb na 11 seconden de verbinding verbroken toen het fake bleek te zijn. Kosten: € 1,91... Toen zag ik berichten op dit forum over hetzelfde nummer. Daarna werd ik nog een keer gebeld. Ik heb natuurlijk niet meer opgenomen of teruggebeld...
Mijn telefoon doet het nog.

Kan T-mobile, na melding door klanten, een dergelijk telefoonnummer zoals +248 6420633 niet blokkeren? Ik snap dat de bellers steeds van nummer veranderen maar daar moet toch iets tegen te doen zijn?
Reputatie 6
Badge +16
Hallo allemaal,

Bedankt dat jullie dit hier melden. Op deze manier wekken we de bewustwording bij vele anderen.

Zoals David al aangaf adviseren we om deze oproepen te negeren en vooral niet terug te bellen. Helaas is het voor ons niet mogelijk om specifieke nummers te blokkeren, zoals je zelf aangaf veranderen de bellers constant van nummer. De enige oplossing is om alle oproepen van het desbetreffende land te blokkeren, maar die stap kunnen we helaas niet nemen.
Het eerste bericht is 5 dagen geleden geplaatst en ik ben gister nog door +248 6420633
Seychellen gebeld... Dus dan veranderen ze niet heel vaak...
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Bas,

Welkom op het forum! Goed dat je hier aangeeft dat het nummer blijkbaar nog actief is! Op die manier kunnen we elkaar waarschuwen en zorgen voor extra bewustwording!

Mijn collega ging er vanuit dat het nummer inmiddels niet meer werd gebruikt, aangezien Evita aangaf dat ze tijdens het terugbellen te horen kreeg dat het nummer niet in gebruik was. Blijkbaar zijn deze bellers niet zo slim geweest om snel van nummer te wisselen! 😉 Over het algemeen wordt dit namelijk wel gedaan.

Mocht je nog een keer gebeld worden door dit of een soortgelijk nummer, dan wil ik je adviseren deze oproep te negeren en zeker niet terug te bellen. Heb je het nummer inmiddels geblokkeerd?

Als er nog onduidelijkheden zijn of als je andere vragen hebt, stel ze gerust!
Ik ben net gebeld door genoemd nummer.. Het is dus nog steeds actief
Het moet niet gekker worden.. Net gebeld door ++88183810157. Als ik dat nummer google,, zijn de laatste meldingen uit 2012..???
Hoi Magicmarx, welkom op het forum.

Vervelend dat ze jouw nummer ook 'uit de hoge hoed getrokken hebben'. Je zou de individuele nummers kunnen proberen te blokkeren op je toestel.

Het kan zomaar zijn dat resultaten voor zoiets oud zijn. Lang niet iedereen meldt er iets over op het internet natuurlijk, ook kan een telefoonnummer na enige tijd weer actief worden en opnieuw worden misbruikt. Belangrijkst is om niet op te nemen en zeker niet terug te bellen.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Magicmarx,

Welkom op ons Forum!

Wat goed dat je dit bij ons aangeeft! Erg vervelend dat dit nog steeds gebeurt. Ik wil je adviseren om dit soort telefoontjes van onbekende en buitenlandse nummers te negeren en niet terug te bellen. Bekijk ook je facturen en My T-Mobile om te controleren of er geen kosten in rekening worden gebracht hierdoor.
Ook vandaag, 13-12 17:24, gebeld door dit genoemde nummer en niet opgenomen, dus nog steeds actief!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi MacArwin,

Welkom op het forum!

Vervelend dat je bent gebeld door dit nummer! Heel verstandig dat je niet hebt opgenomen! Misschien ten overvloede maar ik wil je adviseren om andere onbekende buitenlandse nummers te negeren en zeker niet terug te bellen.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust op het forum!
Om de bewustwording dan maar verder te vergroten 😉
Ook ik ben vandaag gebeld door een nummer uit de Seychellen, maar dit keer zijn ze bij de buren gaan zitten: +248 6420601 (alleen de laatste 2 zijn anders). Uiteraard niet opgenomen maar ze waren zowaar zo vriendelijk een bericht achter te laten op mijn voicemail! Een buitengewoon schattig klinkende, met Belgisch accent sprekende dame wist mij te vertellen dat mijn ''pakket is aangekomen''. Ze bedankte me nog even voor het kiezen van hen (geen naam). Daarna nogmaals ''Bedankt!''. Ach, je kan het niet vaak genoeg zeggen hè... 😉
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Erns,

Allereerst welkom op het forum!

Bedankt voor het delen! Dit helpt zeker om de bewustwording te vergroten. Zo te lezen hebben ze veel moeite gedaan, zelfs een Belgische dame weten te strikken om jouw voicemail in te spreken! 😉 Heel verstandig dat je niet hebt opgenomen en niet hebt teruggebeld. Om te voorkomen dat ze misschien nog een keer bellen kun je ook nog het nummer blokkeren.

Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!
Ik ben net gebeld door +248-6-420-601.
Nooit terugbellen die vage nummer idd
Ik ben zojuist gebeld door +2486420626. Heb helaas teruggebeld omdat ik een belangrijk telefoontje verwacht en niet goed oplette dat het een buitenlands nummer was. Hopelijk wordt er geen geld in rekening gebracht, maar ze zijn dus blijkbaar met meerdere nummers aan het bellen!
Goedemiddag,

Het lijkt er op dat het echt oplichterij en Phising is. Op mijn werktelefoon ben ik gebeld met het volgende nummer +2486420605. Wel opgenomen, maar een Belgisch sprekende dame (vanaf een bandje) ga ook aan dat er een pakket klaar stond voor levering en of ik het nummer (volgens mij 35) wilde intikken voor bevestiging. Maar dat hebben we maar niet gedaan. Het nummer heb ik ook gegoogled en dan kwam ik op de volgende site terecht:

http://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/2486420605

Hier kan je ook zien dat het landelijk gebeurd en met meerdere telefoonnummers. Let dus goed op met je gegevens en wees waakzaam met zo'n soort telefoonnummers
Het is mij eerder deze week en mijn vrouw vandaag overkomen, reden om op onderzoek uit te gaan. Het lijkt erop dat het nu verschillende nummers in de 600-reeks worden gebruikt, ik ben gebeld door +248 6420 601, mijn vrouw door +248 6420 601. Zij gebruikt overigens geen T-Mobile.