Beantwoord

wat kan t-mobile voor mij betekenen?

hallo!

ik heb sinds een tijdje een iphone abonnement (onder anderen!!!) maar een paar dagen terug is mijn toestel verloren/gestolen. het komt er op neer dat ik nu betaal voor een abonnement waar ik geen toestel bij heb. nou heb ik mijn ogen laten vallen op een nokia x3 touch and type zwart en vroeg me af of t-mobile iets voor me kan betekenen. ik moet vermelden dat ik al jaren bij t-mobile zit en volgens internet bankieren meer dan 2600 euro heb betaald sinds november 2009. verder kan je niet zoeken, anders had ik het exacte bedrag neer gezet.

lang verhaal kort: is er een eenmalige aanbieding mogelijk bij goede klanten die hun peper dure iphone kwijt zijn geraakt?

gr.
chris
icon

Beste antwoord door arie61 24 mei 2011, 22:16

ieder geval chris veel geluk met je nieuwe telefoon in de toekomst
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

19 reacties

sorry, maar je reactie is dom! ten eerste vroeg ik niet om een gratis telefoon en ten tweede, al zou ik het gratis krijgen, die verdienen ze dubbel en dwars terug. binnen no-time! nou houden ze die telefoon (70-80 euro, meer kost het ze niet) maar mij als klant zijn ze kwijtgeraakt.
Reputatie 4
T-Mobile betaald toch ook qua inkoop voor die telefoon, en je abbonement betaald dat af. Dan zou het qua kosten niet voor ze uitkomen door je gewoon weer een nieuwe telefoon te geven. (Lijkt me opzich logisch)
Het is een harde les en de conclusie blijft;
- je moet je telefoon niet laten stelen!
- gevolg: geld kwijt voor een nieuw mobiel, ondertussen betaal je je huidige contract en mobiel die is gestolen af.

t-mobile gaat geen medelijden en ik ook niet, moet je je telefoon maar niet laten stelen. Beter op je spullen letten dus. (ik lees dat je motor ook al een keer is gestolen....)
Reputatie 3
Ik ben het met je eens, en vindt het argument van arie61 ook waardeloos. Het is niet eerlijk voor de nieuwe klanten...? Nee het is niet eerlijk voor de oude klanten omdat ze meer moeten betalen?

Je kan de situatie altijd van meerdere kanten bekijken, maar de eindstand is altijd dat t-mobile moet verdienen. Het blijft een business en jij bent daar nu de dube van.

Ik vraag me af wat voor provider dit niet zou doen, ik denk allemaal. In dat opzicht zijn het allemaal een stelletje boeven ;)

Groet,
Lennard
Reputatie 2
Ik sluit me aan bij Arie61. En ik heb je berichten heus wel gelezen anders zou ik niet reageren. Succes met je nieuwe toestel.
Reputatie 6
ieder geval chris veel geluk met je nieuwe telefoon in de toekomst
ik weet voldoende, iedereen bedankt voor het antwoorden. ik heb uiteindelijk de nokia x3 touch and type zwart besteld bij een online-shop (137 euro incl. verzendkosten). hiermee zit ik de komende tijd goed maar ondanks dat blijf ik t-mobile slecht vinden. ik had niet verwacht dat niks mogelijk zou zijn gezien de omstandigheden en ik stap zo snel mogelijk naar een andere provider. desnoods prepaid, als blijkt dat andere providers even slecht zijn.

het heeft me 137 euro gekost, maar het bespaart me duizenden euro's in de toekomst. topic mag gesloten worden!

gr.

chris
Reputatie 6
chrisje013,,,ik gun jouw dar best hoor maar het kan nooit wat jij wil omdat het niet eerlijk is tegenover klanten die ook dat soort dingen meemaken en het ook niet krijgen ,,,neem niet weg dat ik het verschikkelijk vind wat je is overkomen...succes met je keuze
@simonly300: ten eerste, ik vroeg nooit om een gratis toestel. lees je mijn berichten uberhaupt? ik vroeg alleen om coulance aangezien mijn betaal verleden. ik weet niet of jij het beseft, maar de meeste mensen van mijn leeftijd (22) betalen geen 3500+ euro in twee jaar tijd aan een telefoon provider! ook doen de meeste mensen (van alle leeftijden) een andere simkaart in hun toestel als ze in het buitenland zijn. ik niet, en ik vind dat verder ook niet erg! ze mogen best wat geld verdienen op mijn rug!

maar als ik dan vraag naar wat mogelijkheden, en de enige "mogelijkheid" die ik krijg is om NOG een abonnement af te sluiten zodat ik dus de komende 2+ of 3+ jaren vast zit aan t-mobile (en daar moet ik ook nog eens 70 euro voor betalen, terwijl een nieuwe klant 30 euro betaalt voor het afsluiten van een contract), dan vind ik het een beetje ver gaan.

gezien het verleden, zou ik het niet meer dan normaal vinden om dat toestel (kost 120 euro verkoop, dus waarschijnlijk de helft inkoop) voor een leukere prijs te mogen kopen zodat ik alsnog kan blijven bellen/gebeld kan worden.
dat weet ik, dat staat hier al uitgelegd. maar het renewal systeem houdt alleen maar in dat ik NOG een abonemment afsluit nadat mijn huidige abonnement is verlopen en daar 70 euro voor betaal ipv 30 euro wat nieuwe klanten betalen. waarom zou ik dat doen als ik nu ook een nieuw abonnement kan afsluiten voor 0 euro (ik be immers al klant, dus aansluitkosten zijn er niet), een iphone 4 heb voor 100 euro (koop ik niet eens de gewenste nokia voor), de eerste drie maanden niet hoef te betalen en niet vast zit aan 1 of 2 jaar + wat ik nu heb, maar alleen aan 1 of 2 jaar?

dat probeer ik te zeggen, dat nieuwe klanten meer krijgen dan oude klanten. zeker als de oude klanten zo idioot veel geld binnenbrengen. jammer dat ik er nu niks aan kan doen, maar alles op zijn tijd...
Reputatie 2
En ze kunnen toch ook moeilijk alle vaste klanten een nieuwe telefoon geven als de eigenaren hem verliezen of als de telefoon gestolen wordt?
Reputatie 2
Volgens mij kun je met dat renewal systeem gewoon een telefoon uitkiezen bij het abonnement dat dan later ingaat..dus waarschijnlijk ook wel een iPhone, alleen moet je er nog wel even langer mee doen dan..
@len: ja, IMEI nummer heb ik nog, maar de politie doet niks. logisch ook, het gaat om maar 700 euro (450 euro dagwaarde). toen mijn motor werd gestolen, werd er ook niks gedaan, en da's een paar duizend euro meer.

android spreekt me niet zo aan en ik wil zeker geen samsung of htc of wat dan ook. het liefst een iphone en zo niet een nokia. en gezien mijn verlies nu, wil ik niet meer dan 100-150 euro uitgeven aan een telefoon.

waar het mij om gaat, en daar zit ik heel erg mee, is dat een nieuwe klant bij t-mobile veel meer privileges heeft dan een oude klant die, zoals hierboven vermeld staat, overdreven veel geld uitgeeft aan dit bedrijf. en dat geeft niks, want ik koop dan zo'n nokia (ik moet wel bereikbaar blijven) maar zodra het kan, zeg ik per direct alles op. van de 3 abonnementen die ik had heb ik er nu maar 2, in november nog maar 1 en volgend jaar helemaal niks.

voor de duidelijkheid, ik ben niet aan het janken en ik hoop zeker dat dit niet zo over komt. ik vroeg tenslotten niet om een gratis nokia want t-mobile hoeft mij geen kado's te geven. maar als de enige "oplossing" het betalen van 70 euro (dat zal die nokia inkoop kosten) + nog 1 of 2 jaar contract is, dan weet ik niet wie van ons tween valse verwachtingen heeft. so wie so zijn die "contractskosten" onzin. dus als ik besluit om nog 1 of 2 jaar in zee te gaan met jullie, waardoor t-mobile zeker inkomsten heeft van mij voor de komende 2,5 of 3,5 jaar, moet ik daar 70 euro voor betalen? :)

raar, "aansluitskosten" zijn toch 30 euro voor een nieuwe klant?
Reputatie 3
Beste Chrisje013,

Jammer dat je iPhone bent verloren, maar weet je je imei nummer nog? DIe kan je vinden op je factuur en op de doos van je iPhone. Ga hiermee naar de politie en vraag of ze het na kunnen checken. In sommige gevallen wordt de telefoon alsnog gevonden!

Wat je ook kan doen is een goedkoop android toestel kopen van +/- 200 euro. Hiermee heb je een vergelijkbaar toestel in functionaliteiten, het is alleen wat anders. Als je een nokia koopt ga je er spijt van krijgen, dat kan ik je nu al vertellen...

hier een android pricewatch: Mobiele telefoons | Mobile | Tweakers.net Pricewatch Prijzen
De nieuwe xperia reeks is ook redelijk goed en ook niet zo duur!
Reputatie 6
ik kan begrijpen dat het vervelend voor je is je kan ook nog kijken op internet voor aanbiedingen voor de nokia
dat wil ik ook doen, maar het moet geen supergoedkope telefoon zijn. ik betaal immers 45 euro per maand voor mijn abo dus dan wil ik er ook gebruik van maken, anders wordt het echt te duur! geld voor een nieuwe iphone heb ik momenteel niet, vandaar dat ik naar deze nokia keek (kost 120 euro itt iphone die 700 euro kost). degelijk toestel voor niet te veel geld, je kan er mee internetten etc.

ik blijf het raar vinden dat vaste oude klanten die serieus geld in het laatje brengen (ik had een leuke motor kunnen kopen voor dat geld) zo worden behandeld. terwijl een nieuwe iemand die nu een iphone neemt wel een paar maanden korting krijgt en een toestel van 700 euro voor bijna niks. maar voor een nokia van 120 euro (simlock vrij) betaal je dan wel 70 euro om het privilege te hebben dat je nog 1 of 2 jaar vast zit. leuk 🙂
Badge +12
@Chrisje013,

Wat je natuurlijk ook kan doen is gewoon een goedkope telefoon ergens in een winkel kopen

kortom, ik betaal 70 euro EN daarnast zit ik nog 1 of 2 jaar vast aan een abonnement nadat mijn iphone abonnement is verlopen? nee dankje...
Reputatie 5
@chrisje013
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Vervelend om te horen dat je iPhone is gestolen/verloren. Wanneer je gedurende contractsperiode wilt beschikken over een nieuwe telefoon heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van een Early Renewal. Hierbij kun je het contract vervroegd vernieuwen met een nieuw toestel, hierbij komt wel eenmalig €69,95 aan contractskosten. De Early Renewal start direct naar je huidige contractsperiode.
Reputatie 6
chrisje013 welkom op het forum er is geen eenmallige aanbieding daar voor wat er wel mogelijk is is een early renewal(69,95)dan kan je een toestel krijgen met de abbo die je wilt die ingaat na je huidige abonnement of een toestel kopen prepaid of los en daar je nieuwe simkaart van je abonnement in doen(ik neem aan dat je hem geblokkeerd heb