Beantwoord

Waarschuwing: Nummer uit Seychellen

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

43 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hi TedK,

Welkom terug op het T-Mobile Forum. Leuk om je hier weer te zien. Al een kijkje genomen in het voorstel topic?

Bedankt voor het melden! Zorg dat je deze gesprekken niet opneemt en vooral niet terugbelt.

Als je in de toekomst weer vragen of verzoeken hebt dan helpen we je graag verder.
Vandaag nog een belletje ontvangen, deze keer van nummer +261205542119, dus het werkterrein is nu verplaatst naar Madagaskar. Het meest vervelend was dat het deze keer om half vier 's nachts kwam 😠...

Het zou toch erg prettig zijn als je als gebruiker oproepen uit bepaalde landen (als je er toch geen vrienden hebt...) zou kunnen blokkeren.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Ted,

Wat balen dat je weer bent lastig gevallen en dat nog wel midden in de nacht! Ik snap dat het echt vervelend is. Helaas kun je deze nummers niet blokkeren. Het enige wat je kan doen is deze belletjes negeren en vooral niet terugbellen!
Ik ben 5 min geleden gebeld geworden. Niet terug gebeld. Bij de oproep stond sychellen. Dit was voor mij onbekent waardoor ik dus ging zoeken op google onder het netnummmer of de naam sychellen. Zo kwam ik hier en kwam ik erachter dat ik dus niet terug moest bellen.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Kamperboy,

Wat balen dat ook jij bent lastig gevallen door dit soort fraude nummers. Heel goed dat je niet hebt teruggebeld! Dankjewel dat je dit met ons deelt!
Reputatie 5
Badge +17

Ik ben dus ook gebeld door een nummer uit Seychellen, en ik heb ook niet opgepakt.
Hoe weten zulke 'scammers' mijn telefoonnummer? Sinds ik een telefoon heb (2007) ben ik nog nooit gebeld door 'scammers', ik vul namelijk nooit ergens mijn mobiele nummer in.

Sinds ik T-Mobile heb, ben ik ook gebeld. Beetje raar.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Pilovali,

Goed dat je niet hebt opgenomen. Deze 'scammers' zoeken de nummers gewoon willekeurig uit van 06-123456789 tot 06-99999999. Mijn vriend zit bij de groene vijand en is er laatst ook door gebeld en via Google kom je ook andere voorbeelden tegen. Dit is niet alleen een probleem bij T-Mobile gebruikers. Heb je het nummer al geblokkeerd? 🙂
Reputatie 5
Badge +17
Bedankt Amy,

Ik pak nooit telefoontjes op uit het buitenland als ik het niet vertrouw. Ik blokkeer het nummer wel als het vaker gebeurt 🙂

Groet,
Reputatie 6
Badge +17
Heel verstandig Pilovali! Blokkeren is inderdaad handig als je vaker gebeld wordt. Het kan natuurlijk ook na één telefoontje, just in case. In ieder geval bedankt voor het delen!
Ikzelf ben gister gebeld door +93 22 3505943, blijkbaar uit Afghanistan, helaas heb ik dus wel terug gebeld maar ik kan geen facturen bekijken omdat ik PrePaid heb. Indien het wel mogelijk is om een factuur te bekijken met T-Mobile prepaid hoor ik het graag maar toen ik het probeerde kreeg ik de volgende melding:
Oeps, je hebt geen rechten voor deze pagina
Je kunt de pagina niet bekijken
Bijvoorbeeld omdat:

Je bent ingelogd als PrePaid-klant en hebt geklikt op een link voor facturen of andere diensten voor abonnees.
Je een abonnement hebt via je werkgever. Sommige pagina's mogen alleen bekeken worden door je telecombeheerder. Ben je beheerder en wil je inloggen in de zakelijke selfserviceomgeving? Ga dan naar T-Mobile Beheer.

In mijn geval is het eerste van toepassing, is er een andere manier om te kijken of er bepaalde kosten zijn gemaakt buiten het bellen van de nummer om je beltegoed te achterhalen?
Reputatie 5
Badge +17
@Xboxje
Volgens mij is de enige manier om gewoon via My T-Mobile kijken hoeveel tegoed je nog hebt.
Als Prepaid klant is het niet mogelijk om een factuur te bekijken.

Groet,
Reputatie 7
Badge +15
Hey Xboxjuh,

Begrijpelijk dat je je hier zorgen om maakt! Ik zie ook dat je al contact hebt gehad met een collega van de chat.

Ik heb nog even naar jouw verbruik gekeken en ik zie wel dat er €1,88 aan beltegoed op is gegaan toen je terug belde naar het genoemde nummer. Dit is natuurlijk zonde en ik wil je ook adviseren om niet meer te bellen naar dit nummer. Verder is er niets om je druk over te maken! 🙂

Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Hartelijk bedankt voor deze informatie, ik zal niet meer terugbellen. Ik zal het laten weten als ik nog meer vragen heb!
Hi, ik ben ook gebeld door een nummer afkomstig uit de Seychellen.
Echter heb ik per ongeluk opgenomen, maar hadden zij na 2 sec. de verbinding verbroken. Nu maak ik mij zorgen dat ik straks (hoge) kosten heb. Weten jullie misschien of zij iets met mijn nummer kunnen doen?

Hebben jullie advies wat ik e.v.t. kan doen? Ik heb op dit moment op My T-Mobile het bellen en gebeld worden in het buitenland geblokkeerd.
Goedenavond vanavond ben ik gebeld vanuit de Seychellen, ben bijna identiek nummer laatste getallen waren 622 ipv 633! Niet gereageerd mast ben benieuwd of er meerdere zijn die dit hebben gehad?
Laatste getallen waren bij mij ook 622..
Reputatie 6
Badge +17
@niennss

Begrijpelijk dat je hiervan geschrokken bent! In principe kan het opnemen van zo'n belletje geen kwaad, maar we adviseren om dit uit voorzorg niet te doen. Ik heb even gekeken op jouw My T-Mobile en ik zie dat er geen overige kosten in rekening zijn gebracht. Houd voor alle zekerheid nog even je komende factuur in de gaten, maar ik ga ervan uit dat er niets aan de hand is.

In principe is zo'n blokkade niet nodig. Ons advies is om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. We vergoeden deze kosten niet. Mocht je meerdere keren door hetzelfde nummer gebeld worden, dan kun je eventueel dit individuele nummer blokkeren in je toestel.

Hopelijk heb ik je gerust kunnen stellen! Mocht je nog aanvullende vragen hebben, laat het gerust weten!
Reputatie 7
Badge +15
Hoi allemaal,

We merken dat er momenteel weer veel klanten gebeld worden door onbekende nummers uit het buitenland. Helaas is het niet mogelijk om deze nummers te blokkeren. Het vervelende is dat de mensen achter deze nummers telkens weer nieuwe nummers openen. Wel is het met veel toestellen mogelijk om een nummer te blokkeren. Wij adviseren dan ook om dit te doen wanneer je door een onbekend buitenlands nummer bent gebeld.

Het advies van T-Mobile blijft om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. T-Mobile vergoedt de kosten voor het bellen niet.

Gebeld door een onbekend buitenlands nummer en heb je hier vragen over? Bekijk dan dit topic voor de laatste update en stel hier jouw vragen!

Dit topic gaat op slot om het overzicht op het forum te bewaren.